Svjetski poznato pjenušavo vino iz oblasti Šampanj, u blizini grada Remsa, postizalo je posljednjih godina rekord za rekordom, da bi prodaja prošle godine dostigla 338,7 miliona boca.
Međutim, u osam mjeseci ove godine, od januara do augusta, izvoz je opao za 2,6 posto, pri čemu je na domaćem tržištu, koje ostvaruje više od polovine prometa, pad bio još veći, dostižući 4,2 procenta.
Najveći pad eksporta, od punih 22 posto, je bio u SAD-eu, koje su najveće izvozno tržište za šampanjac.
Već lani je izvoz u SAD opao 6,2 posto, pri čemu se tada to objašnjavalo slabim dolarom u odnosu na euro, a sada ekonomskom krizom.
Ipak ima još tržišta gdje potrošnja šampanjca raste. U Rusiji godišnje ide i do 35 posto i ta bi zemlja mogla postati prvorazredni klijent, kakav je bila i prije sto godina.
Izvoz u Kinu je ove godine povećan deset posto, dok je lani u poređenju sa 2006. porastao 30 posto.
Snažan rast potrošnje šampanjca uočljiv je i u sjevernim zemljama, istočnoj Evropi i zemljama izvoznicama nafte.