Natječaj je raspisalo Ministarstvo prometa, a za pravo na otvaranje novih direktnih letova za Peking natječu se zrakoplovne kompanije American, Continental, Northwest i United. Prije nekoliko dana je istekao rok za podnošenje analize ekonomske izvedivosti projekta, koju je trebala dati svaka od firmi.
American Airlines želi započeti letove na liniji Dallas - Peking, jer, kako kaže direktor ove firme Will Ris, "južni dio Sjedinjenih Država najlošije je povezan s Kinom": "Danas direktne letove imate jedino iz San Francisca, Chicaga, New Yorka i Los Angelesa. To isključuje milijune putnika iz središnjih i južnih dijelova zemlje, kojima je najbliži Dallas."
Will Ris dodaje da je Kina drugi po redu trgovinski partner Teksasa, savezne države u kojoj se nalazi Dallas, odmah iza Meksika.
Tvrtka United Airlines želi otvoriti letove na liniji Washington – Peking. Zamjenik direktora Uniteda Mark Whitaker kaže da u ovom trenutku nema izravnih letova između glavnih gradova dvije zemlje: "Dvadeset i osam zemalja takve letove ima, među njima sve važnije evropske i azijske zemlje – od Pariza i Tokija pa do Moskve, čak i Teherana. No direktna linija na Washington-Peking još ne postoji."
Mark Whitaker podsjeća da u sjevernoj Virginiji, nadomak Washingtonu, postoji na stotine firmi visoke tehnologije koje posluju s Kinom i čiji djelatnici tamo redovito putuju.
Uz American i United, za pravo na otvaranje leta natječu se i tvrtke Continental – koja želi spojiti New York i Šangaj, te Northwest Airlines, koja želi otvoriti non-stop letove na liniji Detroit - Šangaj.
Očekuje se da će Ministarstvo prometa donijeti odluku o najboljoj ponudi krajem ove ili početkom sljedeće godine, javlja VOA. Letovi bi počeli u martu.
U ovom trenutku američke zračne kompanije održavaju ukupno 133 stalne, sedmične linije za Kinu, a 2010. takvih će linija biti 249.