Supersportski kompakt?
0

Focus RS sa 401 konjskom snagom

Sarajevo-x.com
U vrijeme kada "hot hatchevi" već iz tvornica dolaze sa 300 KS jasno je da tunerima ni to neće biti dovoljno, ali isto tako još je jasnije da su dobili osnove za performanse i snagu koja je ne tako davno bila privilegija isključivo perverzno skupih i egzotičnih supersportskih automobila.

Njemačka tunerska kuća Mcchip tako je pod svoj tretman uzela Ford Focus RS, i zaista ga dovela do granica mogućnosti i razuma za jedan kompaktni automobil sa pogonom na prednje točkove. Serijske performanse sa 305 KS i 440 Nm obrtnog momenta očito nisu zadovoljile momke u Mcchipu, pa su na Focusu RS izveli tuning poduhvat u dvije faze.

Tako su u prvom koraku reprogramirali softver upravljačke jedinice motora, pa je nakon samo ovog zahvata snaga porasla na 345 KS, dok je maksimalni obrtni moment dosegao vrijednost od 520 Nm. Nakon ove faze radova nije izmjereno ubrzanje do 100 km/h, ali je maksimalna brzina od 271 km/h na sat bila dovoljan pokazatelj u kojoj mjeri su ubrzali RS-a.

U drugoj fazi svog tuninga Mcchip se odlučio za značajno povećanje kapaciteta hladnjaka zraka pod pritiskom, ali i posebne svjećice koje će se bolje nositi sa potpuno izmjenjenom smjesom zraka i goriva. Također, softver je još jednom reprogramiran i prilagođen novim izmjenama, a cijeli izduvni sistem zamjenjen je visokoperformansnim i protočnijim sklopom. Zadnji potez bila je izmjena usisne grane, kojoj je poboljšana efikasnost i sam protok zraka u njoj. Nakon ovih opsežnih zahvata ekipa u Mcchipu izmjerila je fascinantnih 401 KS, i najveći obrtni moment od 612 Nm. Ubrzanje do 100 km/h ni ovaj put nije zvanično objavljeno, dok se u drugoj fazi maksimalna brzina povećala na 278 km/h. Koliko je ovako ekstremno povećanje snage zaista efikasno, i na koji način kažnjava mjenjač i generalno podvozje RS-a nije još uvijek poznato. Naravno u Mcchipu tvrde da je Focus RS ostao u potpunosti svakodnevno upotrebljiv i vozljiv automobil, te da nema negativnih strana njihovog zahvata. Ipak, teško je ne posumnjati da ovako brutalan obrtni moment kojeg pokušavaju prenositi samo dva sirota prednja točka neće u rekordnom vremenu od guma napraviti rezance. U svakom slučaju, zabavno je vidjeti kako iz godine u godinu gradski automobili ruše sve granice i barem na kapaljku nude ono čemu odavno uživaju oni kojima nije problem priuštiti jednu Pagani Zondu ili barem Porsche 911 kao vikend automobil.