Auto test
214

Testirali smo Ford Mondeo: Iznad svih preliminarnih očekivanja

Piše: E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Dobar posao je dobar posao, pa Fordov predstavnik u poslovno-porodičnom D segmentu i nakon četiri godine od početka prodaje ostaje među najboljim opcijama za udobno i efikasno „gutanje“ kilometara na cestama na kojima može biti i mnogo zavoja.

Iako svojim vanjskim mjerama, uključujući i razmak između osovina, Mondeo asocira na automobile koji se po evropskim standardima svrstavaju u gornju-srednju klasu (Audi A6, Mercedes E...), u Fordu ga i dalje nude kao automobil srednje klase koji se u svom četvrtom izdanju može dobiti u tri karoserijska oblika, a suvišno je i spominjati da će karavanska verzija, definitivno, najviše prijati višečlanim porodicama koje vole da putuju zajedno sa svojim kućnim ljubimcima.

Daleki "rođak" legendarnog modela Sierra (s kojim su u evropskom ogranku Forda svojevremeno napravili prekretnicu nudeći oblik karoserije koji je tih godina bio nezamisliv u srednjoj klasi) u evropske prodajne salone stigao je sa zakašnjenjem, ali to Fordu na kraju ipak nije mnogo smetalo da na nekolicini tradicionalno naklonjenih tržišta zabilježi dobre prodajne rezultate. Nimalo slučajno jer Mondeo, ovakav kakav je u svom četvrtom izdanju, svrstavamo ispred mnogo automobila koji mu predstavljaju direktnu konkurenciju.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zaboravimo li na prvu generaciju (uključujući i njeno redizajnirano izdanje), što pripada vremenu poružnih Fordova, i četvrti Mondeo spada među dopadljive automobile, a posebno nam se sviđaju elementi koji mirišu na plemenite proizvode Aston Martina i Jaguara koji više nisu pod okriljem „plavog ovala“. U zgodne detalje na karoseriji koja sugeriše na čvrstoću svrstavamo i uzdužna ispupčenja na poklopcu motora, a opštem pozitivnom utisku pri pogledu izvana svoj doprinos u konkretnom slučaju daju opcione felge većeg prečnika i opcione karoserijske komponente koje u Fordu inače krase automobile s oznakama ST i RS.

Sviđa nam se: Izgled karoserije, prostrana kabina, udobna sjedišta, zapremina prtljažnika, motor, ovjes...

Iza masivnih vrata krije se prostrana unutrašnjost u koju se može smjestiti pet odraslih osoba, a naglašeno udobna sjedišta osiguravaju višesatna putovanja bez bolova u leđima. S najskupljim paketom opreme Vignale stiže još bolja zvučna izolacija, ali mi smo bili veoma zadovoljni i izolacijom kabine s paketom opreme Titanium.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz preglednu analogno-digitalnu instrumentnu tablu (na kojoj bi, čini nam se, umjesto tirkiznih bolje izgledale crvene kazaljke) i sada već obavezni „televizor“ za upravljanje multimedijalnim sistemom, paket Titanium sa sobom donosi mnogo standardne opreme i kvalitetne materijale kojima je obložena putnička kabina. Suvišnih zvukova koje „probude“ neravnine ispod točkova ovdje nema. Iza naslona zadnjih sjediša krije se veliki prtljažnik čijem pristupu u slučaju ove karoserije pomažu i peta vrata.

Ne sviđa nam se: Cijena opcione opreme.

S obzirom na to da se Ford već godinama svrstava među proizvođače koji znaju kako se prave natprosječno upravljivi automobili, nismo ni pomislili da će Mondeo biti loš, ali nismo ni očekivali takvu upravljivost naglašeno velikog i poteškog automobila koji je na lošoj podlozi (mokro, prljavo, s malo prijanjanja) i na izrazito lošim zimskim gumama samouvjereno pokazao da se 4,86 metara dug automobil kroz zavoje može voziti kao automobili B i C segmenta s natprosječnim „ergelama“ ispod poklopca motora.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kažu da u svakom zlu ima i nešto dobro, pa su nam u tom svjetlu spomenute gume na klizavim cestama pomogle da osjetimo kako u praksi funkcioniše Fordov adaptivni pogon preko obje osovine koji pravovremeno i optimalno raspoređuje obrtni momenat tamo gdje ga najviše treba. Koliko obrtnog momenta ide na koju osovinu može se očitati na zgodnom displeju na instrumentnoj tabli, ali i osjetiti na ponašanju automobila koji je iznad granice prijanjanja, što nam se posebno svidjelo, u potpunosti oslobođen od podupravljanja. Uz minimalno nadupravljanje, koje u ovom slučaju pomaže dobrom krajnjem ishodu, žao nam je što Mondeo (koji ima pravo da liči na Aston Martin) nismo vozili na adekvatnim ljetnim gumama na suhim cestama s kvalitetnim asfaltom. Bilo bi zabavno, ali tada bi se vjerovatno žalili na poprečno držanje sjedišta.

