Testovi
36

Vozili smo novi Hyundai Tucson, crossover sa misijom uspjeha u Evropi

Piše: Dalibor Bošnjak
Hyundai je napravio veliki posao sa svojim SUV-om ix35, i dalje je vrlo popularan i predstavlja jednu od okosnica prodaje ove marke. Zato je odluka da odbaci to ime i zamjeni ga Tucsonom istovremeno i hrabra i zanimljiva. Hyundai nam je na prvim probnim vožnjama u Beogradu i njegovoj okolini pokazao da sa svojim potpuno novim SUV-om žele otići korak dalje, možda čak i do praga premiuma.

Novi Tucson smo vozili ulicama Beograda, a putovali smo do Vrdnika i Iriškog Venca. Raznovrsna konfiguracija ceste na kojima smo napravili prve kilometre sa Tucsonom pokazala nam je da je ovo znatno zreliji i potpuniji crossover nego što je to bio ix35. Već na prvi dodir otkriva da je udobniji ali i dinamičniji, te ukupni doživljaj vožnje čini mnogo ugodnijim iskustvom. Također, posjetili smo i Nacionalnu vozačku akademiju, ili skraćeno i poznatije NAVAK, na čijoj smo stazi detaljnije isprobali kako se Tucson ponaša u vožnji na asfaltu, njegovu upravljivost, ubrzanje, kočenje, a na kraju smo iskoristili i odličan offroad poligon NAVAK-a kako bismo provjerili koliko je Tucson sposoban i kao terenac.

Prvi utisak da je napravljen značajan napredak dobili smo prvi vožnji na otvorenoj cesti i pri nešto većim brzinama gdje je Tucson pokazao bolju zvučnu izolaciju ali i uzornu stabilnost i upravljivost, što je potpomognuto i odličnim sjedištima koja nude odličan omjer udobnosti i dobrog držanja tijela u zavojima.

Kombinacija elegancije i sportskog duha

Savremen i privlačan dizajn karoserije ističe odiše elegancijom zahvaljujući prefinjenim tečnim površinama, ali i sportskim duhom, što pokazuju oštre linije. Tucson je dobio novu šestougaonu masku hladnjaka i LED svjetla, kao i nova stražnja svjetla koja prate tečni dizajn horizontalnih linija zadnjih blatobrana.

Hyundaijev kompaktni crossover će biti dostupan u 11 novih nijansi eksterijera i to u Polar White, sedam metalik nijansi, Ara Blue, Ash Blue, Micron Grey, Moon Rock, Thunder Grey, White Sand, Ultimate Red, kao i u tri mineralne nijanse boja, Ruby Wine, Phantom Black, Platinum Silver.

Ujedno, dobrom izgledu doprinose i dobro odmjerene proporcije koje otkrivaju da nije ni previše kompaktan, pa je novi Tucson dug 4.475, širok 1.850 (bez retrovizora) i visok 1.645 mm.

Moderan, kvalitetan i ugodan unutra

Hyundai je u izradi novog crossovera koristila nove visokokvalitetne mekane tkanine, sjedišta su dobro dizajnirana i udobna s naglaskom na bočne potpore i odličan naslonjač za glavu. Opciono je moguće dobiti električni sistem podešavanja, kao i grijače sjedišta, kako prednjih tako i zadnjih. Novi sistem ventilacije doprinosi udobnosti putnika. Centralna konzola je moderno dizajnirana, kao i upravljač. Evropski modeli će imati tri verzije boja unutrašnjosti, Oceandis Black, Chai Beige i Red Wine. Prve dvije verzije je opciono moguće dobiti s kožnim presvlakama, dok je treća verzija isključivo kožna.

Ono što smo primijetili i što je neočekivano za model koji želi podići standard kvalitete i ugodnosti je prekomjerna upotreba tvrde i na dodir grube plastike na određenim površinama. Srećom, ukupni utisak kvaliteta izrade je dominantan pa se možda može i zažmiriti na poneki umetak glatke plastike.

Prostranost je također vrlina novog Tuscona, i to prije svega prtljažnik zapremine 513 litara, koji se može dodatno povećati laganim obaranjem stražnjih sjedišta

Funkcionalan i praktičan

Vrata prtljažnika se otvaraju daljinskim putem, bez ključa, kao što je slučaj sa startanjem motora. Ručna kočnica je elektronska, a vozačima će biti koristan i sistem za pomoć pri parkiranju. Centralna konzola je horizontalno dizajnirana i nudi odličnu preglednost. Tu je i ekran od 8 inča, kao i tri puta brži navigacijski sistem u odnosu na prethodni. Podaci se čuvaju na SD kartici, a TomTom Live usluga je besplatna sedam godina.

Što se tiče audio sistema, ugrađen je Seamless DAB i radio uređaj sa šest zvučnika te USB i AUX priključcima.

