Novo lice, novo srce
45

Vozili smo redizajniranu V-Klasu u Španiji: Kod Mercedesa uvijek može bolje

Piše: D. B.
Mercedes-Benz je okolinu Barcelone ponovo izabrao za predstavljanje jednog svog modela, a ovog puta se radi o redizajniranoj V-Klasi. Bila je to prilika da se uvjerimo da njemački gigant i dalje ima moć da od odličnog vozila napravi još bolje.

Godine 2014. je kompanija Mercedes-Benz predstavila V-Klasu koja je bila rezultat tada novog dizajna, komfora i sigurnosti u MPV segmentu. Ovaj koncept se pokazao istinskim uspjehom jer je V-Klasa od lansiranja na tržište prodana u više od 200.000 primjeraka, a 2018. godine je ostvaren rekord od 64.000 prodanih primjeraka. Sada je došlo vrijeme da zategne bore pa je njemačka kompanija pripremila facelift, odnosno osvježenu verziju već uspješnog modela. Dizajneri su se fokusirali na promjenu dizajna što se posebno odnosi na prednji dio vozila, a uveden je i OM 645 dizelski motor uključujući najsnažniju varijantu 300 d koja razvija 239 KS. Tu je i novi 9G-TRONIC automatski mjenjač, kao i najnoviji sigurnosni i pomoćni sistemi među kojima je i Active Brake Assist.

Mercedes prima narudžbe za V-Klasu od marta ove godine, dok se kompanija i dalje razvija svoju eDrive@VANs strategiju elektrifikacije te će uskoro ponuditi potpuno električni MPV.

Atraktivna, udobna, praktična, okretna i snažna V-Klasa

Kada je riječ o dizajnu, Mercedesovi inžinjeri su se zaista potrudili da V-Klasa ima što više zajedničkog s njenim aktuelnim putničkim automobilima. Kao što smo već rekli, najviše pažnje se posvetilo prednjem dijelu automobila gdje se nalazi novi branik s istaknutim usisima zraka, a tu je i nova rešetka hladnjaka dijamantne strukture s letvicama srebrene boje.

Avantgarde i Exclusive paketi opreme su zadržani uz različite pakete koji se odnose na dizajn, dok je AMG Line verzija postala još agresivnija u slučaju facelifta. Dobila je novu rešetku hladnjaka dijamantnog dizajna s hromiranim detaljima koji daju sportsku notu. Također, nove boje grafitno metalik siva i selenite metalik siva šire spektar popularnih crno-bijelih tonova, nova je i čelično plava boja, a opciono je moguće dobiti i metalik crvenu boju.

V-Klasa je dobila i četiri nova modela naplataka među kojima su 17-inčni naplaci s pet duplih krakova u crnoj boji napravljeni od lagane legure, kao i 18-inčni naplaci tremolite sive boje također s pet duplih krakova. U vrhu ponude se nalaze 19-inčni desetokraki crni naplaci također napravljeni od lagane legure.

Unutrašnjost osvježene V-Klase je moderna, jednostavna i praktična. Primjetni su novi ventilacijski otvori u obliku turbine koji izgledaju više sportski, kao i novi brojčanici u instrument klasteru. Zahvaljujući minimalističkom dizajnu, vozači će se sada još lakše i bolje orjentisati i snalaziti. Unutrašnjost može biti presvučena nappa kožom koja ostavlja moderan i elegantan dojam, kombinacijom Lugano i nappa kože koje su dostupne u crnoj i bež boji, kao i Santos crnom tkaninom. Dostupno je ukupno šest vrsta unutrašnjosti u svijetlim i tamnim bojama.

Instrument ploču krasi piano crni lak, karbonska vlakna i brušeni alumnij.

