Auto testovi
33

Testirali smo Peugeot 5008: Ljubimac porodice u novom ruhu

Piše: E. Z.
(Foto: Klix.ba)
Nakon otprilike sedam godina staža Peugeot je model 5008 uveo u drugu generaciju, ali umjesto da prate ustaljene šablone, u Peugeotu su odlučili napraviti kombinaciju dvije najpoželjnije vrste automobila. Tako je sada 5008 ostao i porodični monovolumen, ali i postao atraktivan SUV. Provjerili smo koliko je zaista uspješna ova kombinacija.

Iako popularnost monovolumena, kao ni potreba za njima, nisu toliko drastično opali, trend rasta potražnje za crossoverima i SUV-ovima je toliko snažan da nijedna marka jednostavno ne želi propustiti tu priliku. S druge strane, Peugeot nam želi pokazati da auto može ostati jednako upotrebljiv i praktičan, ali dobiti i veću dozu privlačnosti uz robusniji SUV-ovski izgled.

Izgledom Peugeot 5008 otkriva da je i tehnički i dizajnerski zasnovan na manjem i okretnijem 3008, ali najavljuje i karakter SUV-a. Naravno, relativno lako je napraviti karoseriju da tako izgleda, ali ako želi biti pravi SUV, 5008-ica mora imati barem solidan balans dobrih voznih osobina i upravljivosti na cesti i barem djelimičnu upotrebljivost van ceste ili na lošije uređenim cestama.

Sviđa nam se: prostranost, varijabilnost, dizajn i uređenje kokpita,

S više od 4,6 metara dužine i 1,6 metara visine Peugeot 5008 ne ostavlja utisak okretnog automobila, ali u vožnji nas je prilično iznenadio. Tajna je u pametnoj platformi koja je omogućila nisko smještanje motora i nisko težište, širok trag točkova, ali što je najvažnije i malu ukupnu masu. Uprkos raskošnim proporcijama, Peugeot 5008 na vagi ne može dosegnuti ni 1,4 tonu.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

U vožnji to itekako ima pozitivan efekt. Atipično za auto ovog tipa, 5008 se kroz zavoje može voditi vrlo brzo i sigurno, dok ga ni nagle promjene pravca ne mogu izbaciti iz takta. Istina, treba probiti mentalnu blokadu pa se uopće upuštati u takvu vožnju s ovim autom. Ipak, mogo više mu odgovara opuštena vožnja, a to će cijeniti i putnici, pogotovo oni u trećem redu sjedišta.

Također, uz ovaj motor Peugeot 5008 može biti ekonomičan i umjereno elastičan, ali oni koji žele dinamičniju vožnju ipak moraju posegnuti za 2,0 HDi ili 1,6 e-THP motorima. S druge strane, ovaj tih i elastičan moderni 1,6 HDi dizelaš koji nam je dobro poznat iz drugih modela Peugeota bit će zaista dovoljan za većinu potreba.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Svoj SUV karakter uz povišeno sjedenje i blago povišenu podnicu Peugeot 5008 opravdava i Advanced Grip Control sistemom koji putem prekidača pored ručice mjenjača nudi odabir načina rada sistema za kontrolu trakcije zavisno od podloge ispod točkova. Ujedno ovaj sistem ima i jedinstvenu Hill Assist Descent Control funkciju za pomoć pri pokretanju na kosini s funkcijom Descent Control koja olakšava vozaču pri kretanju i spuštanju na uzbrdicama s manje "gripa". Ipak, ovaj sistem ne može napraviti čuda pa ćete limite prednjeg pogona i cestovnih guma naći relativno brzo.

Ne sviđa nam se: preglednost, neki detalji završne obrade, terenske sposobnosti...

S međuosovinskim rastojanjem od 2,84 metra 5008 je zaista jedan od najprostranijih automobila u segmentu. Tako je unutra drugi red sjedišta uređen sa tri zasebna sjedišta koja se mogu zasebno podešavati i pomjerati te nude pregršt prostora za noge. Uz dodatne stoliće na naslonima prednjih sjedišta i zavjesice za sunce na bočnim staklima ugođaj je zaista potpun te su duga putovanja vrlo opuštena. Jedina mana sjedišta u drugom i trećem redu je da po širini nisu pretjerano raskošna te bi krupniji putnici mogli ipak nešto neudobnije putovati.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Zadnji red sjedišta po potrebi u potpunosti nestaje u pod prtljažnika koji je opet priča za sebe. Ako ne koristite dodatna dva sjedišta jednostavno ne postoji put ili aktivnost kada bi vam taj prtljažnik mogao postati tijesan. Nizak utovarni rub, ravne stranice i velika zapremina čine da s lakoćom "proguta" sve što poželite, bila to mašina za pranje veša ili bicikl ili možda gomila kofera. A ako ipak poželite da preselite u jednoj "turi" i durgi red sjedišta se vrlo ako preklapa i čini u potpunosti ravnu podnicu od ruba prtljažnika sve do naslona prednjih sjedišta. Tada velika i u osnovni kvadratna karoserija 5008-ice najviše dolazi do izražaja.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Vozačko uređenje je u potunosti preslikano s manjeg 3008 i drago nam je da je tako. Iako je potpuno atipično i posebno, jednostavno svaki put kada sjednemo u ovaj Peugeotov kokpit čini nam se kao da nas zagrli i oduševljava odlično dizajniranim detaljima.

