'Nove navike potrošača formirane usporavanjem rasta globalne ekonomije otvorile su prostor daljem širenju diskontnih lanaca. Iako i dalje dominiraju po broju i prihodima, ukupni se udio američkih maloprodajnih lanaca na listi 250 najvećih smanjio. Osim slabljenja dolara, ta se činjenica može pripisati i slabijem rastu američkih firmi u odnosu na inostrane konkurente. Europski maloprodajni lanci, naprotiv, i dalje jačaju, čineći gotovo 40 posto najjačih na listi. Tako je, po prvi put u 12 godina otkad Deloitte provodi ovo istraživanje, postotak europskih maloprodajnih lanaca na listi veći od američkih.
Američki Wal-Mart, koji ostvaruje godišnji promet preko 378 milijardi dolara, i dalje čvrsto dominira listom 250 najvećih. U deset najjačih maloprodajnih lanaca nalaze se isključivo tvrtke iz SAD-a (Wal-Mart, Home Depot, Kroger, Target, Costco) i Europe. Francuski Carrefour i britanski Tesco drže drugo, odnosno treće mjesto na ljestvici, a među top10 zastupljena su i čak su tri njemačka maloprodajna lanca: Metro, Schwarz (obuhvaća Lidl i Kafuland) te Aldi, koji je zahvaljujući prometu od preko 58 milijardi dolara po prvi put ušao među deset najjačih. Najveći pomak na top10 ljestvici zabilježio je glavni Aldijev konkurent Schwarz, koji je u proteklih pet godina ostvario rast od 12,6 posto. Na deset najvećih igrača u maloprodaji otpada gotovo 30 posto ukupne prodaje na listi top 250.
Globalizacija i dalje ostaje značajan čimbenik rasta u sektoru maloprodaje. Tako maloprodajni lanci na listi ostvaruju 21 posto svoje ukupne prodaje u inozemstvu, a u prosjeku posluju u 6,8 zemalja. Najviše podružnica u drugim zemljama imaju europski maloprodajni lanci, koji u inozemstvu ostvaruju preko jedne trećine svojih prihoda. Njemački maloprodajni lanci ostvaruju najveći udjel prihoda od prodaje u inozemstvu (41,8 posto), dok lanci iz Sjedinjenih Država preferiraju ostati “kod kuće”, ostvarujući čak 88 posto svojih prihoda u matičnoj zemlji.
Maloprodajni lanci specijalizirani za prodaju prehrambenih proizvoda dominiraju na listi, s prosječnim godišnjim prometom od 19 milijardi dolara i jakom tendencijom međunarodnog širenja. Najmanji promet, od prosječno 7 milijardi dolara, ostvaruju kompanije koje se bave prodajom odjeće, obuće i nakita, no taj tip maloprodajnih lanaca najviše je raširen na međunarodnim tržištima.
Među 10 najjačih firmi u sektoru maloprodaje odjeće po prvi put je ušao švedski lanac H&M, s godišnjim prometom od 11,6 milijardi dolara. Na listi 50 maloprodajnih lanaca s najvećim rastom u proteklih pet godina našao se i velik broj tvrtki iz tržišta u razvoju, kao što su Kina i Rusija, ali i slovenski Mercator, koji je u razdoblju od 2002. do 2007. ostvario rast od 21,1 posto', stoji u Deloittevom izvještaju.