Trka izdržljivosti
125

Toyota četvrti put za redom osvojila 24 sata Le Mansa

Klix.ba
Toyota tvrdi svoju četvrtu uzastopnu pobjedu na 24 sata Le Mana. Međutim, ova pobjeda se razlikuje od prve tri. Prvo zato što je to prva pobjeda ere Hypercar -a. GR010 Hybrid tako ulazi u historijske knjige svog prvog Le Mana, kao prvi Hypercar koji je pobijedio na ovoj trci.

Značajno je i to da je ovo prva pobjeda za posadu broj 7, koja je u prošlosti imala lošu sportsku sreću. Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López napokon su ovogodišnji veliki pobjednici!

U potpuno novoj klasi Hypercar bilo je toliko pitanja prije nego što je zastava spuštena za početak 89. trke 24 sata Le Mana. Bilo je upitno hoće li Toyota naići na mehaničke poteškoće kao što su ih imali mnogi timovi kada automobil krene na svoju prvu 24-satnu utrku. Također bilo je nepoznato kako će Glickenhaus 007 LMH izvesti nakon prve dvije runde Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti (WEC) kao i to može li Alpine težiti pobjedi?

Nakon napornih 24 sata, imamo sve odgovore, a japanska ekipa ima i prvo i drugo mjesto. Toyota #7 Toyota GR010-Hybrid koju su vozili Conway, Kobayashi i López završila je ispred #8 sestrinskog automobila sa Buemijem, Nakajimaom i Hartleyjem za volanom.

Jučer od starta u 16:00 sati, pobjednička postava uživala je u vrlo glatkoj trci. Bio je to referentni učinak s bolidom #7 na prvom mjestu pri svakoj provjeri po satu (osim 13. sata). U bolidu #8, Sébastien Buemi je bio primoran da svoj automobil gurne do krajnjih granica od prvog ulaska, nadoknađujući dragocjene sekunde izgubljene kada ga je udario Olivier Pla u bolidu #708 Glickenhaus 007 LMH na prvom zavoju. Uspio se vratiti za drugo mjesto za nešto više od sat vremena, ali nikada nije zaista nije bio u prilici za pobjedu. Dvije Toyote su tada ostale na vrhu poretka do kraja utrke.

Iza njih, Alpine A480-Gibson brzo se etablirao kao glavni kandidat za treće mjesto. André Negrão, Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxiviere čekali su u sjeni Toyote, spremni za preuzimanje pozicije ako ikada ispadnu. Međutim, francuski tim imao je nekoliko vlastitih ispada, od kojih je najveći izlet izvan staze za Matthieua Vaxivierea na prvoj šikani na Mulsanne pravcu neposredno prije oznake sredine. Na kraju, francuski automobil je zadržao svoju poziciju i zauzeo treće mjesto na postolju.

Uzbudljvo je bilo i u ostalim klasama, pogotovo u ranoj fazi trke kada je kiša zaista začinila borbe i trkanje.

U klasi LMP2 tako je prava drama trajala doslovno do zadnjeg kruga trke. Dva automobila ekipe Team WRT došli su na čelo kolone u klasi od sedmog sata i dominirali sve do ciljne zastave. Tako je ekipa Vincenta Vossea završila svoju prvu sezonu u trkama izdržljivosti vrhunskom pobjedom u klasi u 24 sata Le Mana! Treba istaći da je u kasnoj kasnoj fazi trke, tačnije u zadnjem krugu odličan rezultat izmakao Robertu Kubici, Louisu Delétrazu i Yifei Ye. Nakon što je vodio veći dio utrke, automobil se zaustavio na stazi pet minuta od ciljne zastave predajući pobjedu Robinu Frijnsu, Ferdinandu Habsburgu i Charlesu Milesiju. Jota sa brojem #28 Oreca 07-Gibson koju su vozili Sean Gelael, Stoffel Vandoorne i Tom Blomqvist završila je na drugom mjestu, a bolid #65 Panis Racinga (Canal/Stevens/Allen) zaokružio je postolje u klasi.

U klasi LMGTE Pro ekipa AF Corse uspješno je sa Ferrarijem stigla do još jedne pobjede u klasi 24 sata Le Mansa. Italijanski konstruktor uskoro će težiti svojoj desetoj ukupnoj pobjedi u kategoriji Hypercar, ali za sada slavi pobjedu u GTE Pro sa #51 488 GTE Evo. U ranim fazama utrke činilo se da Corvette C8.R imaju prednost. Međutim, Ferrari su se pokazali dosljednijim i na kraju su preuzeli komandu sa automobilom #51, kojim su upravljali Pier Guidi, Calado i Ledogar. Ovo je četvrta pobjeda Amato Ferrarija i Co u LMGTE Pro, a dolazi 10 godina nakon prve pobjede tima u La Sartheu. Dva Porschea 911 RSR-19 ostala su na stazi, ali nikada nisu bili blizu pobjede.

I na kraju u klasi LMGTE Am, François Perrodo i Nicklas Nielsen, nositelji šampionske titule WEC -a, mogu se pohvaliti višegodišnjim trkačkim iskustvom, ali nikada nisu uspjeli ostvariti pobjedu u Le Mansu. Međutim, danas oni su mogli ponosno izaći na postolje sa timskim kolegom Alessiom Roverom. Ovo je prva pobjeda u klasi LMGTE Am za AF Corse i nagrađuje njihovo prisustvo ovdje od 2011. godine (nakon dvije pol pozicije i četiri postolja).