Cayenne kao Gladiator
0

Ekstremna prerada iz ENCO Exklusivea

Piše: E.Z.
Porsche Cayenne se očito dokazao kao odličan poligon za tuning u mnogim tunerskim kućama, a kada je riječ o modelu Turbo očito je da im tek tada mašta proradi. Kompanija ENCO Exklusive ponudila je ekstremnu, kičastu i definitivno upadljivu preradu Cayennea Turba.

Tunerska kuća ENCO Exklusiveiz Njemačke definitivno ne spada među poznatije i priznatije, ali im se isto tako ne može poreći da se sa svakim svojim uratkom trude iz petnih žila da na svaki mogući način privuku pažnju i tako odlome komadić vrijednog tunerskog tržišta.

Najnoviji projekat iz ove kuće zove se ENCO Gladiator 700 GT Biturbo, a ustvari je riječ o detaljno prerađenom Porscheu Cayenneu Turbu. Prije ovog modela ENCO je ponudio i model 550 GT Biturbo, koji je kako mu ime i govori imao 550 KS, ali to očito nije bilo dovoljno. Nakon ugradnje većih turbopunjača, protočnijih katalizatora i novim cijelim izduvnim sistemom, kao i neizbježnim reprogramiranjem upravljačke elektronike motora došlo se do značajnog povećanja snage. Tako Gladiator raspolaže sa čak 700 KS i 850 Nm okretnog momenta, koji se prenose na sva četiri točka.

Ova količina snage doslovno poništava veliku masu i impresivne gabarite Cayennea, pa će Gladiator od 0 do 100 km/h ubrzati za samo 4,5 sekunde, dok će maksimalna biti na oko 290 km/h. Jasno, i kočni sklop je morao biti ojačan, pa se za sigurno zaustavljanje 2,5 tone teškog i prebrzog SUV-a brinu diskovi prečnika 410 milimetara sa brutalnim 12-klipnim čeljustima naprijed, te 380-milimetarski diskovi sa 4-klipnim čeljustima na zadnjoj osovini. Za grip i efikasan prenos snage zadužene su gigantske Dunlop SportMaxx GT gume dimenzija 315/25 R23.

Izmjene na eksteriju, te samoj areodinamici i estetskoj pojavi u jednakoj mjeri su radikalne kao i tehnička strana Gladiatora. Nažalost, u istoj mjeri su ta rješenja i umjerena, pa je uz upadnu kombinaciju boja teško neprimjetiti da su dizajneri u ovom slučaju pretjerali, te od ionako nezgrapnog SUV-a učinili pravu izložbu kičastih tunerskih rješenja.

Ukratko, nediskretna proširenja, mnoštvo potrebnih i nepotrebnih otvora za zrak, te uvijek dobrodošli paneli od karbonskih vlakana čine zaista „bogat“ prizor. Unutrašnjost je uređena u istoj kombinaciji boja, dok raduju detalji poput odličnih školjkastih sjedišta iz modela 911 GT3 i djelimičnog zaštitnog kaveza koji ovom SUV-u daju i pravi prizvuk takmičarskog duha.