Auto testovi
21

Testirali smo Opel Grandland X: Još jedna varijacija na temu

Piše: E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Drugo dijete iz Opelovog braka s francuskom automobilskom grupacijom PSA novi je član u pretrpanom segmentu crossovera koji su zasnovani na automobilima C segmenta. Efikasna svjetla i izuzetno štedljiv motor su detalji po kojima ćemo ga pamtiti.

Iza reklamnih slogana koji potencijalnim vlasnicima novog Opelovog crossovera sugerišu da u sebi probude avanturistički duh, valjda pri tome misleći da se s vremena na vrijeme otisnu u nepoznate krajeve gdje nema asfalta ispod točkova, krije se drugi Opelov model koji je predstavljen nakon što je francuska automobilska grupacija PSA pod svoje okrilje stavila stari njemački brand.

Uz činjenicu da Grandland X suštinske mehaničke komponente (zaključno s platformom) dijeli s Peugeotovim aktuelnim modelom 3008, Opelov najsvježiji predstavnik u društvu crossovera C segmenta jednostavno bi se mogao opisati kao adekvatno podignuta aktuelna Astra s trendovskim plastičnim detaljima (ispod odbojnika, oko blatobrana i donjeg dijela vrata) koji su postali nezaobilazni elementi automobila koje oni koji ih proizvode vole da nazivaju crossoverima ili SUV-ovima.

Sudeći po reakciji okoline, Grandland X izgledom svoje karoserije nije pobudio posebno interesovanje, a i mi se svrstavamo među one kojima se skupljaju obrve pri pogledu na lažne i potpuno nepotrebne završetke izduvnog sistema koje, nažalost, ne koriste samo u Opelu. Grandland X na kraju, ipak, spada među skladne konfekcijske automobile (nova plava košulja u prepunom ormaru plavih košulja), a teško je odgovoriti na pitanje jesu li u PSA namjerno ili slučajno učinili da karoserija Peugeota 3008 izgleda atraktivnije. Barem tako misli osam od deset slučajnih prolaznika. Kako god, ljubitelji Opela vjerovatno neće imati dilema oko izbora.

Sviđa nam se: efikasna svjetla, štedljiv motor, ponuda prostora, zvučna izolacija, udobna sjedišta, oprema...

Visoko sjedenje i mnogo stakla provjeren su recept za natprosječnu preglednost iz veoma ugodne kabine koja mnogim elementima podsjeća na kabinu modela Astra. Čak i pet odraslih osoba u ovom slučaju može se otisnuti na dalje putovanje, jer su se u Opelu potrudili da svima osiguraju natprosječno udobna sjedišta i dovoljno mjesta tamo gdje ga zaista treba. Sviđaju nam se i boje i odabir materijala, a odlični su i prošivi na nekolicini elemenata koji asociraju na prošive u kabinama čiji su paneli zaista obloženi kožom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Vozaču neće trebati mnogo vremena za navikavanje jer je ergonomija, čini se, bila jedna od osnovnih vodilja dizajnerima koji su radili na vozačkom okruženju. S paketom opreme Innovation, uz odličnu zvučnu izolaciju, ne bi trebalo biti nezadovoljnih. Bilo bi nepravedno ne spomenuti izvanredno efikasna opciona prednja adaptivna LED svjetla koja su suvereno pobjeđivala i najtamnije kišne noći na našim cestama s prečesto slabo vidljivom horizontalnom signalizacijom.

S druge strane, pored uzorno tihe i uglađene borbe s neravninama očekivali smo malo čvršći ovjes s kojim će se povisoka karoserija manje naginjati u zavojima i mnogo precizniji upravljački sistem, jer nam se u pojedinim situacijama (uz dosadno vibriranje prilikom gaženja srednje linije) učinilo da više povratnih informacija o zakrenutosti prednjih točkova dolazi s pojedinih upravljača koji se koriste uz današnje igraće konzole (Play Station, Xbox...) nego s Grandlandovog kožom obloženog multifunkcionalnog upravljača.

Ne sviđa nam se: nedostatak opcije pogona preko obje osovine, neprecizan upravljački sistem.

Uz koncept 4x2 koji na svojim crossoverima trenutno preferiraju u grupaciji PSA, jasno je da ni uz Grandland X nema opcije s pogonom preko obje osovine, a nedostatak iste brzo nas je uvjerio da ne trebamo previše buditi avanturistički duh u sebi, jer će Grandland X na podlogama s malo prijanjanja rano kapitulirati, kao što bi kapitulirao svaki drugi automobil s prednjim pogonom i gumama koje su predviđene za korištenje na kakvim-takvim tvrdim podlogama. Za kupce koji insistiraju na integralnom pogonu u Opelu i dalje imaju model Mokka X.

