Sarajevski san
79

Kako bi mogla izgledati Južna longitudinala: Kružni tokovi, rušenje kuća, tuneli...

I. P.
Ovog mjeseca predstavljeno je urbanističko rješenje sarajevskih naselja Švrakino Selo i Mlakve. Ono što je, pored ostalog, veoma zanimljivo jeste dio rješenja koji se tiče Južne longitudinale u tom dijelu grada.
Prema priloženom rješenju, potez Južne longitudinale, od Bosmala do IX transverzale u dužini od oko 2,1 kilometar, bit će oplemenjen sa četiri kružna toka koji bi pospješili nesmetano funkcionisanje saobraćaja.

Prvi kružni tok, gledajući s istoka, nalazio bi se na raskrsnici ulica Safeta Hadžića, Prijedorske i Vrbovske. Kružni tok bi bio na raskrsnici sa produženom saobraćajnicom VI transverzale koja bi se na Aneks "penjala" s raskrsnice Otoka. Plan obuhvata i tunel koji bi se otvarao na prostoru pored današnje autopraonice, dok bi na njenom mjestu bila izgrađena najmanje tri stambena objekta. Tunel bi završavao na prostoru RS-a, nedaleko od benzinske pumpe Nešković.

Ipak, ako je Južna longitudinala rješenje čiju ćemo realizaciju, optimistično, vidjeti tek u narednim godinama, tunel onda spada u ravan koncepta na granici s fantazijom.

Sljedeći kružni tok pozicioniran je ispred Suda Bosne i Hercegovine i, pored ostalog, ulicu Safeta Hadžića povezuje s ulicom Kraljice Jelene preko površine koju danas zauzima dio parkinga i zelenih površina između kuća.

Treći kružni tok nalazi se na raskrisnici ulica Safeta Hadžića i Majdanske, odnosno na gusto izgrađenom prostoru, pa će gradnja ovog saobraćajnog rješenja na spomenutoj lokaciji zahtijevati uklanjanje najmanje jednog objekta. Prema Urbanističkom rješenju, bit će uklonjen objekt na sjeverozapadnom uglu raskrsnice u kojem se danas nalaze poslovni prostori.

Četvrti kružni tok u Urbanističkom planu Švrakino Selo-Mlakve nalazi se na današnjoj raskrsnici ulica Safeta Hadžića i Ive Andrića, poznatoj i kao IX transverzala, a koja se nalazi kod objekta KJKP Toplana.

Što se tiče uklanjanja objekata, jer gradnja Južne longitudinale i kružnih tokova zahtijeva širenje profila saobraćajnice koja postoji danas, a koja je jedna od najfrekventnijih i kvalitetom najgorih u glavnom gradu BiH, Urbanistički plan pruža jednu vrstu odgovora.

Pogledamo li detaljno, na pojedinim lokacijama u dužini od 2,1 kilometar morat će doći do uklanjanja stambenih i manjim dijelom poslovnih objekata. Naglasak na rješenja uklanjanja je na objektima na sjevernoj strani saobraćajnice.

Kako je portal Klix.ba ranije pisao, nastavak gradnje sarajevske Južne longitudinale građani ne moraju čekati s nestrpljenjem, jer zadugo neće početi. kada je riječ o eksproprijaciji, spomenuta trasa je više nego problematična upravo zbog potrebe za otkupom nemalog broja zemljišta i objekata na tim zemljištima.

Podsjećamo, Južna longitudinala prolazi kroz dijelove općina Centar, Novo Sarajevo i Novi Grad, počinje na Skenderiji te povezuje Grbavicu, Hrasno, Aneks, Švrakino Selo i Alipašino Polje, a završava na Vojničkom Polju.

Opsežni radovi na dijelovima Južne longitudinale su počeli još 2013. godine, ne računajući ulicu Terezija. Nastavljeni su 2016. godine uz okončanje u 2018. godini, odnosno završetak velikog kružnog toka u naselju Hrasno. U Općini Novo Sarajevo je ostao problem zgrade na Grbavici dok se nastavak gradnje ka zapadu prebacuje na teritoriju Općine Novi Grad, tamo gdje se stalo 2018., nedaleko od Bosmala.