Stav 58% ispitanika
0

Kompanije u BiH nisu odgovorne prema društvu

Sarajevo-x.com
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Agencija PRIME Communications sprovela je istraživanje o društveno odgovornom poslovanju u BiH, u kojem je učestvovalo više od 30 predstavnika uglednih kompanija i preko 30 novinara iz medijskih kuća sa cijele teritorije BiH.

Na pitanje da li su kompanije u BiH društveno odgovorne, 58% predstavnika kompanija je odgovorilo da smatraju da su kompanije u BiH uglavnom neodgovorne, 29% smatra da su kompanije uglavnom odgovorne, dok 13% ispitanika smatra da kompanije u BiH uopšte nisu odgovorne.

92% ispitanika je navelo da je društveno odgovorno poslovanje uvršteno u godišnje planove njihovih kompanija i da imaju predviđene budžete za realizaciju određenih društveno odgovornih akcija. Međutim i pored toga 87,5% ispitanika ipak je mišljenja da su kompanije u BiH okupirane drugim prioritetima i da će mnogo više vremena trebati da društveno odgovorno poslovanje zauzme značajno mjesto u BiH.

Za novinare su primjeri u društveno odgovornom poslovanju one kompanije koje su odgovorne prema zaposlenicima, zatim one koje imaju kvalitetne proizvode i koje posluju u skladu sa korporativnim načelima. Po mišljenju novinara kompanije bi trebale ulagati najviše u obrazovanje, zatim u rješavanje socijalnih problema i ekologiju.

Predstavnici kompanija su prepoznali Fabriku duhana Sarajevo, BH Telecom i Bosnalijek kao društveno najodgovornije ali su pri vrhu spiska i M-tel, Raiffeisen banka i Podravka, dok su novinari prepoznali Hypo Alpe Adria Group, HT Eronet i BH Telecom kao društveno najodgovornije kompanije u BiH dok za njima slijede Bosnalijek, P&G i Avon.