Auto testovi
4

Testirali smo Citroën C3 Aircross: Očekivana i opravdana zamjena

Piše: E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Učešću u šarolikoj ponudi crossovera zasnovanih na osnovici modela iz B segmenta priključili su se i u najlepršavijem dijelu francuske automobilske grupacije PSA, a ono što je Citroën do prošle godine nudio kao MPV s mirisom crossovera (C3 Picasso) sada je crossover s mirisom MPV-a.

Nakon ranije predstavljenih crossovera iz PSA grupacije (Peugeot 2008 i Opel Crossland X) i Citroën se priključio automobilskim kompanijama koje u ponudi imaju podignute automobile nastale na osnovici aktuelnih modela iz popularnog B segmenta i odličan su izvor prihoda, jer se prodaja malih crossovera u Evropi (ali i izvan nje) posljednjih godina drastično povećala.

U Citroënu su gotovo istovremeno iz ponude povukli svoj mali monovolumen C3 Picasso koji je nastao na osnovici Citroëna C3 prethodne generacije, a sličan potez napravili su i u Opelu, jer je monovolumensku Merivu zamijenio crossover Crossland X. Sjetimo li se najmanjeg Picassa i Merive, zaključujemo da su u obje kompanije uradili pravi potez.

Prva misao pri susretu s modelom C3 Aircross: Aktuelni Citroën C3 koji je nakon susreta s rojem ljutih pčela, definitivno, izvukao deblji kraj.

Druga misao: Svojim vanjskim izgledom i C3 Aircross je pravi Citroën, što u slučaju najlepršavije kompanije iz PSA grupacije ima svoje dobre i loše strane, jer je publika i ovaj put podijeljena na dvije nepomirljive strane. Možda C3 Aircross svojim mjerama nije među najskladnijim crossoverima B segmenta koji se trenutno mogu kupiti, ali nekim originalnim detaljima na simpatično "otečenoj" karoseriji, zaključno s karakterističnim kućištima prednjih dnevnih i glavnih svjetala koja su postala zaštitni znak Citroënovih automobila zasigurno spada među zanimljive opcije kupcima koji preferiraju automobile koji su drugačiji od ostalih.

Sviđa nam se: prostrana unutrašnjost, zapremina prtljažnika, oprema, udobnost prednjih sjedišta, uzdužno pomična zadnja sjedišta...

U Citroënu kažu da su u slučaju ovog automobila odustali od zanimljivih plastičnih zaštitnih oplata na vratima (Airbump) koje su premijerno predstavljene s prvim crossover modelom C4 Cactus (a dio su opcione opreme i na aktuelnom modelu C3), jer se dizajnerima učinilo da bi C3 Aircross s njima bio previše kičast. Hm. Nećemo se složiti s njima. "Airbump" bi pored primarne zaštitne funkcije, čini se, odlično razbio monotoniju povisokih limenih bokova na veselom dvobojnom automobilu bez oštrih linija, koji nas je tu i tamo podsjetio na FIAT-ov model 500L.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Još jedan mali crossover koji karakteriše visoka pozicija sjedenja (što ide u prilog preglednosti) i solidno odmaknuta podnica od tla (180 milimetara) s kojom se lakše i bezbolnije izlazi na kraj s lošim podlogama, nudi prostranu i prozračnu putničku kabinu koja svojom klasnom pripadnošću sugeriše da će biti najugodnija za četiri odrasle osobe (bez obzira na njihovu visinu i širinu), a djeci će se dopasti nesmetan pogled kroz velika bočna stakla. Unutrašnjost mnogobrojnim detaljima podsjeća na rješenja viđena u Citroënovim modelima C3 i C4 Cactus, zaključno sa specifično dizajniranim prednjim sjedištima koja u zavojima neće pružiti optimalnu bočnu podršku, ali i dalje ostaju među najudobnijim sjedištima kada se radi o automobilima ove kategorije.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

I bez legendarnog hidrauličnog ovjesa koji je godinama bio zaštitni znak Citroëna, upravo sjedišta spadaju među najbolje dokaze o održanju obećanja Britanke Linde Jackson (direktorica PSA grupacije) koja je svojevremeno najavila da se Citroën vraća svojoj izvornoj filozofiji koja na prvo mjesto stavlja udobnost putnika. Uz konstataciju da display multimedijalnog sistema možda i nije najbolje mjesto za upravljanje sistemom grijanja i hlađenja kabine, više nam je zasmetalo što je mnogo površine u putničkom prostoru obloženo tvrdom plastikom koja na dodir djeluje jeftino i nekvalitetno, sklona je prljanju i ne čini se posebno otpornom na ogrebotine koje će zasigurno stići s eksploatacijom.

Ne sviđa nam se: nedostatak opcije pogona preko obje osovine, previše tvrde plastike u unutrašnjosti, bučan i grub rad ovjesa na izraženijim neravninama.

