4.553 prodavnica
276

Jedna od najtežih godina za H&M: Zbog rasističke reklame pada prodaja

Klix.ba
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Rasistički skandal koji je nedavno pogodio švedsku kompaniju H&M je novi pokazatelj problema u upravljanju tim švedskim modnim divom, te sada kompanija, pritisnuta problemima, nastoji da se preorijentiše na prodaju putem interneta, smatraju analitičari.

H&M je jedan od najvećih švedskih izvoznih brendova i industrijski div - uz Ikeu, Spotifay, Electrolux i Volvo, piše Jutarnji list podsjećajući da je, u vlasništvu dinastije Persson, izlistan na berzi u Stockholmu od 1974. godine, piše AJB.

Kompanija je sarađivala sa superzvjezdama kao što su Beyonce i Madonna, a prestižne modne kuće kao što su Sonia Rykel, Lanven i Kenzo dizajnirale su za njega ekskluzivne kolekcije.

Kompanija je jedan od najpoznatijih modnih brendova na svijetu.

Konsultantska kuća Interbrand svrstala je na 23. mjesto na popisu najpoznatijih kompanija na svijetu 2017., ispred Ikee i Ermesa.

Međutim, u posljednje vrijeme, ima problema s privlačenjem kupaca u svojih 4.553 prodavnica širom svijeta i sporo razvija internet prodaju.

"Ovo je bila jedna od najtežih godina za H&M", rekao je Joakim Bornold, ekonomista investicione banke Nordnet, napominjući da je vrijednost akcija kompanije pala za 35 posto od januara 2017. godine.

U decembru, kompanija je objavila da je ostvarila pad prodaje od četiri posto u četvrtom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu, na pet milijardi eura.

Ne samo da u H&M prodaja nikada nije bilježila pad, nego je on bio i veći nego što su analitičari očekivali.

H&M, koji je vlasnik i brendova COS, Monkey, Weekday, Cheap Monday, Arket i H&M Home, objavio je da će zatvoriti neke prodavnice, ali ne koliko i gdje.

"Nisu uspjeli da definišu svoju viziju za internet prodaju i kako planiraju da se takmiče se digitalnim kompanijama", rekao je Bornold.

"To se u kombinaciji s rezultatima prodaje lošijim od očekivanih odrazilo na povjerenje investitora u kompaniju", smatra Bornold.

Glavni izvršni direktor H&M Karl Johan Persson odbacuje takvo objašnjenje.

"Naša digitalna strategija kristalno je jasna. Internet trgovina, za sve naše brendove, definitivno je dio kompanije koji jako dobro posluje i profitabilan je", insistira Persson, nasljednik kompanije koju je utemeljio njegov deda Erling.

Taj 42-ogodišnjak vodi kompaniju osam godina.

Neki analitičari se pitaju hoće li ga uskoro otjerati, iako njegov otac Stefan Persson, predsjednik upravnog odbora, isključuje tu mogućnost.

Kao da zarada kompanije nije dovoljno problematična, H&M se prošle sedmice zatekao usred medijske oluje, optužen za rasizam.

U svom internet katalogu objavio je reklamu s fotografijom dječaka s majicom na kojoj je pisalo "Najkul majmun u džungli".

Kompanija je pokušala da utiša kritike, izvinila se i povukla oglas, ali šteta je napravljena.

Poslije toga, krenuli su da pljušte otkazi za saradnju. U međuvremenu, H&M je privremeno zatvorio prodavnice širom Južne Afrike.

H&M