Iza solidnih ukupnih performansi stoji poznati dvolitarski četverocilindarski turbodizelski motor (180 KS i 400 Nm najvećeg obrtnog momenta) koji je u ovom slučaju kombinovan s uglađenim automatskim 6-stepenim mjenjačem s dva kvačila. Mjenjač „potpisuje“ renomirana njemačka kompanija Getrag, a uz uobičajenu opciju ručne izmjene stepeni prijenosa tu je i radni program S (Sport) koji osigurava više obrtaja radilice motora prije prebacivanje u naredni stepen prijenosa.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Drugi dizelski motor po snazi (posmatrajući odozgo) dovoljan je za automobil poput ovoga, ali nije loše znati da se Mondeo može dobiti i s dizelom iste radne zapremine koji uz asistiranje dva turbopunjača raspolaže s 210 KS. Puštajući mjenjač većinu vremena da sam određuje optimalan stepen prijenosa (jer to radi prilično dobro), motor je na kraju priče nakon 100 pređenih kilometara zauzvrat tražio 6,6 litara goriva. Može li niže? Može.

Zaboravimo li na tržišta na kojima Ford tradicionalno dobro stoji, uz podsjećanje na kašnjenje s početkom prodaje (prouzrokovano posljednjom evropskom recesijom i premještanjem proizvodnih pogona) i više od tri godine zastoja s prodajom Fordovih automobila u našoj zemlji, žao nam je što je Mondeo ni kriv ni dužan ostao u sjeni nekolicine klasnih konkurenata koji mu na cesti, realno, nisu ni do koljena.

Osnovni podaci o testnom modelu: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium PowerShift AWD Cijena osnovnog dizelskog modela (Mondeo 1.5 TDCi Trend): 47.307 KM

Cijena testnog modela s opcionom opremom: 82.800 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.997 ccm, „common-rail“ ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 132 kW – 180 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 2.000 do 2.500 obr/min.

Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine, 6-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila, 18-inčne aluminijske felge, gume dimenzija 235/45 R18 98V (Tigar Winter 1).

Ovjes: Neovisni, naprijed MacPherson, nazad multilink, stabilizatori.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,3 s. Maksimalna brzina - 221 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,6 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, kombinovano 5,3 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 138 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.871 mm, širina - 1.911 mm, visina - 1.482 mm. Međuosovinski razmak - 2.850 mm. Zapremina prtljažnika - od 550 do 1.446 litara. Masa praznog automobila - 1.608 kg. Ukupna dozvoljena masa - 2.330 kg. Zapremina rezervoara za gorivo - 62,5 litara.

