{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Centralna banka podržava napore u iznalaženju rješenja za korisnike kredita u CHF

27.3.2015. u 14:30
2
Centralna banka podržava napore u iznalaženju rješenja za korisnike kredita u CHF
2
Centralna banka podržava napore u iznalaženju rješenja za korisnike kredita u CHF
Centralna banka BiH (Foto: Arhiv/Klix.ba)
U povodu protesta koje je Udruženje korisnika kredita "Švicarac" najavilo za subotu, 28. marta 2015. godine ispred zgrade Centralne banke Bosne i Hercegovine u Sarajevu, CBBiH želi još jednom naglasiti da podržava sve napore u iznalaženju rješenja za korisnike kredita s valutnom klauzulom u švajcarskom franku, saopćeno je iz Centralne banke BiH.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
CBBiH ističe, međutim, da ne može poduzimati bilo kakve konkretne mjere prema bankama budući da nema zakonske nadležnosti u nadzoru poslovanja banaka i donošenja podzakonskih akata kojima se reguliše rad banaka.

CBBiH je saopćila da je nastojala biti posrednik u iznalaženju rješenja između banaka i korisnika kredita s valutnom klauzulom u CHF, djelujući u okviru svojih nadležnosti i kroz Stalni odbor za finansijsku stabilnost. S obzirom na to da odredbe Memoranduma o razumijevanju kojim je uspostavljen Stalni odbor za finansijsku stabilnost nisu pravno obavezujuće za njegove članice, te da one ne mogu imati osnova za bilo kakav pravni zahtjev u ime bilo koje članice Stalnog odbora ili trećih strana u toku njihove praktične primjene, Stalni odbor za finansijsku stabilnost može se očitovati isključivo u vidu preporuka, a što je po pitanju kredita plasiranih s valutnom klauzulom u CHF učinjeno u više navrata.

Ugovor o kreditu predstavlja volju dvije strane, te pitanje prava i obaveza iz ugovornog odnosa banke i klijenta potpada pod Zakon o obligacionim odnosima. CBBiH ocjenjuje da je neophodan partnerski odnos između banke i klijenta i da je hitno iznalaženje rješenja u interesu kako klijenata, radi ograničenja dodatnih troškova, tako i banaka zbog reputacijskog rizika, rasta nekvalitetnih kredita, zahtjeva za dodatnim rezervacijama i direktnog uticaja na finansijski rezultat.

Optimalno rješenje u ovom slučaju bilo bi dogovor na relaciji banka – klijent, dok je krajnja instanca rješavanje spora na nadležnom Sudu, navodi se u saopćenju Centralne banke BiH.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: