Bh. kompanija
985

Euro-Asfalt nastavlja građevinske poduhvate: Oborili rekord probijanjem tunela u Sloveniji

Klix.ba
Euro-Asfalt stoji iza najdužeg tunela u Sloveniji
Euro-Asfalt stoji iza najdužeg tunela u Sloveniji
Iz kompanije Euro-Asfalt objavili su da je probijena glavna cijev na tunelu T1 Divača u Sloveniji, čija se dužina proteže na 6.707 metara. Naime, dvjestotinjak radnika kompanije došlo je do točke proboja na dužini 4.245 metara od pune ukupne dužine tunela.

Euro-Asfalt ovaj tunel gradi zajedno sa slovenskom kompanijom Kolektor, koja je izvodila radove s druge strane, a ovim poduhvatom postavili su i lični ali i, što je za njih još važnije, jedan od rekorda u Evropskoj uniji.

Refik Hodžić, voditelj projekta s ponosom je istaknuo da je ovo do sada najduži probijeni tunel kako za Republiku Sloveniju, tako i za kompaniju Euro-Asfalt.

Kao specifičnost navodi i način kopanja tunela ispod nivoa podzemne vode koja pripada vodozaštitnoj zoni grada Trsta, što je, uz kraške špilje, predstavljao dodatni izazov prilikom probijanja. Uz glavni tunel vrši se probijanje i druge cijevi iste dužine. Prostom računicom, može se reći da je do sada u obje cijevi iskopano više od osam kilometara tunela unutar ugovorenih rokova.

Tunel T1 Divača je ključni željeznički tunel i jedan od ukupno njih osam na dionici TIR 2, projektu Izgradnje željezničke pruge Divača - Koper u Sloveniji.

"Željeznička pruga 21. vijeka imat će kapacitet prolaza od 212 voznih kompozicija dnevno, iako nagib na pojedinim sektorima iznosi i do 17%. Trasa se spušta od Divače visoko na kraškoj visoravni sve do nivoa mora kod luke Koper. Zbog veoma teške konfiguracije terena, strogih ekoloških ograničenja i savladavanja oko 400 metara visinske razlike, čak 75% rute će prolaziti tunelima. Ruta je ukupno duga 27,1 kilometar i na njoj je planirana izgradnja još sedam tunela, kao i tri vijadukta. Upravo su tuneli oblast niskogradnje u kojoj se Euro-Asfalt specijalizirao u posljednjih nekoliko godina i postao lider u regiji i ovog dijela EU", kažu iz ove kompanije.

Dodali su da je Euro-Asfalt već godinama intenzivno angažovan na projektima u zemljama Europske Unije, Sloveniji i Hrvatskoj, a od skora i Rumunjskoj.

U Hrvatskoj, Euro-Asfalt trenutno radi na novom ulazu u grad Split, čvoru "Vučevica" na autoputu A1 kao i hidrotehničkom tunelu Bakovac za buduću hidroelektranu Kosinj.

Krajem prošle godine pušten je u promet tunel "Podmurvice" u centru Rijeke koji je zbog svoje složenosti već dobio epitet građevinskog remek-djela. U Rumunjskoj su, pak, u pripremi radovi na izgradnji tunela ukupne dužine preko četiri kilometara.

"Ovaj ambiciozni projekt , kao i sve dosadašnje, smatramo novim izazovom za desetine inženjera i stotine radnika naše kompanije", zaključuju iz Euro-Asfalta.