Premijera u Barceloni
0

FOTO / Vozili smo Citroen C-Elysee

Piše: A. H.
(Foto: A. Hadžagić)
Okolicom Barcelone vozili smo najnoviji Citroenov model C-Elysee. Kompaktni sedan dolazi sa prepoznatljivim dizajnerskim jezikom i savremenom tehnologijom. Citroenov sedan namijenjen je tržištima sa slabijom kupovnom moći ali usprkos tome nije lišen raskošne opreme,a ujedno ovjes mu je posebno podešen za vožnju po lošim cestama. U ponudi motora nalazi se i potpuno novi VTi benzinac od 72 KS koji mijenja dosadašnji 1.4 motor slične snage. U Bosni i Hercegovini C-Elysee moći će se nabaviti od februara sljedeće godine u rasponu cijena od 9.500 do 13.750 eura do registracije.

Iako su dizajneri C-Elyseea posao počeli od praznog lista papira uspjelo im skrojiti karoseriju koja se dimenzijama i oblikom odlično uklapa u postojeću ponudu avangardnog francuskog proizvođača automobila. Dakako, najzanimljiviji dio su bokovi koji ističu siluetu sedana. Sve su linije karoserije međusobno dobro uravnotežene pa se već sada stiče utisak kako je C-Elysee najelegantniji predstavnik klase. Sprijeda, bez ikakve dileme, odaje pripadnost širokoj Citroenovoj obitelji. Pri tome se u prvom redu misli na "duble chevron" koji ponosno dominira cijelim prednjim dijelom.

Zanimljivo profiliran poklopac motora, širok trag točkova, povišene bočne linije uz istaknute blatobrane nagovještavaju robusnost. Odmah na početku komercijalizacije Citroën C-Elysée nudit će se u 7 boja karoserije i različitim hromiranim detaljima, zavisno o odabranom paketu opreme.

U unutrašnjosti, putnici također osjećaju eleganciju i robusnost. Prednja armaturna ploča je elegantna i uključuje dio komandne ploče s ukrasima ispred putnika, ovisno o odabranom paketu opreme. Svi materijali birani su pažljivo jer uz dobar izgled moraju biti lagani za održavanje.

U razvoj C-Elyseea uloženo je dosta truda i sredstava. Posebna se pažnja posvetila prilagođavanju teškim uslovima eksploatacije kakvi po pravilu vladaju u zemljama sa slabijom kupovnom moći. Pri tome se misli na posebno podešene i dimenzionirane komponente ovjesa uz dodatnu zaštitu podvozja. Uz nabrojano dolazi čvršće spajanje dijelova karoserije za noseći okvir. Prije početka serijske proizvodnje, koja se odvija u gradu Vigo u Španjolskoj, prototipovi su širom svijeta prevalili više od 4 miliona kilometara po svim vrstama podloge u ekstremnim klimatskim uslovima.

Tokom razvoja C-Elyseea inženjeri su se držali bogate Citroenove tradicije koja podrazumijeva odličan kompromis između udobnosti i sigurnog držanja ceste. Nešto veći međuosovinski razmak u odnosu na C4 i širi trag točkova uz dobro podešeni upravljački mehanizam daju neočekivano dobar osjećaj u vožnji. Iako je C-Elysee dizajniran u Francuskoj, namijenjen je za globalno tržište.

Moderan i bogato opremljen Budući da se radi o globalnom proizvodu ne čudi nas široka lepeza serijske i dodatne opreme. Citroën C-Elysee raspolaže, u serijskoj ili dodatnoj opremi, zavisno o zemlji u kojoj se prodaje, s modernu i sofisticiranu opremu za udobnost, kao što su klima uređaj s digitalnim displejem (automatska klima), pomoć pri parkiranju nazad, regulator/limitator brzine, radio MP3 s Bluetooth® sistemom i tako dalje.

Također, raspolaže s tehnološkom opremom, prilagođenoj specifičnim potrebama zemalja gdje se komercijalizira, kao što je grijani donji dio vjetrobranskog stakla za Rusiju i Ukrajinu. Za zemlje gdje su izražene vrućine, klima uređaj je kapacitetniji (s funkcijom 'Max' koja osigurava brzo hlađenje). Ponuda savremenih tehnologija bit će dodatno proširena u narednim mjesecima. To podrazumijeva navigacijski sistem sa displejem osjetljivim na dodir i kamerom za vožnju unazad, te sistemom pristupa i pokretanja bez ključa (handsfree). Što se tiče multimedije tu su navigacijski sistemi i polu-integrisani sistemi za navigaciju (bez vakuuma ili izloženih žica) koji osiguravaju preciznu navigaciju. Za zahtjevnije kupce tu je radio O'car, inovativno rješenje posvećeno iPhoneu, a koje omogućava razgovor, bezbrižno slušanje muzike, i punjenje Smartphonea.

