{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozili smo: Ford Focus u četvrtoj generaciji nakon dvadeset godina iskustva i uspjeha

20.7.2018. u 22:05
78
53
Vozili smo: Ford Focus u četvrtoj generaciji nakon dvadeset godina iskustva i uspjeha
78
Dvadeset godina je prošlo otkako je svjetlo dana ugledao prvi Fordov Focus, a ove godine je kompanija predstavila njegovu četvrtu generaciju koja donosi mnogo noviteta i nagovještava kontinuitet u ostvarenju uspješnih prodajnih rezultata. Novinar portala Klix.ba imao je priliku tokom dvodnevne prezentacije organizovane u okolini Nice u Francuskoj isprobati novi Focus i uvjeriti se u značajan napredak koji je napravljen u odnosu na prethodnika.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Nakon hiljada radnih sati utrošenih za dizajniranje i razvoj te više od 20 tona gline iskorištenih za modeliranje, nastao je novi Focus. Iz Forda naglašavaju da se radi o potpuno novom automobilu u odnosu na prethodni te da predstavlja novu eru kada je riječ o dizajnu, tehnologiji, udobnosti, prostranosti i iskustvu vožnje. To je zaista tako, jer novi Focus izgleda znatno drugačije, osjetno je udobniji i prostraniji te ima bolje vozne karakteristike na svim terenima. Dimenzije su zadržane (dužina 4.378 mm hatchback, 4.668 mm karavan, širina 1.825, visina 1.454 mm), produženo je međuosovinsko rastojanje i skraćeni su prevjesi pa je zbog toga prostora osjetno više, kako za vozača i suvozača, tako i za putnike na stražnjim sjedištima, posebno za noge, odnosno koljena. Pored atraktivnog vanjskog izgleda, prostor za putnike je u prvi mah bio najveće prijatno iznenenađenje.

Ford je pripremio verzije Vignale, Titanium, ST-Line i Active koje zadovoljavaju različite potrebe kupaca. Vignale izgleda niži zbog prednje maske i rešetke hladnjaka koja više nalikuje dragulju, ukrašen je aluminijem koji je primijetan na krovnim nosačima, prednjoj maski, rešetki hladnjaka i drugim detaljima.

ST-Line verzija je dosta agresivnija zahvaljujući stražnjem difuzoru i većim funkcionalnim krovnim spojlerom. Izgled prednjeg dijela je dizajniran tako da naglašava performanse te da pomalo otkriva komponente u srcu novog Focusa. Focus Active je spreman za sve izazove, dodatno je povećano rastojanje od tla, a posjeduje i plastične zaštite karoserije.

Paleta od 13 boja uključuje Desert Island plavu boju i Dark Mulberry boju ekskluzivno dostupnu za verziju Vignale.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


Novi Focus je dostupan sa trocilindričnim benzinskim motorima s tehnologijom deaktivacije cilindara, odnosno poboljšanim 1,0-litarskim motorom snage 84, 99 i 123 KS (potrošnja goriva od 4,7/100 km, emisija CO2 od 107 g/km) i potpuno novim 1,5-litarskim EcoBoost benzinskim motorom u verzijama sa 148 i 180 KS (potrošnja goriva od 5,3 l/100 km, emisija CO2 121 g/km), kao i novim EcoBlue dizelima, a to su 1,5-litarski motor snage 94 i 118 KS (potrošnja goriva od 3,5 l/100 km, emisija CO2 91 g/km) te 2,0-litarski motor koji isporučuje 148 KS (potrošnja goriva od 4,4 l/100 km, emisija CO 2 114 g/km).

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


Tokom dva dana provedena u okolini Nice, vozili smo Focus Vignale u Magnetic sivoj boji sa 1,5-litarskim EcoBoost benzinskim motorom, koji isporučuje 148 KS, a koji je uparen s novom generacijom 8-stepenog automatskog mjenjača, kao i Focus Titanium Chrome plave boje koji pokreće 1,5-litarski EcoBlue dizel snage 118 KS.

