Auto testovi
3

Testirali smo novi Renault Koleos: Staro ime i novi aduti

Piše: E. T.
(Foto: Kemal Softić/Klix.ba)
Zaboravimo li na veoma popularan Captur, u Renaultu se do sada nisu mogli pohvaliti posebno dobrim prodajnim rezultatima u sve dominantnijoj crossover/SUV kategoriji, ali nam se čini kako bi se s drugom generacijom Koleosa stvari za njih, konačno, mogle promijeniti.

Iako je bilo ideja da se druga generacija SUV-a iz D segmenta nazove drugim imenom, u Renaultu su na kraju ipak odlučili da zadrže ime Koleos koje su već koristili na crossover modelu koji se, generalno, smatra jednim od većih promašaja u historiji francuske automobilske kompanije.

Nakon što se Koleos prvo počeo prodavati u Australiji, na Bliskom Istoku i u pojedinim zemljama Azije i Južne Amerike, novi i najveći Renaultov SUV stigao je ljetos i u Evropu u kojoj će svoje mjesto pod suncem potražiti u segmentu u kojem već egzistira nekoliko odličnih SUV-ova, među kojima je i Nissanov model X-Trail s kojim Koleos dijeli nekoliko nevidljivih, ali veoma bitnih komponenti, što nam se definitivno sviđa.

Baš kao što nam se sviđa i izgled Renaultovog velikog SUV-a čija je skladna karoserija u kombinaciji s najboljim paketom opreme (Initiale Paris) nekoliko konkurentskih SUV-ova učinila prilično nezanimljivim. Namjerno ili slučajno, kao da su ključni ljudi iz dizajnerskog odjela Renaulta malo virili preko ograde u dvorište Land Rovera, ali im nećemo zamjeriti, jer je diskretan duh Britanije u ovom slučaju afirmativna osobina. S karakterističnim kućištima LED svjetala, koja su zaštitni znak nekoliko posljednjih Renaultovih modela, posebnim 19-inčnim točkovima i hromiranim detaljima na pravim mjestima, Koleos zaista spada među ljepše automobile u svojoj kategoriji pa smo brzo zaboravili na istoimenog nesretnog prethodnika kojem svojevremeno nije pomoglo ni "zatezanje bora".

Sviđa nam se: izgled karoserije, udobna i prostrana putnička kabina, oprema, performanse motora i adaptivnog pogona...

Prva stvar na koju smo pomislili nakon otvaranja vrata je ponuda prostora u prozračnoj putničkoj kabini u kojoj se uz paket Initiale Paris nije štedjelo na materijalima i količini standardne opreme. Izrazito ugodna sjedišta garancija su za vrhunsku udobnost i minimalno zamaranje na dužim putovanjima, a ukupnom komforu na koji je ovaj SUV maksimalno fokusiran doprinosi odlična zvučna izolacija i rad ovjesa koji spada među mekanije.

Foto: Kemal Softić/Klix.ba
Foto: Kemal Softić/Klix.ba

Ponuđeni prostor i za putnike na zadnjim sjedištima potvrdio je ono što smo pomislili i prije prvog susreta s automobilom. Renault nije među onima koji u ovom segmentu nude sjedišta u trećem redu i drago nam je zbog toga, jer su spomenuta sjedišta u većini slučajeva neadekvatna za odrasle osobe, a oduzimanjem prostora u kabini kvare i udobnost putnicima u drugom redu. Super je ta priča o "SUV autobusima" u slučaju američkih "full size" SUV-ova, ali ovo jednostavno nije ta kategorija. Umjesto trećeg reda sjedišta, iza petih vrata koja pokreću elektromotori krije se prtljažnik koji u osnovnoj postavci može "progutati" 579 litara.

U bogato opremljenom okruženju koje mnogim detaljima podsjeća na okruženje u modelu Talisman, Koleos nudi više nego dovoljno prostora za svih pet odraslih putnika čija visina može biti i iznad prosječne, a tu je i nekoliko veoma upotrebljivih pretinaca. I kada smo pomislili na čistu "peticu", sjetili smo se suvišnih zvukova u kabini, koji su se javljali kada podloga ispod točkova nije bila ravna. I dalje nam nije jasno kako je moguće imati "cvrčke" u skupom automobilu s najboljim paketom opreme, kada "cvrčaka" nema u jeftinom Sanderu ili Loganu koje proizvodi rumunska kompanija Dacia koja je pod okriljem Renaulta.

