VW je doduše još 2002. napravio jedan takav automobil, ali je od proizvodnje odustao zbog previsoke cijene serijske izrade.
Piech je novinaru sada kazao kako VW obavlja intenzivne razgovore s jednim proizvođačem plastičnih materijala, koji bi im trebao biti partner u izradi karoserije za novu verziju štedljivog vozila.
- Uvjereni smo da jedan takav automobil može biti ponuđen svima uz prihvatljivu cijenu. Zahvaljujući novim tehnologijama će troškovi karoserije sada, umjesto 35.000, koštati samo 5000 eura - rekao je Piech. Dodao je kako bi moderna verzija Volkswagena '1-litraša' mogla doći na tržište za tri do četiri godine.
Podsjetimo se, Volkswagen je prototip 1L Auta napravio i svečano ga isprobao 15. travnja 2002. na dionici Wolfsburg - Hamburg dugoj 230 km. Sam Ferdinand Piech je tada, kao šef Volkswagena, u probnoj vožnji s njime ostvario 'rezultat' iz snova - potrošnja je pri prosječnoj brzini od 72 km na sat iznosila 0,89 litara dizela na 100 km.
Štedljivi i aerodinamični VW 1L je imao koeficijent otpora zraka 0,159 i dizelski agregat zapremine 299 cm3. Jednocilindrični pumpe-duse agregat sa direktnim ubrizgavanjem, razvijao je snagu od 8,5 KS pri 4000 okretaja. 'Ein-liter-Auto' je imao dva sjedala jedno iza drugog. Dužina mu je bila 3,65 metara, širina 1,25 m, dok mu težina nije prelazila 290 kg. Bio je opremljen ABS-om, ESP-om te zračnim jastukom za vozača. Maksimalno je jurio 120 km na sat.
Radi uporabe ugljičnih vlakana, magnezija i titana u izradi karoserije, cijena VW L1 je tada procijenjena na 40.000 eura. To je ipak bilo previše za obične kupce pa proizvodnja najavljena za 2005. nikada nije započeta.