Vignale je imao sjedišta presvučena tamno crnom kožom, pokretni panoramski krov, 17-inčne felge, head up ekran, tehnologiju za bežično punjenje uređaja, ugrađeni modem, LED farove s automatskim podešavanjem snopova svjetlosti, B&D Play sound sistem sa SYNC sistemom i satelitskom navigacijom, aktivni ovjes s modovima vožnje, aktivni sistem pomoći pri parkiranju, sistem otkrivanja vozila u slijepom uglu sa sistemom otkrivanja saobraćaja iza vozila, adaptivni tempomat s pokazateljem udaljenosti drugog vozila, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova s upozorenjem na pogrešan put, sistem upozorenja na sudar, sistem automatskog kočenja, automatski klima-uređaj, kameru za pomoć pri kretanju unazad, električne retrovizore, grijani upravljač presvučen kožom s kontrolama infotainment sistema, grijana sjedišta, grijače vjetrobranskog stakla i brizgaljki brisača, zaštitu ivica vrata, podešavanja sjedišta po visini i na lumbalnom dijelu, sistem ulaska i paljenja motora bez ključa i drugo.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


Titanium je posjedovao sjedišta presvučena tamnom tkaninom, nije imao pokretni panoramski krov, ali je bio opremljen pomoćnim sistemom za kretanje u gužvama, kao i start-stop sistemom te ostalom opremom navedenom za verziju Vignale.

Gledajući općenito, novi Focus je automobil koji će zasigurno zadovoljiti svačije zahtjeve, bilo da ste sami ili da imate porodicu. Izvana izgleda elegantno i moderno, ali mu ne nedostaje sportskog duha, dok je u unutrašnjosti također odlično dizajniran s naglaskom na to da bude prostran, udoban, prilagođen čovjeku i praktičan. Sjedišta su udobna, bočna potpora u gornjem dijelu je odlična, dok bi u donjem dijelu, barem prema našem mišljenju, mogle biti malo čvršće. Ipak, u njima ni duža putovanja gotovo da nećete osjetiti. U unutrašnjosti, na panelima vrata, centralnoj konzoli i u naslonu za ruku nalaze se pretinci za ostavljanje i čuvanje sitnica. U izradi unutrašnjosti su korišteni mekani materijali, koža i guma, ali na određenim mjestima, kao što je donji dio instrument table i centralne konzole gdje je prisutna plastika koje ima i na panelima vrata. Ipak, kompletna unutrašnjost "miriše" na premium.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


Mjesta na stražnjim sjedištima ima zaista dovoljno, čak i za one nešto više i krupnije putnike.

Zapremina prtljažnika hatchbacka iznosi 375, a karavana 608 litara. Obaranjem stražnjih sjedišta se kapacitet povećava na 1.354, odnosno na 1.653 litra.

Što se tiče iskustva vožnje, ono može dobiti dosta visoku ocjenu. Treba reći da smo vozili uglavnom uskim, krivudavim i pomalo trošnim putevima, ali se Focus dobro nosio s izazovima. Fordovi inžinjeri su naglasili poboljšanja koja se odnose na precizniji upravljač koji "prenosi" osjećaj podloge, kao i poboljšani ovjes, što se vidjelo na terenu. Ne može se reći da naš Focus nije "osjetio" neravnine i pukotine, ali ih je prilično dobro kompenzirao. Također, izolacija unutrašnjosti je prilično dobra čak i u slučaju bučnijeg dizelaša. U odabiru sportskog režima vožnje, ovjes je postajao krući bez većeg ugrožavanja udobnosti, a upravljač "oštriji" i još precizniji. Sportski mod u benzinskoj i dizelskoj varijanti Focusa nije samo "na papiru", razlike se itekako primjećuju. Automatski mjenjač se također pokazao dobrim uzimajući u obzir brzu i gotovo neosjetnu promjenu stepena prenosa, a njime se upravlja rotirajućim točkićem. U ponudi je i Fordov najnoviji šestostepeni manuelni mjenjač. Također, reakcija motora na pritisak papučice gasa je brža nego ranije. Naravno, živahniji je bio benzinac, ali ni dizel nije mnogo zaostajao te je bio jednako zabavan za vožnju.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


Potrošnja goriva je smanjena za 10 posto, a tome doprinosi najmanji otpor zraka u klasi koji za hatchback iznosi 0,273, a za karavan 0,284. Što se tiče komponenti koje poboljšavaju aerodinamiku, tu je poboljšani standardna aktivna tehnologija za zatvaranje rešetke hladnjaka, koja se zatvara i smanjuje otpor zraka u situacijama kada je nepotreban zrak za hlađenje. Tehnologija zračne zavjese vodi zrak preko prednjih točkova kako bi se smanjile turbulencije. Stražnji branici i svjetla posjeduju sistem za odvajanje zraka, a optimizovani stražnji spojler također ublažava vrtloge zraka koji nastaju zbog otpora. Dodatna zaštita podvozja postavljena je za centralni tunel, rezervoar i stražnju osovinu. Masa automobila je u odnosu na prethodnika smanjena za 88 kg (1.322 kg hatchback i 1.383 kg karavan). Torziona krutost je poboljšana za 20 posto, a čvrstoća spojeva ovjesa za 50 posto, što je također doprinijelo pomenutoj upravljivosti i boljoj kontroli nad automobilom. CCD tehnologija (Continuously Controlled Damping) za prednji i stražnji ovjes vrši konstantna podešavanja i prilagođavanja uslovima na cesti za što udobniju vožnju.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