Sjedišta su i dalje komforna iako su mogla biti malo šira, a facelift verzija V-Klase donosi novu mogućnost za još bolju udobnost. Radi se o opcionim luksuznim sjedištima za prednji red koja sadrže masažere, kao i ventilaciju baš kao što je slučaj sa sjedištima u S-Klasi. Naravno, postoje opcije konfiguracije stražnjih sjedišta ovisno o potrebama i situacijama koje uključuju polaganje sjedišta. Vožnja u novoj V-Klasi će učiniti da se osjećate kao VIP ličnost, a može primiti do osam putnika.

Novi dizelski motor dostupan u tri verzije

Kao što smo već naveli, V-Klasa je dobila novi dvolitarski četverocilindrični OM 654 dizelski motor u tri verzije. V 220 d razvija 162 KS i 389 Nm obrtnog mometa (kombinovana potrošnja 6,2 - 6,0 l/km, kombinovana emisija CO2 162 - 157 g/km), V 250 d isporučuje 190 KS i 440 Nm (kombinovana potrošnja 6,1 - 5,9 l/100 km, kombinovana emisija CO2 161 - 155 g/km), dok najsnažniji V 300 d nudi 239 KS i 500 Nm (kombinovana potrošnja 6,1 - 5,9 l/100 km, kombinovana emisija CO2 161 - 155 g/km).

V 300 d prilikom ubrzanja može isporučiti dodatnih 30 Nm obrtnog momenta na standardnih 500 Nm (overtorque), a za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno 7,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 220 km/h.

Motor nove generacije je još štedljiviji i “čišći”, a uz to je i tiši te stvara manje vibracija. U unutrašnjosti V-Klase je ugodno tiho jer su iritantne vibracije zaista znatno umanjene. Zahvaljujući novom pristupu u razvoju i proizvodnji motora, potrošnja goriva je smanjena za 13 posto. Ipak, motor je dovoljno snažan, a u kombinaciji s 4MATIC pogonom na sva četiri točka daje osjećaj da vozite mnogo manji, snažniji i sportski automobil. V-Klasu je veoma lako voziti, a zahvaljujući senzorima i kameri, također ju je lako parkirati.

Poredeći novi V 250 s prethodnikom, iz Mercedesa su rekli da su komponente odgovorne za smanjenje emisije CO2 direktno ugrađene na motor.

Mercedesov 9G-TRONIC automatski mjenjač je prvi put dostupan za V-Klasu u obnovljenom modelu, koji mijenja poznati 7G-TRONIC te je standardan za V 300 d (kombinovana potrošnja 6,1 - 5,9 l/100 km, kombinovana emisija CO2 161 - 155 g/km) te V 250 d (kombinovana potrošnja 6,1 - 5,9 l/100 km, kombinovana emisija CO2 161 - 155 g/km), dok je za V 220 d dostupan kao opcija (kombinovana potrošnja 6,2 - 6,0 l/100 km, kombinovana emisija CO2 162 - 157 g/km).

Vozaču je na raspolaganju Dynamic Select dugme pomoću kojeg može birati modove vožnje, a to su Comfort i Sport. Time će direktno utjecati na rad mjenjača. Alternativni Manual mod omogućava vozaču da mijenja brzine manuelno korištenjem lopatica Direct Select na upravljaču. MBUX sistem još uvijek nije dostupan za V-Klasu, ali stiže sljedeće godine.

V-Klasa standardno ima pogon na stražnje točkove, dok je opciono moguće dobiti i 4MATIC stalni pogon na sva četiri točka. Ovo omogućava savladavanje niza različitih terena s lakoćom. Visina V-Klase je ostala ispod dva metra čak i kada je opremljena pogonom na sva četiri točka, pa stoga može stati u standardne garaže te ući na višespratne i podzemne parkinge bez ikakvih problema.

