Auto testovi
5

Testirali smo Peugeot Traveller: Klasika uzvraća udarac

Piše: E.Z.
(Foto: Klix.ba)
U vrijeme kada u ponudi imamo pregršt monovolumena, SUV-ova i crossovera koji kombinuju prednosti ko zna koliko različitih vrsta automobila, pomalo su zaboravljene i nepravedno zapostavljene klasične automobilske forme. Prateći trendove velikih točkova, visokog sjedenja i velikih televizora u kokpitu kombiji i karavani kao izvorni porodični automobili kao da su postali prevaziđeni. Ipak, Peugeot Traveller nam je pokazao da trendovi često imaju malo veze sa dobrim rezonom i logikom.

Nova generacija kombija iz Peugeota dobila je novo ime, ali ne samo to. Već na prvu bilo nam je jasno da je napredak u odnosu na ekspert mjerljiv svjetlosnim godinama. Iako je zadržana osnovna koncepcija, sada je jasno da je ovo ugodan putnički auto, a ne tek blago prerađeno privredno vozilo.

Peugeot je uz novo ime za svoj kombi donio i potpuno novu osnovu, gdje je nova i prilagođena modularna platforma EMP2 zaista došla do izražaja. Traveller sada tako odlično balansira između dobro odmjerenih vanjskih proporcija, za auto ove namjene, i izuzetne upotrebljivosti i prostranosti za 8 osoba u ovom slučaju.

Traveller je dostupan u tri dužine u rasponu od 4,60 m do 5,30 m, te uz mogućnost izbora kompaktnih proporcija pomaže i činjenica da ima visinu od samo 1,90 m, što je poprilična rijetkost u ovom segmentu, a što u svakodnevici znači da nećete imati problem sa ulascima u pokrivena parkirališta.

Iako možda ne izgleda tako, ovaj segment ima svoje mjesto pod suncem, a to dovoljno otkriva i činjenica da Traveller ima poprilično žestoku konkurenciju. Prvi konkurent mu stiže već iz bratskog Citroena ali i iz Toyote, sa kojom je PSA grupacija razvila ovaj model kombija. Nakon njih konkurencija stiže iz Mercedesa, Volkswagena, Opela, a uz njih mora opravdati svoje mjesto pod suncem pored nekih novih igrača kao što je na primjer Peugeot 5008 koji također nudi dosta prostora i smještaj za 7 putnika.

U ovoj putničkoj verziji Peugeot se zaista potrudio od Travellera napraviti ugodan putnički auto, pa tako već i ovaj osnovni Active paket opreme ima sve što je potrebno za ugodna putovanja, dok paket Allure već donosi ugođaj luksuzne limuzine.

Vozačko okruženje u ovom izdanju nudi dobru poziciju sjedenja koja ima dobru preglednost i prilično dobru ergonomiju, te će vozaču smetati jedino položaj komandi klima uređaja koje su mogle biti malo bliže i zakrenute prema gore kako bi se lakše čitale. Ono što je važno, dobar položaj tijela u sjedištu ne umara vozača, što će uz udobno sjedište učiniti da Traveller zaista opravda svoje ime na dugim turama.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Ostali putnici također nemaju razloga za primjedbe. Izdašna mogućnost podešavanja položaja sjedišta i mogućnost zasebnog vađenja svakog sjedišta čine kabinu Travellera maksimalno upotrebljivom, bez obzira da li vozite veliku grupu ljudi, velike stvari ili oboje odjednom. Ono o čemu treba razmišljati je činjenica da prtljažnik od manje od 200 litara zapremine vjerovatno neće biti dovoljan u slučaju da vozite svih 8 ljudi. Za one kojima će to biti primarna namjena vjerovatno je bolje da posegnu za dužom karoserijskom verzijom.