Ima tu i poneka nesavršenost poput instrumenata koji će nekim vozačima, zavisno od njihove visine, biti nepregledni, ili nekoliko detalja i spojeva koji nisu baš savršeno izrađeni i uklopljeni, ali jednostavno volimo način na koji je Peugeot iznova "izmislio" vozačko okruženje.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Također, za razliku od kompaktnog 308, ovdje Peugeot nije sve komande objedinio na ekranu osjetljivom na dodir, nego uz njega ima i niz odlično dizajniranih i izrađenih aluminijskih prekidača na centralnoj konzoli koji služe za brzi pristup komandama klime, audiouređaja, navigacije i sličnog.

Peugeot 5008 promjenom imidža nije drastično promijenio i svoja mjerila vrijednosti pa je ostao u sličnom cjenovnom razredu. Istina, kako je i sam "mješanac" teško mu je naći pravu konkurenciju, ali činjenica je da se cjenovno smjestio negdje u sredinu i među monovolumenima, ali i među SUV-ovima. Istina, s viš od 55 hiljada maraka za slabiji dizelski model sa srednjim, ali prilično izdašnim paketom opreme Peugeot 5008 nije ni pretjerano povoljan. Ipak, upotrebljivost i osobine dva ili više automobila u jednoj karoseriji imaju i svoju cijenu.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

U svakom slučaju, uvjereni smo da je Peugeot napravio odličan potez te da će 5008 sada biti popularniji od prethodne generacije.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 5008 Allure 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start EAT6 Cijena osnovnog modela (Peugeot 5008 Access 1.2 PureTech 130 S&S): 42.762 KM Cijena testnog modela s opcijama: 56.052 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, turbodizelski. Radna zapremina 1.560 ccm. Maksimalna snaga 88 kW - 120 KS pri 3.500 obr/min. Maksimalan obrtni moment 300 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 6.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni automatski mjenjač, felge prečnika 18 inča, gume 225/55 R18 Bridgestone Blizzak.

Ovjes: Naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom, nazad polukruta osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 13,6 s. Maksimalna brzina - 184 km/h. Potrošnja na testu – 8,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 4,6 l/100 km. Zapremina rezervoara – 56 l.

Dimenzije: Dužina – 4.641 mm, širina - 1.844 mm, visina - 1.646 mm, međuosovinski razmak - 2.840 mm, prtljažnik od 952 do 2.150 litara, težina praznog vozila – 1.380 kg.

Serijska oprema testnog automobila: 6x zračni jastuk (prednji i bočni zračni jastuci/bočni zavjesasti zračni jastuci u 1. i 2. redu), ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR - sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova, CDS - sistem za kontrolu stabilnosti vozila, indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama, lektrična parkirna kočnica sa sistemom za pomoć pri kretanju, upozorenje za prekoračenje vremena vožnje bez stajanja, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, hromirana ukrasna letvica na zadnjem braniku, crne obloge blatobrana, obrub iznad vrata pri krovu od nehrđajućeg čelika, NOVI Peugeot i-Cockpit® s instrument tablom u visini pogleda iznad volana, električno otvaranje prednjih i zadnjih stakala sa sekvencijalnim pomicanjem, električni i grijani vanjski retrovizori, centralno zaključavanje daljinskim upravljačem, sjedalo za vozača s podešavanjem visine, 3 utičnice 12 V, Radio RD6 (USB, MP3), ISOFIX kopče za tri dječije autosjedalice (na sjedalu suvozača i na zadnjim bočnim sjedalima), naslon za ruke između prednjih sjedala s osvijetljenim i hlađenim pretincem, osvijetljen pretinac ispred suvozača, brisači vjetrobranskog stakla sa sistemom pranja "Magic Wash", brisač zadnjega stakla s aktiviranjem prilikom ubacivanja u brzinu za vožnju unazad, LED unutrašnja rasvjeta - LED stropno osvjetljenje sprijeda i straga sa 2 svjetla za čitanje - LED osvjetljenje u prtljažniku - LED osvjetljenje centralnog pretinca, Paket vidljivost - automatsko paljenje dnevnih svjetala - automatski brisači sa senzorom za kišu - osvjetljenje pristupa vozilu - unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, automatski dvozonski klima uređaj, ekran na dodir 8" s vanjskim tasterima za brzi pristup, radio sa dvostrukim prijemnikom RCC (USB, MP3, Bluetooth), završeci bočnih vrata od nehrđajućeg čelika, zaštita na prednjem i zadnjem braniku u sivoj boji, osvjetljenje pristupa vozilu u vanjskim retrovizorima - ambijentalna LED rasvjeta na prednjem dijelu krova - osvjetljenje prostora za noge - osvjetljenje bočnih spremišta u vratima - sklopivi stolovi u drugom redu sjedala - Sunčane zavjesice na bočnim staklima u drugom redu - električna sigurnostna blokada za djecu na zadnjim sjedalima, elektropreklopivi vanjski retrovizori s LED osvjetljenjem pristupa vozilu, dodatno zatamnjena zadnja stakla, obloge unutrašnjosti u kombinaciji TEP & tkanina "Piedimonte" ili "Evron", podešavanje vozačevog sjedala u lumbalnom dijelu, suvozačevo sjedalo preklopivo u stolić, Mirror screen, 18'' aluminijske felge ''Detroit'', Set za popravak guma.

Dodatna oprema na testnom automobilu: UF02 – Napredni Grip Control (750 KM), WL3F – NAVIGACIJA 3D (1.594 KM), YD04 – Otključavanje i pokretanje vozila bez ključa (750 KM), N9M6 – Specijalna boja perla bijela Nacre (1.407 KM).