Odbor vozila
0

BiH ne smije biti odlagalište evropskog automobilskog smeća

FENA
Predstavnici Odbora za vozila pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH danas su na konferenciji za novinare u Sarajevu istakli da su se u više navrata obraćali nadležnim državnim ministarstvima tražeći pojašnjenja u vezi s najavom o ukidanju Odluke o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina i izbora stručne organizacije za homologaciju vozila, ali dosad nisu dobili odgovor.

Produkt trener firme ASA Auto Emgijad Bešlija podsjetio je da je sredinom maja održan sastanak ovlaštenih uvoznika novih automobila i da su zaključci s tog sastanka upućeni Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.

Uvoznici novih vozila su tada tražili, između ostalog, raspisivanje javnog konkursa za izbor stručne institucije koja će uspostaviti sistem i započeti primjenu Pravilnika o homologaciji najdalje do kraja godine.

"Ministarstvo komunikacija i transporta BiH je raspisalo javni poziv za izbor stručne organizacije za homologaciju, koji je izašao u junu, a rok za prijavu je bio 17. juli. Međutim, više od dva i po mjeseca nemamo nikakvih naznaka dokle se stiglo", rekao je Bešlija.

Stav uvoznika, po njegovim riječima, jeste da ne bi trebalo ukidati Odluku o ograničavanju uvoza rabljenih vozila dok se upotpunosti ne počne implementirati Pravilnik o homologaciji koji je usvojen još u maju 2008. godine i na čiju se implementaciju, kako je dodao, čekalo 12 puta duže od roka objavljenog u Službenom glasniku BiH.

Predsjedavajući Odbora Alija Kirlić je kazao da je prosječna starost vozila u BiH 18 godina.

"Ta vozila treba da budu servisirana, održavana i da se svake godine verifikuje njihova ispravnost da se mogu uključiti u saobraćaj. Ona zagađuju okoliš, nisu održavana i servisirana, a uvoz novih vozila je opterećen dažbinama, tako da je redovna obnova voznog parka vrlo slaba", kazao je Kirlić.

Regionalni menadžer za Renault i Nissan Milan Potkonjak je kazao da su evropske države, kada je počela kriza u automobilskoj industriji, subvencionirale prodaju automobila i da se tada na skladištima našlo puno automobila starijih od deset godina.

"Iz iskustva znam da 90 posto tih automobila ne završi na otpadima i ne reciklira se, što bi trebalo biti, nego završe na tržištima na kojima se još mogu prodati", istakao je Potkonjak.

Uvoznici novih automobila u BiH upozorili su da BiH ne smije biti odlagalište evropskog automobilskog smeća te da se treba voditi računa o sigurnosti svih učesnika u saobraćaju, rigoroznijem tehničkom pregledu vozila i zaštiti okoliša.