Ne sviđa nam se: završna obrada koja se manifestuje suvišnim zvukovima u kabini i buka ovjesa na neravninama.

Ponuda motora za Koleos svodi se na dvije dizelske opcije, a u konkretnom slučaju automobil je pokretao snažniji dvolitarski četverocilindarski turbo dizelski motor s kojim se može dobiti priključivi pogon preko obje osovine i CVT automatski mjenjač (i jedno i drugo "potpisuje" Nissan). Razmišljajući o SUV-ovima koje pokreću motori s 400 i više konjskih snaga, učinilo nam se da bi 1.747 kilograma težak Koleos mogao patiti od anemije, ali kada smo se spustili na zemlju i prihvatili da primarna uloga SUV-ova nije jurnjava, shvatili smo da dvolitarski dCi sa 177 KS i 380 Nm najvećeg obrtnog momenta sasvim solidno obavlja svoju ulogu, bez obzira na broj putnika i težinu njihovog prtljaga. Koleos se može dobiti i u kombinaciji sa slabijim 1,6-litarskim dizelskim motorom, ali u tom slučaju nema automatskog mjenjača i 4WD pogona.

Foto: Kemal Softić/Klix.ba
Foto: Kemal Softić/Klix.ba

Dobro se u cijeloj priči snalazi i X-Tronic mjenjač, a tu je i opcija ručne izmjene stepeni prijenosa s kojom se, ako ništa drugo, mogu reducirati suvišni obrtaji motora na nizbrdicama, jer sama automatika o uzdužnom nagibu i adekvatnom stepenu prijenosa "razmišlja" poput vozača iz nekih davno minulih vremena u kojima je važilo pravilo "kojom uzbrdo, istom nizbrdo". S današnjim gumama i ovjesima takva priča zaista više nema uporište. Dobra vijest za ljubitelje treće papučice je da se Koleos dCi 175 4WD može dobiti i u kombinaciji s ručnim 6-stepenim mjenjačem.

Već smo spomenuli da Koleosov ovjes spada među mekše, ali je i dalje dovoljno čvrst da anulira pretjerano naginjanje visoke i teške karoserije u zavojima kroz koje ovom automobilu za solidnu upravljivost ni na mokroj cesti nije trebao prijenos snage preko obje osovine. Te stvari probali smo daleko od asfalta i ostali prijatno iznenađeni mogućnostima pogona koji je, uz adekvatan razmak između podnice i tla (210 mm) i dobro odabrane gume, Koleos izvlačio na sigurno i u situacijama u koje će potencijalni vlasnici doći rijetko ili nikada. Palac gore!

Foto: Kemal Softić/Klix.ba
Foto: Kemal Softić/Klix.ba

Pored radnog programa s kojim se prijenos snage distribuira samo na prednju osovinu (2WD), tu je i opcija automatske distribucije obrtnog momenta između osovina (4WD Auto), a permanentni pogon preko obje osovine u omjeru 50:50 (4WD Lock) moguće je koristiti do brzine koja ne prelazi 40 km/h. I sve to jednostavnim pritiskom na taster. Ljepota i razlog više da potencijalni kupci ovakvih automobila razmisle o prostranom, udobnom i višestruko upotrebljivom Renaultovom SUV-u koji se (uz popust) može odvesti kući za 78.360 KM.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Koleos INITIALE PARIS Energy dCi 175 4WD X-Tronic Cijena osnovnog modela: 51.800 KM Cijena testnog modela: 82.480 KM (promotivna cijena: 78.360 KM)

Motor: 4-taktni, četverocilindarski, dizelski, smješten naprijed poprečno, turbo-punjač s promjenjivom geometrijom, „common-rail“ ubrizgavanje, 16 ventila. Radna zapremina 1.995 ccm. Najveća snaga 130 kW - 177 KS pri 3.750 obr/min. Maksimalni obrtni moment 380 Nm pri 2.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje i preko obje osovine, CVT automatski mjenjač sa simuliranih sedam stepeni prijenosa, felge prečnika 19 inča, gume 225/55 R19 99V (Yokohama BluEarth Winter W905).

