Finansije
0

CBBiH unapređuje poslovne procese razvojem informacionih tehnologija

Klix.ba
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Centralna banka Bosne i Hercegovine (CBBiH) je izuzetno posvećena razvoju informacionih tehnologija s ciljem unapređenja poslovnih procesa.

Poslovi iz oblasti informacionih tehnologija nisu više samo poslovi podrške, nego u savremeno doba postaju ključni procesi unutar svake modrene instititucije usmjerene ka razvoju i unapređenju. Za svaki poslovni proces unutar institucije neophodna je IT podrška za daljnji razvoj. S tim u vezi, urađen je Strateški plan koji CBBiH daje smjer u kojem se treba razvijati, i treba da omogući jačanje njenog kredibiliteta i profesionalizma.

Glavni cilj ovog dokumenta je da razvije i dizajnira detaljan operativni plan provedbe strategije za Odjeljenje za informacione tehnologije CBBiH za razdoblje 2013-2017. Operativni plan predstavlja optimalnu ravnotežu između mogućnosti Odjeljenja za informacione tehnologije i zahtjeva koji dolaze od poslovnih sektora. Ovaj plan zavisi od poslovnih usmjerenja, tj. ciljeva i zadataka poslovnog sistema CBBiH, a kvalitet je određen usklađenošću sa strateškim ciljevima CBBiH, kao i poslovnim operativnim planovima drugih organizacionih dijelova CBBiH. Operativni plan je fleksibilan i prilagodljiv, tako da se u slučaju značajnih poslovnih i tehnoloških promjena može izmijeniti.

Dokumentom su definisane osnovne smjernice djelovanja Odjeljenja za informacione tehnologije za razdoblje 2013. – 2015. godina:

  • Povećanje efektivnosti poslovanja, uspostavom Help Deska i korištenjem agilnih metodologija u razvoju aplikacija.
  • Povećanje sigurnosti i stabilnosti u podršci poslovnim procesima CBBiH, uspostavom dvočvornog koncepta servera na kritičnim aplikacijama koji će spriječiti prekid u funkcionisanju sistema, uspostavom monitoringa mrežnih i serverskih logova koji će obezbijediti proaktivno praćenje događaja na radnim stanicama, greškama na mrežnim konfiguracijama.
  • Implementacija novih modernih ICT tehnologija i aplikativnih rješenja koja će na najbolji način podržati poslovanje CBBiH. Obnavljanje zastarjele tehnologije kako bi se osigurala kvalitetnija rješenja za stabilniji rad aplikacija.
  • Definisanje efikasne organizacije IT odjeljenja koja će podržati poslovne ciljeve CBBiH.
  • Razvoj i unapređenje znanja i vještina službenika IT odjeljenja. U cilju praćenja modernih tehnoloških rješenja, službenici Odjeljenja za informacionu tehnologiju se educiraju u svim temama od interesa za CBBiH i radom u timovima stiču vještine relevantne za podršku poslovnim ciljevima CBBiH.
  • Uspostava modernog sistema za štampanje koji omogućava upravljanje troškovima.
  • Poboljšanje infrastrukture (konsolidacija server-soba, postizanje nivoa sigurnosti uz efikasna i racionalna rješenja koja rezultiraju uštedama).
  • Podrška u uvođenju efikasnijeg sistema telefonije koji vodi ka procesu modernizacije, uz povećanje nivoa sigurnosti a koji bi rezultiralo i dugoročnim uštedama.

S obzirom na to da IT odjeljenje predstavlja proces podrške poslovnom sektoru, opredjeljenje ovog odjeljenja je da redovno, bar jedanput godišnje, održi sastanke sa ključnim poslovnim sektorima o IT podršci. Na ovim sastancima se razgovara o korisničkim zahtjevima i problemima koji se pojavljuju u radu, kako poboljšati IT podršku prema poslovnim sektorima, uvođenju novih aplikacija u poslovni sektor, organizovanju projektnih timova za realizaciju novih aplikacija itd.

Poslovni sektori čine sastavni dio informacionog sistema kroz koji oni ostvaruju/izvršavaju svoje poslovne procese koristeći računarsku opremu, servere, komunikacionu opremu i Internet. S obzirom na to da većina projekata dolazi od poslovnih sektora, IT odjeljenje je sačinilo dokument kojim se specificiraju potrebni zahtjevi za zaštitom i koji se dostavlja poslovom sektoru, koji pokreće projekat, kako bi se izjasnio o neophodnim mjerama zaštite koje treba provesti na traženom projektu.