auto
0

Volkswagen pravi šampion štednje

FENA
U razgovoru za 'Braunschweiger Zeitung', šef nadzornoga odbora Volkswagena Ferdinand Piech je najavio serijsku izradu 'Ein-liter' vozila koje troši manje od jedne litre dizela na 100 pređenih kilometara.

VW je doduše još 2002. napravio jedan takav automobil, ali je od proizvodnje odustao zbog previsoke cijene serijske izrade.

Piech je novinaru sada kazao kako VW obavlja intenzivne razgovore s jednim proizvođačem plastičnih materijala, koji bi im trebao biti partner u izradi karoserije za novu verziju štedljivog vozila.

  • Uvjereni smo da jedan takav automobil može biti ponuđen svima uz prihvatljivu cijenu. Zahvaljujući novim tehnologijama će troškovi karoserije sada, umjesto 35.000, koštati samo 5000 eura - rekao je Piech. Dodao je kako bi moderna verzija Volkswagena '1-litraša' mogla doći na tržište za tri do četiri godine.

Podsjetimo se, Volkswagen je prototip 1L Auta napravio i svečano ga isprobao 15. travnja 2002. na dionici Wolfsburg - Hamburg dugoj 230 km. Sam Ferdinand Piech je tada, kao šef Volkswagena, u probnoj vožnji s njime ostvario 'rezultat' iz snova - potrošnja je pri prosječnoj brzini od 72 km na sat iznosila 0,89 litara dizela na 100 km.

Štedljivi i aerodinamični VW 1L je imao koeficijent otpora zraka 0,159 i dizelski agregat zapremine 299 cm3. Jednocilindrični pumpe-duse agregat sa direktnim ubrizgavanjem, razvijao je snagu od 8,5 KS pri 4000 okretaja. 'Ein-liter-Auto' je imao dva sjedala jedno iza drugog. Dužina mu je bila 3,65 metara, širina 1,25 m, dok mu težina nije prelazila 290 kg. Bio je opremljen ABS-om, ESP-om te zračnim jastukom za vozača. Maksimalno je jurio 120 km na sat.

Radi uporabe ugljičnih vlakana, magnezija i titana u izradi karoserije, cijena VW L1 je tada procijenjena na 40.000 eura. To je ipak bilo previše za obične kupce pa proizvodnja najavljena za 2005. nikada nije započeta.