Sigurnost na prvom mjestu

Ono čime se novi Tucson može pohvaliti jesu sistemi aktivne i pasivne sigurnosti i to najbolji u njegovom segmentu. U te sisteme spada potpuno nezavisni sistem kočenja u hitnim slučajevima, a obuhvata pješake, gradsku i međugradsku vožnju. Sistem aktivira sigurnosno kočenje kad god otkrije da je prilazna brzina pješacima ili vozilu nesigurna.

Među ostalim sistemima su LKAS (Lane Keeping Assist System), sistem za držanje pravca vožnje u traci, RCTA (Rear-Cross Traffic Alert system), sistem koji pomoću radara skenira saobraćaj iza vozila do 180 stepeni i upozorava na vozila koja se približavaju zadnjem kraju, BSD (Blind Spot Detection system)sistem koji upozorava vozača o vozilu u mrtvom uglu, Speed Limit Information Function sistem za praćenje ograničenja brzine i informisanje o njima te AHS (Active Hood System) sistem za aktivno otvaranje haube koja izdizanjem u slučaju saobraćajne nesreće s pješakom ili biciklistom ublažava udarac tijela o haubu.

Bogata ponuda efikasnih motora

Novi Hyundai Tucson se u odnosu na direktne rivale poput Nissana Qashqaija želi istaći i bogatom ponudom motora. Kupci će moći birati između pet motora, dva benzinca i tri dizelaša.

Što se benzinaca tiče, Hyundai nudi 1,6-litarske GDI motore sa 132 i 175 KS. Apsolutni pobjednik po našem mišljenju je 1,6-litarski motor s turbopunjačem, koji razvija 175 KS pri 265 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor može biti uparen sa šestostepenim manuelnim mjenjačem ili sedmostepenim automatskim mjenjačem (DCT) sa dvostrukim kvačilom, koji je također sjajan. Performanse su odlične, a i potrošnja goriva bi trebala biti vrlo prihvatljiva. Dostupan je pogon na prednje, kao i na sva četiri točka.

Benzinski 1,6-litarski motor sa 132 KS je dostupan samo sa šestostepenim manuelnim mjenjačem i pogonom na prednje točkove.

Među dizelima su 1,7-litarski motor koji razvija 115 KS uz 280 Nm obrtnog momenta te 2,0-litarski "standard power" i 2.0-litarski "high power" motori, koji isporučuju 136 KS uz 373 Nm obrtnog momenta i 186 KS uz impresivnih 402 Nm obrtnog momenta. Najslabiji motor je uparen sa šestostepenim manuelnim mjenjačem i ima pogon na prednje točkove. Slabija verzija 2,0-litarskog motora može biti uparena sa šestostepenim manuelnim i sedmostepenim DCT mjenjačem. Oni koji žele snažniji dvolitarski dizelaš mogu također birati šestostepeni manuelni ili sedmostepeni DCT mjenjač, a pogon na sva četiri točka u ovom slučaju je jedini izbor.

Emisija štetnih gasova je smanjena upotrebom savremenijih katalizatora i filtera čestica čađi, a svi motori ispunjavaju strogu Euro 6 normu o čistoći ispuha.

Pogon na sva četiri točka isporučuje 100 posto obrtnog momenta na prednje točkove u normalnim uslovima, a do 40 posto snage na zadnje točkove u uslovima u kojima je to potrebno. Moguće je ručno odabrati "Lock Mode" sistem raspodjele snage na 50:50 posto. Također, dostupan je i Start-Stop sistem.

Upravljiv i udoban

Odličnu upravljivost novog Tucsona smo već spomenuli, a za to je zaslužan novi servo upravljač, koji je precizan i direktan, dok novi ovjes i amortizeri nude komfor i mirnu vožnju. Drive Mode (DMS) funkcija za automatske mjenjače nudi vozačima mogućnost izbora dva načina vožnje, normal i sport, sa različitim karakteristikama. Sport mod omogućava preciznije upravljanje i brži odziv na pritisak papučice gasa.

Proizvodnja u Evropi

Novi model Tucsona će kompanija Hyundai Motor proizvoditi u Evropi, tačnije u postrojenju u Češkoj. Kupci Tucsona će imati petogodišnju garanciju uz neograničenu kilometražu. Hyundai svojim novim Tucsonom pravi iskorak na tržište u Evropi, gdje će se i proizvoditi modeli sa odgovarajućim specifikacijama.

Plan čelnika Hyundaija je da novi model održi veliku popularnost prethodnog ix35 i postepeno učini Tucson još uspješnijim. Kompanija je od dolaska njenog prvog SUV-a u Evropu, Santa Fea, na ovom tržištu prodala više od milion svojih SUV-ova.

Novi Tucson već je predstavljen tržištu Bosne i Hercegovine, a u zavisnosti od izabranog motora, paketa opreme, mjenjača i pogona, novi Tucson prodavat će se u rasponu cijena od 40.990 KM (slabiji benzinski motor sa osnovnim paketom opreme) do 67.990 KM (najsnažniji turbodizelski motor sa najboljim paketom opreme).

Vezani članci