Šasija: Prednji ovjes – McPherson, zadnji ovjes – multilink, stabilizatori, električni progresivni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,5 s. Maksimalna brzina - 201 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,8 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 60 l. Prosječna emisija CO2: 153 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.672 mm. Širina - 1.843 mm. Visina - 1.678 mm. Međuosovinski razmak - 2.705 mm. Prtljažnik – od 579 do 1795 litara. Masa praznog vozila – 1.747 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.300 kg.

Serijska oprema na testnom automobilu: Sistem za pomoć pri naglom kočenju, regulator i limitator brzine, ABS, ESP, ASR, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem za upozorenje o promjeni vozne trake, automatsko uključivanje pokazivača pravca u slučaju nesreće ili naglog kočenja, senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala, sistem za nadzor pritiska u gumama, automatska parkirna kočnica, prilagodljiv zračni jastuk za vozača i suvozača (mogućnost isključivanja suvozačevog zračnog jastuka), bočni zračni jastuci i bočne zračne zavjese za zaštitu glave putnika naprijed i nazad, ISOFIX, upozorenje za nezakopčane sigurnosne pojaseve, sistem za upozorenje na frontalni sudar, sistem automatskog kočenja u nuždi, LED treće kočno svjetlo, funkcija načina vožnje ECO, komplet za popravak guma, sistem za nadzor mrtvog ugla, sistem za pomoć pri parkiranju naprijed i nazad + kamera za vožnju unazad, automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala, kožne Nappa presvlake - titanium crna, aluminijske 19-inčne felge Initiale Paris, unutrašnji ukrasni dodaci Initiale Paris, LED prednja svjetla „Pure Vision“, tonirana i dodatno zatamnjena zadnja stakla, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, hromirani uzdužni krovni nosači (uzdužni), LED pokazivači pravca u kućištima vanjskih retrovizora, LED dnevna svjetla, LED zadnja svjetla, LED svjetla za maglu s funkcijom praćenja zavoja, ambijentalno osvjetljenje putničkog prostora, sjenila za sunce s osvjetljenim ogledalom, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori, naslon zadnje klupe podesiv u omjeru 60/40 sa sistemom „EASY-BREAK“, centralni naslon za ruke sa držačem za čašu, 7-inčni TFT display u boji između mjerača, automatski dvozonski klima-uređaj sa senzorom za detekciju štetnih gasova, upravljač podesiv po visini i dubini, ventilacioni otvori za drugi red sjedišta, Renault kartica „Slobodne ruke“, impulsni električni podizači prednjih i zadnjih stakala sa upravljanjem kod vozača, centralna konzola s naslonom za ruke i USB priključkom naprijed, hlađeni i grijani prostor za odlaganje na centralnoj konzoli, dvostruko dno s pregradnom policom u prtljažnom prostoru, električno podesiva (grijana i hlađena) prednja sjedišta, vozačevo sjedište podesivo naprijed, nazad, po nagibu i visini, suvozačevo sjedište podesivo naprijed, nazad i po nagibu, udobni nasloni za glavu Relax za vozača i suvozača, priključci na centralnoj konzoli 2x USB + 1x AUX, 12V utičnica naprijed i nazad (centralna konzola), kukice za pričvršćivanje mreže u prtljažnom prostoru, grijano zadnje staklo, otvaranje i zatvaranje prtljažnika bez ruku „Easy Trunk Access“, akustična i laminirana bočna stakla, sistem za pomoć pri parkiranju 360° + kamera za vožnju unazad, Multimedijalni sistem R-Link 2 s 8,7-inčnim displejom osjetljivim na dodir + Radio BOSE® Surround Sound audio-sistem s 12 zvučnika + DAB, funkcija povezivosti s aplikacijama Android Auto™ i Apple CarPlay™.

Opciona oprema na testnom automobilu: Paket WINTER (grijanje zadnjih sjedišta, grijano vjetrobransko staklo, grijani upravljač) - 1.460 KM, sistem parkiranja bez ruku „Easy Park Assist“ + sistem za pomoć pri parkiranju 360° + kamera za vožnju unazad - 730 KM, rezervni točak - 230 KM, metalik boja - 1.700 KM, panoramski krovni otvor - 2.920 KM.