Focus je opremljen naprednom tehnologijom i mnoštvom sigurnosnih i pomoćnih sistema. Već pomenuti head up ekran je prvi put prisutan u jednom Fordovom modelu u Evropi te omogućava vozaču da vidi informacije, ali da se istovremeno fokusira na cestu ispred njega. Četvrta generacija modela donosi i FordPass Connect modem za povezivost u pokretu, tehnologiju za bežično punjenje uređaja te SYNC 3 sistem ukombinovan s 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, kao i pomenuti i zaista odlični B&O PLAY audio sistem. Focus je dobio adaptivni tempomat (ACC) sa Stop & Go sistemom, sistemom prepoznavanja saobraćajnih znakova i sistem centiranja u traci, kao i za za održavanje sigurne udaljenosti/rastojanja od automobila ispred. Ovaj sistem funkcionište do brzine od 200 km/h.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


U Fordu su poradili i na osvjetljenju pa je tu adaptivni sistem prednjih svjetala koja se prilagođavaju s ciljem bolje vidljivosti kako na pravcima, tako i u zavojima. Aktivni sistem pomoći pri parkiranju sada kontroliše mjenjač, papučicu gasa i kočnicu te omogućava potpuno autonomne manevre samo na pritisak na dugme. Ista funkcija se može koristiti i za paralalno isparkiravanje. Za sigurnost se brine i sistem Evasive Steering Assist, koji pomaže vozaču da izbjegne zaustavljena ili spora vozila te tako izbjegne sudar. ACC sistem u potpunosti zaustavlja automobil u gužvi kada je to potrebno te koristi do 50 posto ukupne sile kočenja, a uz to i automatski ubrzava ako period zaustavljanja traje kraće od tri sekunde. U slučaju kad zaustavljanje traje duže od tri sekunde, vozač može pritisnuti dugme na upravljaču ili lagano pritisnuti papučicu gasa kako bi ubrzao.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


Od ostalih pomoćnih i sigurnosnih sistema tu je Pre-Collision Assist sa Pedestrian and Cyclist Detection tehnologijom koja detektuje ljude na cesti ili u neposrednoj blizini, kao i one koji prelaze preko putanje automobila. Sistem automatski aktivira kočnice ukoliko procijeni da će doći do sudara, odnosno ako vozač ne reaguje na upozorenje. Ovaj sistem može otkriti i bicikliste, a funkcioniše i u mraku jer koristi prednja svjetla. Evasive Steering Assist sistem je dizajniran da radi na brzinama karakterističnim za grad i otvorenu cestu, a koristi radar i kameru za otkrivanje sporih ili zaustavljenih vozila ispred automobila te nudi pomoć pri upravljanju i zaobilaženju vozila u slučaju opasnosti. Blind Spot Information System i Cross Traffic Alert upozorava vozače koji izlaze iz parkirnog mjesta na vozila koja će se uskoro pojaviti iza njih te može zaustaviti automobil kako bi se barem smanjio efekt sudara ukoliko vozač ne reaguje na vrijeme. Već pomenuta kamera je korisna pri vožnji unazad, a tu je i Post-Collision Braking tehnologija koja smanjuje utjecaj potencijalnog drugog udara aktiviranjem kočnica nakon prvog sudara. Ford MyKey sistem omogućava vlasnicima da programiraju ključ kada daju vozilo mlađim vozačima te mogu onemogućiti telefonske dolazne pozive, ograničiti maksimalnu brzinu, spriječiti deaktivaciju pomoćnih i sigurnosnih sistema, ograničiti audio sistem na minimum ili ga u potpunosti isključiti ukoliko vozač ne koristi sigurnosni pojas. Treba istaći da je Focus dobio maksimalnih pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


Novi Ford Focus se proizvodi u postrojenju Saarlouis u Njemačkoj, a cijene će se kretati od 15.990 eura za osnovni model pa naviše.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: