Tuning
0

Volvo akustički dizajn razvijen u novoj laboratoriji

Sarajevo-x.com
Akustički dizajn postaje sve važniji prilikom razvoja automobila. Sa potpuno novom akustičkom laboratorijom, eksperti Volva mogu postići dodatni napredak kada je u pitanju zvuk motora. Volvo automobili posjeduju unikatan skandinavski zvuk.

Novi akustički laboratorij smješten je u novim prostorijama u samom centru Volvo proizvodnog kompleksa u švedskom Torslandu. Komora posjeduje naprednu akustičku zaštitu kako bi se obezbijedili optimalni preduslovi za testiranje zvuka motora. Nema nikakvih suvišnih zvukova, niti zapreka za prostiranje zvuka. S druge strane, pod akustičkog laboratorija realno dočarava podlogu po kojoj se vozilo svakodnevno kreće i stvara zvučni efekat vožnje po asfaltu.

"Sa našom novom testnom komorom, možemo testirati naša vozila u potpuno drugom okruženju nego što je to bilo ranije", tvrdi Eva Lahti, akustički inžinjer pri Volvo Cars.

Nova testna komora je dio Volvo NVH (zvuk, vibracije i hrapavost) centra, gdje više od 60 ljudi stvaraju pravi zvučni uzorak Volvo vozila.

"Većina našeg rada, odnosi se na stvaranje podloge za najbolji akustički komfor vozača. Kupci premium vozila to i očekuju", kaže Johan Stenson, menadžer NVH centra.

Rad na dizajniranju automobilskog zvuka podijeljen je u tri dijela: zvuk koji iritira - npr. škripanje i zveckanje, tutnjava i brujanje puta; zvuk koji informiše - npr. zvuk motora i kontrolni indikatori; te zvuk koji impresionira - npr. određena nota motornog rada i zvuk zatvaranja vrata.

Sve se svodi na eliminisanje zvukova iz prve kategorija, kako bi drugi zvukovi došli do izražaja. Akustički dizajn se razvio u neku vrstu nauke među premium proizvođačima današnjice. To je ujedno i relativno mlada nauka.

"Ne postoji duga tradicija u sferi akustičkog dizajna, ali njena važnost raste. Naš izazov je stvoriti iskustvo u stvaranju idealnog Volvo zvuka", kaže Johan Stenson. Cilj je stvoriti tipičan skandinavski zvuk u akustičku paletu, koja odgovara auri Volvo brenda i njegovih vrijednosti na polju zaštite okoliša, sigurnosti i dizajna.

Eva Lahti objašnjava šta podrazumijeva pod skandivanskim zvučnim komforom: "Ovdje u Švedskoj i Skandinaviji posjedujemo velike tihe prostore. Akustično okruženje je otvoreno i slobodno, a baš tako i naši kupci očekuju da zvuči jedan Volvo."

Za zvuk motora koji obezbjeđuje informacije, eksperti teže optimalnoj ravnoteži. Kretanje automobila buka sa ceste, upravljanje i zvuk motora stvaraju kohezivan uzorak. 2Ukoliko vozim konstantnom brzinom, motor bi trebao stvarati ugodan, relaksirajući ton. Ali ukoliko ubrzavam pod punim gasom, razlika u zvuku motora bi trebala biti naglašena. To nam daje povratnu informaciju koja potvrđuje naše poteze i stvara intuitivnu vezu sa automobilom", objašnjava Lahti.

U skorijoj budućnosti pred akustičke eksperte u NVH centru dolaze novi uzbudljivi izazovi. Volvo će 2012. godine početi prodavati plug-in hibride, koji nude kombinaciju električnog i dizelskog motora. Kada automobil pokreće elektromotor, kretanje je gotovo nečujno. To znači da će drugi iritirajući zvukovi doći do izražaja. To čini akustički dizajn izuzetno važnim. Osim toga, sa sigurnosne strane gledišta, izuzetno je važno da električni automobil bude dovoljno bučan za ostale učesnike u saobraćaju.

Zakonske regulative o bučnosti automobila će zasigurno biti implementirane u većini zemalja, a zapravo nekoliko država SAD-a već sad primjenjuje te legislative. U Evropi se trenutno vode diskusije oko toga koliko automobil smije biti tih.