Ekonomija je neumoljiva, pa s polica PSA i u ovom slučaju dolaze i motori i mjenjači. Bez obzira na Opelov odličan četverocilindarski 1,6-litarski turbodizelski motor (136 KS), Francuzi su kao slabiju dizelsku opciju u Grandland X ubacili svoj poznati turbodizelski četverocilindarski motor koji iz iste radne zapremine nudi 120 KS i 300 Nm najvećeg obrtnog momenta. Za prijenos snage na prednju osovinu u konkretnom slučaju zadužen je ručni 6-stepeni mjenjač čija ručica iz jednog u drugi stepen prijenosa ide tiho i prilično precizno, a isti motor nudi se i u kombinaciji sa 6-stepenim automatskim mjenjačem.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Spomenute brojke u pojedinim situacijama čine se nedovoljnim za masu automobila i njegovih putnika (što bi pojedine moglo navesti da razmisle o znatno snažnijem dvolitarskom turbodizelu), ali se sve to brzo gurne u sjenu zbog činjenice da ovaj motor, definitivno, spada među najštedljivije motore s kojima smo se družili u zadnjih dvadesetak godina, jer je Opelovom crossoveru (uz asistenciju sistema start/stop) za 100 pređenih kilometara u prosjeku trebalo malo više od pet litara goriva.

Mirnim ritmom na neopterećenim cestama zabilježili smo i 4,2 litra nakon 100 pređenih kilometara. Ostaje nam da sačekamo Grandland X u kombinaciji s novim 1,5-litarskim turbodizelskim motorom (130 KS) za koji u PSA kažu da je još štedljiviji i u potpunosti će preuzeti ulogu posljednje evolucije provjerenog 1,6-litarskog motora.

Kao i uvijek do sada vrijeme će pokazati koliko će u Opelu uspjeti u namjeri animiranja kupaca koji svoj novi automobil traže u pretrpanom C segmentu crossovera u kojem se u ovom trenutku nudi nekoliko odličnih opcija. Rat u kojem nema milosti traje nesmanjenom žestinom.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Opel Grandland X Innovation 1.6 DTH Cijena osnovnog dizelskog modela (Grandland X Selection 1.6 DTH): 38.334 KM Cijena testnog modela: 51.441 KM (akcijska cijena)

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, dizelski, turbopunjač, „common-rail“ sistem ubrizgavanja, međuhladnjak. Radna zapremina 1.560 ccm. Maksimalna snaga 88 kW – 120 KS pri 3.750 obr/min. Maksimalni obrtni moment 300 Nm pri 1.750 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 18 inča, gume 225/55 R18 98R (Bridgestone Blizzak DM-V1).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,8 s. Maksimalna brzina - 189 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,3 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,9 l/100 km, kombinovano 4,3 l/100 km. Zapremina rezervoara – 53 lit. Prosječna emisija CO2 111 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.477 mm. Širina - 1.856 mm. Visina - 1.609 mm. Međuosovinski razmak - 2.675 mm. Prtljažnik od 514 do 1.652 litara. Masa praznog vozila – 1.317 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.000 kg.

Serijska oprema: 12-voltna utičnica u prtljažnom prostoru, automatsko uključivanje svjetala, deaktivacija zračnog jastuka za suvozača pomoću ključa, podni pretinac, klizni nasloni za ruke sprijeda, kožni upravljač s tri kraka i obrubom srebrne boje, upravljač podesiv po visini i dubini, nizak rashladni medij i automatski klima-uređaj s dvije zone, držač čaše, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjenjem, ventilacija stražnjeg dijela kabine (drugi red sjedišta), Keyless go (paljenje vozila bez ključa i otvaranje prtljažnika), bluetooth, dodatno zatamnjena stražnja stakla, infotainment System - Midlevel (BYOM 2), grijanje stražnjeg stakla, halogena prednja svjetla, intervalno pranje/brisanje stražnjeg stakla, LED stražnja svjetla, krov obrubljen hromom, ručice na vratima u boji vozila i hromiranom trakom, senzori za kišu, ambijentalno osvjetljenje, vanjski retrovizori u boji vozila, grijani, električno podesivi i preklopivi, osvjetljenje tla kod prednjih vrata, vjetrobransko staklo od PVB-a sa zvučnom izolacijom, zaštita pragova s natpisom OPEL, pomoć pri upotrebi dugih/kratkih svjetala, uključujući automatska prednja svjetla i brisače, prednja zaštitna ploča u odgovarajućoj boji, električna parkirna kočnica, elektronski program stabilnosti (ESP), sistem Start/Stop, pomoć pri kretanju na uzbrdici, pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, priprema za zaštitnu mrežu, raspoznavanje prometnih znakova, ručno zaključavanje za sigurnost djece (blokada za stražnja vrata), sklopivi ključ, sistem detekcije pada pritiska u gumama, tempomat, upozorenje na vozilo u mrtvom uglu, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i krovne zračne zavjese sprijeda, audio-sistem sa šest zvučnika, kontrole radija na upravljaču, putni računar, “On Star” asistencija, aluminijske felge 18x7,5, gume 225/55R18 SL 98V BW HW1, komplet za popravak probušene gume...

Opciona oprema na testnom automobilu: boja karoserije Dark Ruby Red Boutique (782 BAM), zimski paket 1 (528 BAM), sigurnosni paket: kamera, radar (685 BAM), „Park & Go“ paket 3 (2.543 BAM), dvobojni krov: crni (587 BAM), grijano i zatamnjeno vjetrobransko staklo (293 BAM), bežično punjenje za mobilne uređaje (235 BAM), Innovation Plus Paket (1.526 BAM), prednja svjetla za maglu (196 BAM), unutrašnji Trim – Tkanina i Vinyl 2, Jet Black (489 BAM), srebrni krovni nosači (293 BAM).