Ugodnost putnika nije vezana samo za prostor, pa se Peugeot tako pobrinuo da putnici nazad imaju adekvatnu ventilaciju kroz velike i pristupačne ventilacijske otvore, kao i zasebnu kontrolu temperature i jačine rada klimatizacije. Uz to, stakla su nazad dodatno zatamnjena, a nismo imali zamjerku ni na zvučnu i toplotnu izolaciju, koja je prije u kombijima ovakve namjene znala biti ozbiljna problem, pogotovo na dugačkim putovanjima.

Pohvalna je i količina pretinaca, pogotovo naprijed koji su dovoljno veliki i za veće predmete, dok Peugeot uz doplatu nudi i još više pretinaca za boce i slično. Također, vrlo praktičan detalj je mogućnost otvaranja samo zadnjeg stakla na poklopcu prtljažnika. Kako Traveller popuni svako parking mjesto do kraja ovo rješenje uz odlična bočna klizna vrata znači da jednostavno nema problema sa ulaskom i izlaskom u garažama ili stavljanjem stvari u prtljažnik čijim velikim vratima ipak treba malo više prostora za potpuno otvaranje.

Još jedna velika prednost korištenja izvrsne EMP2 platforme je i relativno nisko težište, te uz dobro podešen ovjes Traveller se zaista može voziti brzo i sigurno kao mnogo manji i lakši monovolumeni. Naravno, upravljač ne daje baš previše povratnih informacija, ali za ovaj tip automobila kroz zavoje se vodi sasvim predvidljivo i sigurno.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Uz snažan dvolitarski motor sa skoro 400 Nm obrtnog momenta i ručni mjenjač Traveller se odlično snalazi i na zavojitim cestama, te svojim tempom lako može iznenaditi druge vozače u klasičnim automobilima. Jednako ugodan je i na autoputu gdje opet do izražaja dolazi obilje obrtnog momenta. Jednostavno i lako se nosi sa težinom kada i je potpuno opterećen, s tim da će u tom slučaju visoke brzinske prosjeke naplatiti prosjekom potrošnje od preko 9 litara. Uz samo malo promišljeniju vožnju taj prosjek je lako održavati na prihvatljivih 7,5 litara, koliko smo i mi trošili tokom testa.

Sa Travellerom nam je Peugeot pokazao kako i poznat segment koji je bio gotovo zanemaren može doživjeti svoju novu mladost. Uz promišljenu upotrebu materijala i generalno bolji inžinjering, grubi privredni auto postao je više nego ugodan putnički auto za duge ture koji se uz odličan izbor karoserijskih verzija vrlo lako može prilagoditi i upotrebi u gradskim gužvama. Konkretno, uz rastući turizam i potražnju upravo ovakvih automobila kod nas Peugeot Traveller je čini nam se stigao u pravo vrijeme.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot Traveller Active L2 2,0 Blue Hdi Cijena osnovnog modela (Peugeot Traveller 1.5 BlueHDi 120 Stop&Start Active): 55.614 KM Cijena testnog modela s opcijama: 67.961 KM - Peugeot AC BLOK Sarajevo

Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, turbodizelski. Radna zapremina 1.997 ccm. Maksimalna snaga 110 kW - 150 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalan obrtni moment 370 Nm pri 2.000 obr/min. Euro 6.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 17 inča, gume 225/55 R17 Fulda Kristall Control HP2.

Ovjes: Naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom, nazad polukruta osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,0 s. Maksimalna brzina - 184 km/h. Potrošnja na testu – 7,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,0 l/100 km, kombinovano 5,4 l/100 km. Zapremina rezervoara – 69 l.