Sigurnost na visokom nivou

Nova V-Klasa je i sigurnija od prethodne te je opremljena brojnim izuzetno korisnim i naprednim sistemima. Sistem Crosswind Assist pomaže vozaču da održi vozilo u traci čak i u slučaju udara snažnih bočnih vjetrova, a tu je i Attention Assist sistem koji je zadužen da spriječi gubitak pažnje vozača. Active Brake Assist je dostupan prvi put za V-Klasu i može otkriti rizk od sudara s vozilom koje se nalazi ispred. Ovaj sistem prvobitno daje vizuelna i zvučna upozorenja, a ako vozač reaguje, povećava pritisak na kočnice po potrebi određene situacije. Međutim, ako vozač ne reaguje, sistem aktivno izbjegava sudar i zaustavlja vozilo. Ovaj sistem funkcioniše i u situacijama gradske vožnje te reaguje na stacionarne prepreke ili pješake koji prelaze ulicu. Highbeam Assist Plus je također novi sigurnosni sistem. Kada su aktivna duga svjetla, sistem pomaže vozaču konstantnim optimiziranjem osvjetljenja ceste. U slučaju da se ispred nalazi vozilo ili pak dolazi ususret, LED lampice u glavnom svjetlosnom modulu se djelomično deaktiviraju te se stvara oblik slova U. Preostali dijelovi ceste su i dalje osvjetljeni glavnim svjetlima. V-Klasa je opremljena i drugim od ranije poznatim sigurnosnim sistemima.

Osvježen i kamper Marco Polo

Mercedes je također osvježio kamper i multifunkcionalne kombije. Marco Polo porodica kombija baziranih na V-Klasi profitirala je usljed facelift tretmana. Kompaktni Marco Polo i Marco Polo Horizon kamper te multifunkcionalni kombiji također imaju novi izgled prednjeg dijela, nove boje karoserije i lagane naplatke, kao i nove ventilacijske otvore te opcije unutrašnjosti. Dobili su i novi dizelski motor od 239 KS (kombinovana potrošnja goriva 6,7 - 6,1 l/100 km, kombinovana emisija CO2 177 - 160 g/km). Također, dobili su sisteme Active Brake Assist i Highbeam Assist Plus koji su prethodno objašnjeni.

Nova V-Klasa je namijenjena za četiri grupe kupaca. Prvu grupu čine porodice s dvoje ili više djece koje vrednuju aktivan porodični život, vrijeme za odmor i uživanje te koje imaju dobar balans između posla i privatnog života.

Druga grupa su kupci kojima su važne slobodne aktivnosti i koji žele vozilo za transport različitih vrsta sportske opreme uključujući opremu za aktivnosti na otvorenom.

U trećoj grupi su kupci koji pružaju VIP i hotelske šatl usluge i koji žele svojim gostima omogućiti ugodno putovanje, a četvrta grupa su biznismeni kojima je potrebno vozilo za privatne potrebe i u poslovne svrhe.

Recimo i da se V-Klasa proizvodi u Vitoriji u Španiji, kao i u kineskom gradu Fuzhou u saradnji s Fujian Benz Automotive Corporationom.

Uskoro stiže potpuno električni MPV model

Cilj kompanije Mercedes-Benz jeste da nastavi širiti svoju eDrive@VANs strategiju pa će uskoro u MPV segmentu napraviti novi korak i postati prvi premium proizvođač koji će ponuditi potpuno električni model. Mercedes-Benz Vans odjel sistemski širi svoju strategiju, eVito je već dostupan, eSprinter stiže u drugoj polovini ove godine, a ponuda potpuno električnih vozila će biti proširena serijom za privatnu upotrebu. Koncept EQV je već ponudio prvi uvid u električnu budućnost MPV vozila kada se pojavio na Sajmu automobila u Ženevi ove godine, a produkcijski model će svjetsku premijeru doživjeti na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu.

Što se tiče dostupnosti i cijena za bh. tržište, sigurno je da Marco Polo neće biti u ponudi za kupce u BiH, a cijene redizajnirane V-Klase će biti objavljene u narednom periodu.