Upozorenje BH Konzorcija
0

Domaće firme u BiH nemaju adekvatan tretman

FENA
Foto: Arhiv
Foto: Arhiv
BH Konzorcij danas je povodom otvaranja ponuda za izgradnju dionice autoputa na koridoru 5-C Kakanj - Bilješevo upozorio na neadekvatan tretman domaćih kompanija u odnosu na inostrane prilikom određivanja uvjeta i dobijanja poslova na različitim tenderima.

"Svaka država na određeni način pretendira na svoju operativu da može nastupati na tržištu ravnopravno, pa čak i povoljnijim uvjetima u odnosu na stranu operativu“, kazao je na pres-konferenciji u ime Konzorcija Šahzudin Jahjaefendić.

Firme koje čine BH Konzorcij - GP "Put", "Euro-Asfalt", "Putevi" Grude, "Asfaltgradnja", "Hidrogradnja" i ŽGP, kako je istaknuto, dokazale su i ranije da su osposobljene da dobro, a možda i bolje od inostranih, obave ugovorene poslove.

Devet je ponuda za gradnju dionice Kakanj-Bilješevo koje se kreću u rasponu od 43 do 173 miliona eura, a najnižu je dostavio hrvatsko-bosanski konzorcij, koji čine građevinske kompanije "Vijadukt" iz Zagreba i "Hering" iz Širokog Brijega.

Ponuda BH Konzorcija iznosi 46.897.000 eura.

Jahjaefendić je kazao da sve firme koje su učestvovale na tenderu nemaju certifikaciju firme da mogu nastupati na bh. tržištu, kao i da u raspisanom tenderu stoji da u okruženju od oko 100 kilometara moraju imati kamenolome, betonare i asfaltne baze. "Tvrdim da nijedna od ovih firmi nema to što tender traži“, kazao je Jahjaefendić.

Po riječima predsjednika Saveza samostalnih sindikata BiH Edhema Bibera ovdje se radi o maćehinskom odnosu države prema domaćim firmama i daljnjem ugrožavanju položaja radnika.

U građevinskom sektoru u Federaciji BiH zaposleno je oko 25.000 radnika, uključujući i proizvođače građevinskog materijala. U gradnji ovog dijela autoputa bh. građevinska operativa vidjela je svoju šansu za oporavak od krize.

"Tu je oko 3.000 radnika koje Konzorcij okuplja, odnosno oko 12.000 s drugim kooperantima i podizvođačima, što znači da je deset do 12 hiljada radnika pogođeno samo ovim projektom“, kazao je predsjednik Sindikata građevinara Šaban Kadirić.

On procjenjuje da će se tako izgubiti deset do 15 miliona preko doprinosa, ostat će uskraćeni fondovi PIO-a, zdravstva i zapošljavanja, a putem direktnih poreza i budžeti za nekoliko miliona KM.

O tome niko ne vodi računa, kazao je Kadirić dodajući da je ovaj sindikat spreman da se izbori za radnička prava.

Svi smo bili puni nade da ćemo pokretanjem koridora 5-C prije svega imati zaposlenje, ali dešava se sasvim drugačije. Dolaze nam strane firme koje diktiraju, a domaći građevinari posrću i gube identitet, istakli su predstavnici firmi uključenih u Konzorcij.

Predsjednik Privredne komore Kantona Sarajevo (PKKS) Kemal Grebo dodao je da domaća operativa i domaće kompanije nisu u situaciji kao kompanije u drugim zemljama koje prilikom raspisivaja tendera i utvrđivanja uvjeta imaju preferencijalni status.

"U prioritetu se pokušavaju njima dodijeliti poslovi, a ne inostranim firmama, a kod nas je to suprotno i naše firme ostaju bez posla. Sve se to kasnije odražava na plaće, standard, budžete, socijalna davanja...", istaknuto je na konferenciji u PKKS-u.