|

Kako bi mogla izgledati Južna longitudinala: Kružni tokovi, rušenje kuća, tuneli...

Kako bi mogla izgledati Južna longitudinala: Kružni tokovi, rušenje kuća, tuneli...
79
I. P.
28.9.2019. u 19:34
71
komentara
79

dijeljenja
Kako bi mogla izgledati Južna longitudinala: Kružni tokovi, rušenje kuća, tuneli...
Ovog mjeseca predstavljeno je urbanističko rješenje sarajevskih naselja Švrakino Selo i Mlakve. Ono što je, pored ostalog, veoma zanimljivo jeste dio rješenja koji se tiče Južne longitudinale u tom dijelu grada.
Prema priloženom rješenju, potez Južne longitudinale, od Bosmala do IX transverzale u dužini od oko 2,1 kilometar, bit će oplemenjen sa četiri kružna toka koji bi pospješili nesmetano funkcionisanje saobraćaja.

Prvi kružni tok, gledajući s istoka, nalazio bi se na raskrsnici ulica Safeta Hadžića, Prijedorske i Vrbovske. Kružni tok bi bio na raskrsnici sa produženom saobraćajnicom VI transverzale koja bi se na Aneks "penjala" s raskrsnice Otoka. Plan obuhvata i tunel koji bi se otvarao na prostoru pored današnje autopraonice, dok bi na njenom mjestu bila izgrađena najmanje tri stambena objekta. Tunel bi završavao na prostoru RS-a, nedaleko od benzinske pumpe Nešković.



Ipak, ako je Južna longitudinala rješenje čiju ćemo realizaciju, optimistično, vidjeti tek u narednim godinama, tunel onda spada u ravan koncepta na granici s fantazijom.

Sljedeći kružni tok pozicioniran je ispred Suda Bosne i Hercegovine i, pored ostalog, ulicu Safeta Hadžića povezuje s ulicom Kraljice Jelene preko površine koju danas zauzima dio parkinga i zelenih površina između kuća.

Treći kružni tok nalazi se na raskrisnici ulica Safeta Hadžića i Majdanske, odnosno na gusto izgrađenom prostoru, pa će gradnja ovog saobraćajnog rješenja na spomenutoj lokaciji zahtijevati uklanjanje najmanje jednog objekta. Prema Urbanističkom rješenju, bit će uklonjen objekt na sjeverozapadnom uglu raskrsnice u kojem se danas nalaze poslovni prostori.



Četvrti kružni tok u Urbanističkom planu Švrakino Selo-Mlakve nalazi se na današnjoj raskrsnici ulica Safeta Hadžića i Ive Andrića, poznatoj i kao IX transverzala, a koja se nalazi kod objekta KJKP Toplana.

Što se tiče uklanjanja objekata, jer gradnja Južne longitudinale i kružnih tokova zahtijeva širenje profila saobraćajnice koja postoji danas, a koja je jedna od najfrekventnijih i kvalitetom najgorih u glavnom gradu BiH, Urbanistički plan pruža jednu vrstu odgovora.

Pogledamo li detaljno, na pojedinim lokacijama u dužini od 2,1 kilometar morat će doći do uklanjanja stambenih i manjim dijelom poslovnih objekata. Naglasak na rješenja uklanjanja je na objektima na sjevernoj strani saobraćajnice.



Kako je portal Klix.ba ranije pisao, nastavak gradnje sarajevske Južne longitudinale građani ne moraju čekati s nestrpljenjem, jer zadugo neće početi. kada je riječ o eksproprijaciji, spomenuta trasa je više nego problematična upravo zbog potrebe za otkupom nemalog broja zemljišta i objekata na tim zemljištima.

Podsjećamo, Južna longitudinala prolazi kroz dijelove općina Centar, Novo Sarajevo i Novi Grad, počinje na Skenderiji te povezuje Grbavicu, Hrasno, Aneks, Švrakino Selo i Alipašino Polje, a završava na Vojničkom Polju.



Opsežni radovi na dijelovima Južne longitudinale su počeli još 2013. godine, ne računajući ulicu Terezija. Nastavljeni su 2016. godine uz okončanje u 2018. godini, odnosno završetak velikog kružnog toka u naselju Hrasno. U Općini Novo Sarajevo je ostao problem zgrade na Grbavici dok se nastavak gradnje ka zapadu prebacuje na teritoriju Općine Novi Grad, tamo gdje se stalo 2018., nedaleko od Bosmala.
Prijavi grešku


Komentari (71)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...