Serijska oprema testnog automobila: ESC, EBD, ABS, BA, TCS, BLD+, aktivni prednji nasloni za glavu podesivi u četiri smjera, zadnji nasloni za glavu podesivi u dva smjera, električne zadnje brave sa zaštitom za djecu, zračne zavjese za prvi i drugi red sjedišta, zračni jastuk za koljena vozača, tri sigurnosna pojasa učvršćena u tri tačke nazad, zračni jastuk za vozača i suvozača - suvozački sa mogućnošću deaktiviranja, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, Isofix, uključivanje sva četiri pokazivača smjera prilikom naglog kočenja, Imobilizator - pasivni sistem protiv krađe, električna parkirna kočnica, HSA - sistem pomoći kretanja na uzbrdici, dvozonski automatski klima-uređaj sa otvorima za ventilaciju nazad i senzorom kvalitete zraka u kabini, električni podizači prednjih i zadnjih stakala sa „Global Open/Close“ funkcijom, centralna konzola s fiksnim naslonom za ruku i pretincem, zadnji centralni naslon za ruku sa zatvorenim pretincem, držačem za čaše i otvorom za prevoz dugih predmeta, potpora za kralježnicu u prednjim sjedištima, ručno podešavanje vozačkog i suvozačkog sjedišta u četiri smjera, Start/Stop sistem sa mogućnošću deaktiviranja, prednja komforna sjedišta, karbonski filter peludi, EPAS - električni servo upravljač, podešavanje upravljača po visini i dubini, tempomat sa ASLD (Limitatorom brzine), PTC dodatni grijač - samo na dizelskim motorima, putni kompjuter, krovna konzola sa svjetlima za čitanje naprijed i osvjetljenjem unutrašnjosti vozila, odgoda gašenja unutrašnjih svjetala, 3x12V utičnica - jedna u centralnoj konzoli, jedna u Media pretincu i jedna u zadnjem naslonu, tonirana stakla, prednja maska s hromiranom linijom, električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori u boji vozila sa podnim svjetlima, ručice vrata u boji vozila, prednji gornji i donji odbojnik u boji vozila, zadnji donji odbojnik u boji vozila, 16-inčne aluminijske felge s gumama 215/60 R16, halogena projektorska prednja svjetla – uključuju ručno podešavanje visine, halogena dnevna svjetla, prednja svjetla za maglu sa svjetlom za skretanje, LED zadnja svjetla, rezervni točak za nuždu, sistem nadzora pritiska zraka u gumama, prednja svjetla za maglu sa kromiranim prstenom, zadnja klupa djeljiva 60/40, kožom obložena ručica mjenjača i obruč upravljača, hromirane obloge pragova, krovna konzola sa pretincem za naočale, prednje i zadnje podne prostirke, kukice za vezanje tereta u tovarnom prostoru, džepovi za karte u naslonima prednjih sjedišta, „Seat Pack 3“ - Prada/Omni Sport style tkanina - uključuje sjedište vozača i suvozača, alergijski testirana unutrašnjost vozila (TUV Certifikat), hromirane unutrašnje ručice vrata, ogledala u zaslonima za sunce – osvjetljena, „Select Shift“ - ručice za izmjenu brzina na stubu upravljača (samo sa automatskim i PowerShift mjenjačem), „Ford Start“ - sistem za pokretanja vozila bez ključa, automatsko uključivanje prednjih svjetala - uključuje senzor za kišu i automatska duga svjetla, grijano staklo vjetrobrana sa grijanim mlaznicama za pranje, automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg retrovizora, grijana prednja sjedišta, senzor za kišu sa podešavanjem osjetljivosti, sportska prednja sjedišta, ICE PACK 70 Audio - CD, AM/FM tuner radio, DM 8-inčni ekran, osam zvučnika, SYNC GEN III, 2xUSB priključak GPSM (uključuje pomoć u slučaju nesreće), ambijentalna rasvjeta unutrašnjosti vozila (Multi-Color), instrumentna ploča Serije 3 - ekran u boji...

Dodatna oprema na testnom automobilu: aluminijske felge sa 20 krakova - 8Jx18 sa gumama 235/45 R18 (2.943 KM), posebna boja „White Platinum“ (2.616 KM), dodatno zatamnjena zadnja stakla (327 KM), zadnji spojler (684 KM), karoserijski sportski kit: prednji i zadnji sportski odbojnik, gornja i donja rešetka prednjeg odbojnika saćastog oblika, sportske obloge pragova i LED dnevna svjetla (4.310 KM), Titanium X Pack (MFP 69) - adaptivna LED prednja svjetla, sistem ulaska i pokretanja vozila bez ključa, električno otvaranje vrata prtljažnog prostora (3.270 KM), Business Pack - ICE PACK 72 navigacija, prednji i zadnji parking senzori (1.724 KM), Seat Pack 4 - Prada/Omni Sport style tkanina, sjedište vozača električno podesivo u 10 smjerova s memorijom, el. preklopivi vanjski retrovizori sa memorijom, sjedište suvozača ručno podesivo u četiri smjera, grijana prednja sjedišta (1.546 KM).

Garancija: Četiri godine ili 150.000 pređenih kilometara.