biznis
1.6k

Čuvena bečka "Aida" u Sarajevu: Sa 100 godina tradicije dolazimo u BiH

Klix.ba
Dominic Prousek
Dominic Prousek
Čuvena bečka kafe slastičarna "Aida" konačno dolazi u Sarajevo. Svoja vrata svim ljubiteljima bečke "Saher" torte i ostalim slatkoljupcima otvara u prvoj sedmici jula na mjestu stare "Parkuše".

Već više od stotinu godina kafe slastičarna "Aida" poslužuje svoje goste s prvoklasnim proizvodima, kolačima i kafom. "Aida" je jedan od najvećih i najekskluzivnijih proizvođača slatkiša i kafe u Europi, a 130 slastičara proizvode tri tone kolača i slastica dnevno. "Aida" u svojih 31 poslovnica u Beču servira 120 tona kafe godišnje. Pobjednik je nagrade Golden Coffee Bean za najbolji kvalitet kafe, a svoje je poslovnice dosad otvorila u Jeddiahu i Riadu u Saudijskoj Arabiji, Dubaiju, Abu Dhabiju, Kataru, Hong Kongu, Moskvi, Kuwaitu i Zagrebu.

Ovaj austrijski obiteljski posao je sada u rukama četvrte generacije koja vrlo pažljivo održava tradiciju i šarm kao prvog dana kada je i otvorena. Tim povodom razgovaramo s Dominicom Prousekom, prvim čovjekom ove renomirane firme koja je, na izvjestan način, postala simbol Beča.

Prva
Prva "Aida" u Beču

Gospodine Prousek, najavili ste dolazak bečke kafe slastičarne "Aida" u Sarajevo. Možete li nam pojasniti vaše poslovne namjere?

Bosna i Hercegovina nam je već dugo cilj. Prisutni smo u mnogim zemljama i sad idemo prema zemljama Balkana. Naša prva poslovnica na Balkanu otvorena je prošle godine u Zagrebu. Do sredine ove godine, otvaramo i prvu poslovnicu u centru Sarajeva. Napravili smo sporazum sa kafanom Park, čuvenom Parkušom, a nakon toga planiramo otvoriti naše kafe slastičarne i u gradovima širom Bosne i Hercegovine.

Koliko objekata planirate otvoriti u BiH i u kojem vremenskom razdoblju?

Planiramo u naredne dvije godine otvoriti najmanje pet objekata. Ova očekivanja temeljimo na činjenici da su ovaj projekat prepoznale i mnoge komercijalne banke koje nam nude podršku tako da bi razvoj bio prilično ubrzan. To bi značilo, samo za početak, i zapošljavanje više od stotinu ljudi. Ukoliko bismo razvijali i naše proizvodne kapacitete u BiH, to bi bilo višestruko više.

Možete li nam ukratko predstaviti prozvodni asortiman "Aide" u BiH. Da li će to torte, kolači i kafa biti identični onima koje prodajete u Austriji?

Aida ima preko 300 vrhunskih proizvoda, sa naglaskom na originalne i svjetski poznate austrijske torte kao i prvoklasnu bečku kafu. I, naravno, to će biti potpuno identični proizvodi, koje ručno pravi preko 130 slastičara u našoj fabrici u Beču. Osoblje u Bosni i Hercegovini kao i svim drugim zemljama bit će educirano u našim poslovnicama i fabrici u Austriji.

Aida spada u ekskluzivne brendove u Austriji. Da li će cijene vaših proizvoda u Sarajevu biti na razini austrijskih?

Čvrsto smo odlučili da cijene potpuno prilagodimo tržištu, što znaci poslovanje s minimalnim maržama. Dakle, nećemo biti skuplji od konkurencije. Naš cilj je razvoj i dugoročno pozicioniranje brenda "Aida" u Bosni i Hercegovini.

Tradicija kompanije "Aida" kao vašeg porodičnog posla datira još od početka 20. stoljeća. S obzirom na tako dugu tradiciju, možemo zaključiti da je na vama kao jako mladom čovjeku ogromna odgovornost. Kako to komentarišete?

Uprava naše kompanije usaglasila se da je vrijeme za dolazak nove generacije i složila se s mojim ciljem izgradnje imidža "Aide" u cijelom svijetu. No, moram spomenuti da su na moju odluku o širenju na prostoru Balkana uticali moji poznanici s fakulteta iz Hrvatske kao i Bosne i Hercegovine. Oni su danas vrijedni poslovni ljudi, moji saradnici i prijatelji. Tako je i u drugim zemljama širom svijeta. Upravo s takvim ljudima planiram osigurati napredak ovom prestižnom brendu i za narednih 100 godina.

Brend "Aida" dobio je ime po Verdijevoj operi "Aida". No, zanimljivo je da je to i bosansko ime?

Znam da je to bosansko ime i ne biste vjerovali koliko ljudi već godinama srećem koji mi spominju lijepu Bosnu i to ime! Zadovoljstvo mi je što napokon nakon 100 godina stižemo u vašu zemlju. Učinit ćemo sve da naši posjetioci budu zadovoljni. Bili smo svi pozitivno šokirani dobrodošlicom kad smo vidjeli da je naša Facebook stranica, sa najavom otvaranja, već stekla preko 20 hiljada fanova. Među njima je jako mnogo aida za koje već smišljamo neko iznenađenje .

Otvaranje dolazi baš u vrijeme prirodnih nesreća u BiH. Ni to nije spriječilo vaš dolazak?

Jeste nas sve usporilo, ali smo ipak donijeli odluku da se BiH ne zaobilazi. Želimo da svojim angažmanom doprinesemo zapošljavanju ljudi. Kompanija već pomaže humanitarnim akcijama, a učestvovat će i u novčanoj pomoći.