Teško je doći do dijelova
124

Zbog sankcija ruski automobili ostaju bez zračnih jastuka, ABS-a, klime...

D. B.
Sankcije nametnute Rusiji zbog invazije na Ukrajinu zadale su težak udarac i automobilskoj industriji, a poteškoće s uvozom dijelova direktno utječu na kupce i vlasnike.

Nestašica dijelova je prisilila Ladu, čiju je matičnu kompanija nedavno od Renaulta otkupila država, da predstavi novu Classic verziju modela Granta. Ovaj model će se proizvoditi samo od dijelova proizvedenih u Rusiji i kupljenih od saveznika, a osnovna verzija košta 761.000 rublji, odnosno oko 25.160 KM.

Ovaj model dolazi bez brojnih sigurnosnih sistema poput zračnih jastuka za suvozača, ABS-a i klima uređaja. Pokreće ga 1,6-litarski četverocilindrični motor koji razvija 90 KS i koji ne zadovoljava trenutne evropske standarde, nego one iz 1996. godine.

Ovo je u svakom slučaju retrogradan korak za zemlju, ali su ruske vlasti očigledno spremne žrtvovati kvalitet i sigurnost zbog invazije. Glasine govore da Lada planira ponuditi "osiromašene" verzije i drugih modela poput Nive.

Situacija za postojeće vlasnike vozila također nije dobra, jer je sve teže doći do rezervnih dijelova, a popravke su sve skuplje. Vlasnik četiri Škodina automobila koja se koriste za taksiranje, Eldar Gadžijev, rekao je za The Guardian da su ovlašteni servisi nemoćni u slučaju kvarova, dok kod privatnika postoji lista čekanja od nekoliko mjeseci.

On je dodao da je rezervne dijelove teško pronaći te da su izuzetno skupi, nekad skuplji od samog automobila. Neki dijelovi do kojih je on uspio doći su ukradeni.

Jednostavne potrepštine poput ulja u Rusiji su danas deset puta skuplje nego ranije, a to je posljedica invazije na Ukrajinu.