Godina za zaborav
223

Kroz mostarski aerodrom ove godine nije prošlo ni 1.000 putnika, a gradska vlast uporno šuti

G. Š.
Nova gradska vlast Mostara, koja je zasjela u fotelje prije sedam mjeseci, još uvijek nije uradila ništa po pitanju Aerodroma Mostar, koji su u svojoj kampanji današnji vijećnici vješto koristili za nabrajanje prioritetnih problema s kojim će se hvatati ukoštac.
Da je posrnuli mostarski aerodrom većini mostarskih vijećnika bio samo paravan za prikupljanje glasova govori činjenica da ni nakon deset sjednica Gradskog vijeća nisu posvetili pažnju ovoj kompaniji, ni javnost informirali o javnom preduzeću koje preživljava ubiranjem javnog novca iz budžeta s viših nivoa vlasti, osim što su konstatovali da je v. d. direktora Ivan Ljubić imenovan nelegalno.

Podaci revizora govore o basnoslovnim gubicima, a historijat poslovanja koji je dostupan pokazuje da se iz godine u godinu na mostarskom aerodromu broj letova smanjivao, a broj radnika povećavao, čime je ova kompanija stekla status "parazita koji živi od javnog novca" i finansira politički podobne zaposlenike koji na posao i ne dolaze.

Niko još uvijek o poslovanju ovog preduzeća nije govorio javno niti je menadžment predstavio plan i viziju poslovanja, a javnosti se postepeno pusti paušalna informacija kako je razgovarano s nekim ambasadorima o saradnji i mogućoj uspostavi letova.

Tako se priče o mostarskom aerodromu vrte u krug bez ikakvog pomaka, a javnost već sluti njen skori krah, jer bi uskoro javni novac za plate, doprinose i regrese zaposlenika ove kompanije mogao presušiti.

U svijetlu budućnost mostarskog aerodroma više ne vjeruje ni Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić, koji je izdvojio izdašna sredstava za ovu kompaniju i nastojao motivirati novi menadžment da se pokrene, ali sudeći po trenutnom stanju, sve je bilo uzaludno.

"Mi šestu godinu uplaćujemo od 3,5 do 4 miliona KM kako Tuzli i Bihaću tako i Mostaru. Nekim aerodromima je to vidljivo, bez obzira na pandemiju koja nas je zatekla, nažalost, iskreno, na Aerodromu Mostar je obrnuto proporcionalno", rekao je ministar Lasić.

Podsjeća da se išlo s promjenom Uprave i menadžmenta uz postojanje nade, jer je Gradsko vijeće Grada Mostara konačno zaživjelo i Mostar ima gradonačelnika, ali nema nikakvih pomaka.

"Ta sredstava koja smo dodjeljivali na ovom principu su možda još za iduću godinu, tako da će i to iščeznuti i bez nekih velikih pozitivnosti, kako od uprave tako od Grada Mostara sumnjam u neku svijetlu budućnost", zaključio je ministar Lasić.

Gradski vijećnik SDP-a Arman Zalihić kaže kako Aerodrom Mostar, koji je svrha sam sebi, nikome takav i ne treba.

"Ne treba nama Ministarstvo prometa i komunikacija davati novac da bi se dole podijelile plaće, nego nam treba aerodrom koji će imati letove i koji će biti održiv. Nema logike da svake godine pada broj putnika, a povećava se broj zaposlenika, to sve govori kako loš menadžment upravlja aerodromom, a taj isti menadžment je nezakonito imenovan", kaže Zalihić za Klix.ba.

Podsjeća da je to na sjednici Gradskog vijeća potvrdila i načelnica Odjela za privredu Grada Mostara Amira Trbonja, nakon čega opet ništa nije urađeno kako bi se problem riješio.

"Upravo zato što je ovaj direktor imenovan nezakonito, Gradsko vijeće je već trebalo raspisati konkurs za imenovanje članova Nadzornog odbora koji će provesti konkursnu proceduru i imenovati novi menadžment i direktora, ali ta procedura još nije ni krenula", tvrdi Zalihić.

Ističe kako vladajuća većina ne radi ništa po tom pitanju, što pokazuje da njima takvo stanje odgovara i da smatraju kako sve ide svojim tokom.

Mostarski aerodrom u ovoj godini, zaključno s augustom, imao je ukupno 516 putnika uz 60 operacija, većinom manjih aviona uz nekoliko charter letova, dok su u 2019. godini u istom periodu ostvarili 240 operacija s ukupno 21.535 putnika.

Ukupan finansijski dio prometa aerodroma (zračne usluge) zaključno s augustom 2021. godine iznosi 68.384,65 KM, što nije dovoljno ni za plate s obzirom na to da ova kompanija ima 58 zaposlenika, što je znatno više nego u vrijeme kad je ostvarivala najveći broj letova.

Podsjetimo da mostarski aerodrom ima najbolje geografske i klimatske uslove u regiji za uspješno poslovanje, ali umjesto toga je godinama veliki gubitaš, ponajviše zbog maćehinskog odnosa vladajućih političkih struktura, koje umjesto iznalaženja načina da se aerodrom postavi na "zdrave noge" uglavnom vodi račna o uhljebljavanju svojih članova.