1,3 milijarde internet korisnika
0

15 godina internetskog oglašavanja u svijetu

Sarajevo-x.com
Početkom ove sedmice obilježeno 15 godina od početka internet oglašavanja putem banera kakve danas susrećemo na gotovo svim web stranicama.

Prva reklamna kampanja na internetu pokrenuta je na web sajtu poznatog magazina Wireda Hotwired.com, a sastojala se od minijaturnog postera. Navodno je čak 70% posjetitelja kliknulo na baner.

Prvi oglasi na poznatom portalu Yahoo.com u to vrijeme morali su zadovoljiti rigorozne tehničke specifikacije kao što je uslov da baneri ne smiju zauzimati više od 2kb, jer je cijela naslovnica Yahooa zauzimala svega 8kb. Pored toga i uz činjenicu da su se korisnici na internet spajali uglavnom putem modema prosječne brzine 14,4 kbps, nije čudilo da su marketinške agencije čekale par godina da bi iskoristile potencijal internet oglašavanja, piše The Ecomic Times.

U proteklih 15 godina internet mediji i marketinške agencije morali su klijentima pored prodaje kreative prodavati i internet medij. Danas, sa 1,3 milijarde internet korisnika u svijetu, situacija je znatno drugačija. Svjetsko tržište internet oglašavanja danas vrijedi 30 milijardi dolara i konstantno raste. U Velikoj Britaniji je internet oglašavanje već preuzelo primat na tržištu čak ispred televizije, dok je recimo u Japanu udio internet oglašavanja, odmah nakon televizije. Prema nekim pokazateljima, u Bosni i Hercegovini na internet oglašavanje se ne investira ni 1% ukupnog oglašavanja, iako penetracija korisnika interneta trenutno iznosi 35%.

Prvi baneri od samog početka internet oglašavanja doživjeli su znatne promjene. Kako se i povećala brzina pristupa internetu, tako su se i razvijali baneri - od veličine i izgleda do interaktivnosti. Slikovni, video oglasi i baneri sa interaktivnim aplikacijama danas su postali standardni način oglašavanja na internetu.

U posljednjih pet godina, razvojem Googlea razvila se i popularnost tekstualnih oglasa sve do 2007. godine kada je širokopojasni internet postao svjetski standard. Danas internet oglasi ostvare oko 20 milijardi prikazivanja mjesečno, od čega veliki dio ide i na mobilne uređaje.

U sljedećih pet godina, piše The Economist Times, primijetit ćemo veću borbu između mobilnih uređaja, interneta i televizije.

U oktobru 2014. godine očekuje se da će tri milijarde ljudi koristiti internet, a pola njih na mobilnim uređajima.