FOKUS NA INDIJU
58

Zbog pada prodaje Škoda povlači Kodiaq iz ponude u Kini

A. M.
Škoda neće prodavati svoj novi SUV srednje klase Kodiaq u Kini što je svojevrsni signal da je češka marka blizu povlačenja s kineskog tržišta. Izvršni direktor Škode Klaus Zellmer nije želio reći napušta li marka u potpunosti kinesko tržište, ali je rekao da je u toku rad na rješavanju budućnosti brenda u Kini.
Na svjetskoj premijeri novog Kodiaqa, izvršni direktor Klaus Zellmer koji je dao intervju i za Klix.ba, nije želio reći napušta li marka u potpunosti kinesko tržište, ali je potvrdio da se druga generacija Kodiaqa tamo neće prodavati.

"Razgovaramo s našim partnerom u zajedničkom ulaganju tamo, pokušavajući definisati budućnost," rekao je Zellmer nedavno za Automotive News Europe. "Prerano je donositi konačne zaključke. To je posao u procesu”, dodao je.

Volkswagen ima prednost

Njemačka publikacija Automobilwoche izvještavala je u decembru da bi Škoda mogla potpuno zaustaviti prodaju u Kini kako bi matičnoj Volkswagen grupi omogućila da koncentriše svoje napore u toj zemlji na svoju glavnu marku VW, koja se bori s domaćom konkurencijom.

Sadašnji Kodiaq činio je ključnu kariku Škodine kineske linije kada je ta zemlja bila globalno tržište broj 1 za češku marku. Međutim, prodaja Škode u Kini počela je padati 2019. i to u godini kada je u fabrici u Pekingu crveni Kodiaq GT obilježio jubilej proizvodnje 22-milionitog vozila od osnivanje marke. Prodaja marke u Kini do augusta iznosila je 15.290 jedinica, što je pad od 52 % u odnosu na prethodnu godinu prema brojkama koje je iznio Bestsellingcarsblog.com. U 2018. Škodin prodajni volumen u Kini iznosio je 341.000 automobila. U Kini, Škoda je partner sa SAIC Volkswagen Automotive, starim savezom VW Grupe i SAIC-a.

SUV ekspanzija

Škoda je masovno proširila svoju liniju SUV vozila u Kini kako je prodaja njenih tradicionalno popularnih limuzina počela da opada, te je ponudila dvije verzije Kodiaqa, uključujući ‘’sportskiji’’ GT model koji se prodaje samo u Kini. Marka je također ponudila GT verziju malog SUV-a Kamiq, kao i kompaktni Karoq. Svi modeli proizvedeni su u Kini u zajedničkim pogonima. Kamiq je bio najprodavaniji brend u Kini do kraja augusta, s 3.530 prodanih vozila, što je pad od 49 % u odnosu na prethodnu godinu, prema istom izvoru.

Globalni proizvođači automobila posljednjih su godina u Kini imali problema sa ekspanzijom lokalne konkurencije, posebno kada su u pitanju električna vozila. Oštra konkurencija potaknula je već Mitsubishi da napusti kinesko tržište, saopštio je japanski list Nikkei u septembru.

Fokus na Indiju

Indija je sada najveće Škodino tržište van Evrope i glavni fokus rasta van njene centralne regije. "Indija je vjerovatno utočište za 5-7 miliona novih automobila u sljedećih pet godina", rekao je Zellmer. Škoda razvija automobile i za sebe i za VW u Indiji, uključujući mali SUV Kushaq i mali sedan Slavia. Škoda također prodaje prvu genereciju Kodiaqa u Indiji i tamo će lansirati i novi model.

Zellmer je nagovijestio da bi Škodin sljedeći model za Indiju mogao biti električni mini automobil. "Preko 50 posto prodaje u Indiji su automobili ispod četiri metra i to je tržište na koje možemo gledati s perspektivom", rekao je Zellmer. "Tada moramo gledati na srednjoročnu i dugoročnu budućnost, jer Indija također prelazi na baterijska vozila."

Marka se također želi proširiti u Vijetnamu, za koji vidi godišnji potencijal prodaje do 40.000 vozila. To uključuje automobile sklapane po CKD principu montaže u lokalnoj tvornici koja bi trebala biti otvorena 2024.