Investicije
13

Top 10 svjetskih franšiza: Dominira brza hrana, ali su fitness centri i zdrava hrana budućnost

Klix.ba
Otvaranje franšize nekog već poznatog brenda može biti jedna od najznačajnijih odluka svakog poduzetnika.

No, da biste otvorili neku franšizu potrebno je ispuniti nekoliko važnih kriterija. Pored standarda koji se moraju zadovoljiti svakako je najbitnije da ste spremni platiti znatnu svotu novca da biste kupili pravo na otvaranje franšize.

Lista koja navodi najcjenjenije svjetske franšize sastavljena je na osnovu objektivnih i mjerljivih kriterija koji uključuju veličinu, rast i finansijsku snagu i stabilnost samog brenda.

Na desetom mjestu nalazi se Papa John's International Pizza. Danas u svijetu postoji 3.924 franšize ovog brenda, a da biste otvorili novu franšizu morat ćete platiti između 129.900 i 844.200 dolara.

Na devetom mjestu je Cirke K koji već ima 5.093 franšize. Za otvaranje nove potrebno je izdvojiti između 211.500 i 1,6 miliona dolara, a poduzetnike privlači jer im omogućava da franšizu prilagode lokalnim potrebama.

Na osmom mjestu se nalazi lanac zdrave hrane GNC. Trenutno ima 3.188 franšiza a ni cijena otvaranje nove nije prevelika - između 167.900 i 294.500 dolara. No, na osmom mjestu nalazi se jer stručnjaci prognoziraju snažan rast industrije zdrave hrane pa je možda sada vrijeme da ugrabite svoju priliku.

Na sedmom mjestu je McDonald's. Danas u svijetu postoji 29.544 franšize McDonald'sa a da biste otvorili novu potrebno je izdvojiti između milion i 2,3 miliona dolara.

I na šestom mjestu je još jedan lanac brze hrane. KFC ima 13,846 franšiza u svijetu a za otvaranje nove potrebno je platiti između 1,3 i 2,5 miliona dolara.

Na petom mjestu je Auntie Anne's Hand Rolled Soft Pretzels. Kompanija osnovana 1988. danas već ima 1.598 franšiza i nastavlja svoj rast. Ako namjeravate otvoriti franšizu računajte da će vas to koštati između 194.900 i 367.600 dolara.

Pizza Hut se nalazi na četvrtom mjestu. Već ima 12.956 franšiza a otvaranje nove košta između 297.000 dolara i 2,1 milion dolara.

Na trećem mjestu je Subway koji uprkos nedavnim poteškoćama u poslovanju i dalje predstavlja sjajnu investiciju. Trenutno postoji 42.227 franšiza, a otvaranje nove i nije pretjerano skupo i košta od 116.600 do 263.200 dolara.

Na drugom mjestu je brend 7-Eleven. Otvaranje nove franšize košta između 37.200 i 1,6 miliona dolara a ovaj lanac hrana trenutno ima 53.027 franšiza. Posebna pogodnost jeste što se otvaranje franšiza plaća na osnovu ostvarenog profita, tako da je otvaranje 7-Eleven franšize posebno pogodno za one koji ulaze u svoj prvi biznis.

I na kraju, na prvom mjestu nije lanac brze hrane. Industrija fitnessa jedna je od najbrže rastućih industrija na svijetu a Anytime Fitness trenutno ima samo 2,796 franšiza. Prema analizi magazina Forbes, Anytime Fitness ima najbrži rast broja franšiza, a otvaranje nove košta između 78,700 i 371.000 dolara.