Širok raspon dodatne opreme omogućava kupcima personalizaciju vanjskog dijela auta s elegantnim, hromiranim detaljima (ukrasni umetci na svjetlima za maglu, okvir retrovizora, izduvne cijevi), zaštitu karoserije (prozirne zaštitne trake za branik, bočne letvice) kao i unutrašnjosti (širok izbor tepiha ili prostirki za prtljažnik), te povećanje transportnih mogućnosti (nosači za skije, krovna kutija).

Rekorder prostranosti Citroen C-Elysee hvali se raskošnim dimenzijama, s 4,43 metra dužine, 1,71 m širine i 1,47 m visine. Međuosovinski razmak od 2,65 metara je najduži u ovoj klasi, što uz odlično ponašanje na cesti pruža i izuzetnu prostranost.

Moglo bi se reći kako je unutrašnja arhitektura dostojna automobila iz više klase. Prostor na zadnjim sjedištima postavlja nova mjerila u klasi, kako u širinu tako i u dužinu. Veliki prostor u unutrašnjosti očigledno nije postignut na štetu prtljažnika koji po VDA normi ima zapreminu od 506 litara. A baš su veličina i upotrebljivost prtljažnika najvažniji u ovoj klasi automobila. Zbog svega navedenog C-Elysse može preuzeti ulogu glavnog automobila u porodici.

Novi ali pouzdani motori

Citroën C-Elysée ima novi VTi 72 benzinski motor, posebno prilagođen uslovima vožnje i kvaliteti goriva na međunarodnim tržištima. Ova nova generacija motora je razvijena kako bi optimizirala performanse (72 KS, obrtni moment od 110 Nm pri 3000 okr./min), potrošnju (od 5 l/100 km i 115 g / km CO2, 22% bolje u odnosu na zamjenjeni 1.4i motor) i izdržljivost, čak i u najtežim uslovima eksploatacije. Može biti povezan s ručnim mjenjačem ili robotiziranim mjenjačem sa pet stepeni prenosa.

Novi VTi 115 motor, s ručnim ili automatskim mjenjačem, upotpunjava gamu benzinskih motora. Naravno, Citroën C-Elysée nudi i dizelski HDi 92 motor, koji je testiran i već proizveden u više od 6 miliona primjeraka. Glavne su mu prednosti visoki obrtni moment pri niskim obrtajima i niska potrošnja (4,1 l / 100 km ili 108 g/km CO2).

Na međunarodnoj prezentaciji u Barceloni imali smo priliku voziti C-Elysee sa jačim benzincem i već dokazanim dizelašem. Oba su motora uparena sa manuelnim mjenjačem sa pet stepeni prenosa dok će automatska transmisija biti dostupna u prvom kvartalu naredne godine. Poslije više od 300 km vožnje možemo reći da je osjećaj u vožnji vrlo povoljan. Udoban ovjes uz bogatu akustičnu izolaciju dobro prikrivaju činjenicu da se radi o automobilu koji cilja na kupce slabije kupovne moći. No, to je vidljivo tek na nekoliko detalja: najbolji paket opreme dolazi sa 4 zračna jastuka, iznad prednjih sjedišta nema ručica za pridržavanje (ionako ih rijetko ko koristi), izuzev rukohvata vrata su obložena tvrdom ali kvalitetnom plastikom, a isto se odnosi na kokpit.

Iako smo vozili automobile iz nulte serije moramo posebno naglasiti da smo ostali pozitivno zatečeni preciznošću finalne opreme. Sve u svemu ugođaj je znatno bolji nego što smo očekivali.

Pristupačan i poželjan prije svega Obzirom da je u doba globalne krize automobil ozbiljno ulaganje ciljani kupci očekuju maksimum za uloženi novac. To podrazumijeva niske troškove eksploatacije (servisni intervali, cijena dijelova, niska potrošnja goriva).

C-Elysee u BiH službeno stiže 14. februara 2013. godine. Osnovni model VTi 72 sa ESP-om i pomoći pri kretanju uzbrdo, ali bez klima uređaja, do registracije koštat će 9.500 Eura. Drugu krajnost predstavlja 1.6 litreni dizelaš sa 92 KS i paketom opreme Exclusive koji će se moći dobiti u zamjenu za 13.750 Eura.

Cijene će službeno biti potvrđene za nekoliko dana, a neslužbeno saznajemo da su u pripremi atraktivni akcijski popusti. Nema sumnje da je konkurencija dobila veoma ozbiljnog kandidata koji cilja na lidersku poziciju u klasi niskobužetnih porodičnih limuzina.