Dimenzije: Dužina – 4.956 mm, širina - 1.920 mm, visina - 1.905 mm, međuosovinski razmak - 3.275 mm, prtljažnik od 180 do 2.100 litara, težina praznog vozila – 1.705 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ABS - Sistem protiv blokiranja točkova pri kočenju, AFU - Pomoć pri kočenju u nuždi, ESC - Elektronska kontrola stabilnosti, ASR - Sistem protiv proklizivanja pogonskih točkova, BOS - Brake overide system (sistem prioriteta kočnice nad ubrzanjem u slučaju nužde), Servo volan podesiv po visini, Zračni jastuk za suvozača i vozača, Bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, Upozorenje za vrijeme vožnje (potreban odmor), Automatski dvozonski klima uređaj, Dodatni klima uređaj nazad s odvojenim tasterima za podešavanje strujanja zraka na krovu (moguce na L2,L3), Prednji branik, kučišta vanjskih retrovizora , ručice i bočne letvice u boji vozila, Zadnji branik u cjelosti u boji vozila, Zadnji branik u boji vozila, Maglenke sa funkcijom osvjetljenja zavoja, LED dnevna svjetla (u braniku), Ekran u sredini instrument ploče LCD ( tekst u bijeloj boji), Centralno zaključavanje vrata sa daljinskim upravljacem, Autoradio RD6 (4 zvucnika + 4 visokotonskih zvučnika), Sistem za HandFree telefoniranje Bluethooth, USB priključak + analogni JACK priključak + 3x priključak 12 V, Detektor niskog pritiska u gumama, Pojedinačno osvjetljenje unutrašnjosti prostora, Prenosna svjetiljka nazad, Elktrično sekvencijalno pomicanje prednjih stakala, Putno računalo, Akustični paket 1 (akustično vjetrobransko staklo, zadebljana zadnja stakla), Dodatna izolacija između motora i putničke kabine, Paket vidljivost (automatsko uključivanje dnevnih svjetala, senzor za kišu), Unutrašnji fotosenzibilni retrovizor i retrovizor za kontrolu djece, Osvjetljeno ogledalo na sjenilu ispred vozača i suvozača, Držač na stropu u prvom i drugom redu (osim za vozača), Desna i lijeva bočna klizna vrata sa staklom, Zatamnjena bočna stakla 2 i 3 red sjedala, Staklo sa prozorčićem u bočnim kliznim vratima (serijski na L1, nije moguće na L2 i L3), Grijana podizna prtljažna vrata sa mogućnošcu pojedinačnog otvaranja zadnjeg stakla, Tempomat i limitator brzine, Električni i grijani vanjski retrovizor, Unutrašnjost od tkanine Chaine i Trame Cran Bleu, Pod u putničkom prostoru od tepiha, Pojedinačno vozačevo sjedalo podesivo u dužini, visini, nagibu i lumbalnom dijelu sa naslonom za ruke, Pojedinačno suvozačevo sjediste podesivo u duzini, naklonu i lumbalnom dijelu sa naslonom za ruku (samo ACTIVE), Klizna uklonjiva klupa za 3 osobe u 2 redu (podeljena 2/3-1/3) uz mogućnost naginjanja naslona i 3x Isofix, Tepisi u 2 i 3 redu sjedala, Stolić za putnike u 2 redu sjedala (na poleđini vozačevog i suvozačevog sjedala), Polica u prtljažniku i mreža za zadržavanje tereta u prtljažniku (serijski 2 reda sjedala - polica umestena iza 3 reda sjedala ) samo L2 i L3, 17" čelične feluge sa poklopcima, Rezervni čelični točak.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Metalik boja, kombinacija za prevoz 8 osoba u vozilu: 3 red sjedala: uklonjiva klizna klupa za 3 osobe, podjeljena 2/3-1/3, uz mogućnost naginjanja naslona, Električno preklopivi i grijani vanjski retrovizori, Bočni zavjesasti zračni jastuci u 2 i 3 redu sjedala, Zadnji parking senzori, Dodatno jako zatamljena bočna stakla u 2 i 3 redu sjedala + dodatno zatamljeno staklo na vratima prtljažnika, 7" Ekran na dodir sa audio sistemom RCC (Bluethooth, USB, AUX, Mirror Screen).