Oblake rastjeruje položaj koji se može pronaći iza multifunkcionalnog upravljača, solidna ergonomija, uzdužno pomična zadnja sjedišta, upotrebljivi pretinci i dobra zvučna izolacija. S prvim kilometrima konstatovali smo da se mekano ovješen automobil savršeno uklapa u ranije spomenutu izvornu filozofiju Citroëna i shodno tome očekivali smo da će klasični ovjes Aircrossa u susretu s grubljim neravninama u kabinu ipak prenositi manje buke i vibracija. Nismo još probali, ali smo uvjereni da će Citroënov najnoviji sistem ovjesa, koji se pored modela C5 Aircross nudi i uz redizajnirani Cactus, stvari ispod točkova rješavati mnogo bolje.

U konkretnom slučaju za pogon je bio zadužen poznati 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinski motor sa 110 konjskih snaga i 205 Nm najvećeg obrtnog momenta. Bez vibracija, uz zvuk koji je u višim obrtajima podsjećao na zvuk boxer motora (da, pored Porschea, Ferrarija, Subarua... koristio ih je i Citroën), motor se solidno nosi s masom automobila i njegovih putnika, a evidentna zadrška turbopunjača anulira se držanjem radilice u adekvatnom broju obrtaja. Zvučna izolacija prilično dobro odrađuje svoj posao pa u kabini nema previše buke ni pri brzinama na autocesti. U ponudi je i snažnija verzija sa 130 konjskih snaga, a isti motor bez podrške turbopunjača (82 KS) uzeli bismo u razmatranje uz preduslov da će automobil sve vrijeme provesti na gradskim ulicama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Sav obrtni moment posredstvom 5-stepenog ručnog mjenjača i dalje ide samo na prednju osovinu (jer u PSA, na zadovoljstvo pojedine konkurencije, i dalje misle da male crossovere ne treba nuditi s pogonom preko obje osovine), što u prijevodu znači da od manjeg Aircrossa koji se u zavojima ponaša bolje od očekivanog ne treba očekivati previše na strmim podlogama bez dobrog prijanjanja.

Bez očekivanja da ćemo ostvariti tvornički deklarisanu prosječnu potrošnju, nakon svega smo ipak bili zadovoljni, jer je C3 Aircross za 100 pređenih kilometara u prosjeku tražio 6,1 litara goriva. Može i manje, kada se putovanje neopterećenom otvorenom cestom kombinuje s ležernim ritmom i brzinom kretanja koja ne prelazi 90 km/h.

Vrijeme će pokazati kako će se C3 Aircross nositi u borbi za kupce s direktnom konkurencijom, ali vjerujemo da će trendovska crossover izvedenica na povećanoj platformi aktuelnog modela C3 s mnogobrojnim mogućnostima personalizacije biti tržišno znatno uspješnija od najmanjeg Picassa koji smo viđali mnogo manje od modela iz kojeg je nastao. Citroënu ionako neće smetati što će Aircrossov dio kolača, sasvim sigurno, uzeti temeljito redizajniran, slično koncipiran i jednako zanimljiv C4 Cactus.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroën C3 Aircross Shine PureTech 110 S&S Cijena osnovnog benzinskog modela (C3 Aircross Live PureTech 82): 26.428 KM Cijena testnog modela: 35.769 KM (akcijska cijena 33.265 KM)

Motor: Smješten naprijed poprečno, tri cilindra, 16 ventila, turbobenzinski. Radna zapremina 1.199 ccm. Maksimalna snaga 81 kW - 110 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 205 Nm pri 1.500 obr/min. Euro 6.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, aluminijske felge prečnika 16 inča, gume 205/60 R16.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,2 s. Maksimalna brzina - 185 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu – 6,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,6 l/100 km, kombinovano 5,0 l/100 km. Zapremina rezervoara – 45 l.

Dimenzije: Dužina – 4.154 mm, širina - 1.756 mm, visina - 1.637 mm, međuosovinski razmak - 2.604 mm, prtljažnik 410-1.289 litara, masa praznog vozila – 1.203 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ABS, EBS, AFU, ESP, ASR, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici - Hill Assist, detektor niskog pritiska u gumama, zračni jastuci za vozača i suvozača (suvozački s mogućnošću isključivanja), bočni zračni jastuci za putnike u prvom redu, bočni zavjesasti zračni jastuci za putnike u prvom i drugom redu, kontrolna lampica za nepričvršćene sigurnosne pojaseve, upozorenje o nenamjernom prelaženju crte, prepoznavanje znakova ograničenja brzine, "Coffe Break Alert" DAA1, servo upravljač podesiv po visini i dubini, po visini podesivo vozačevo sjedište, ručna parkirna kočnica, tempomat i limitator brzine, jedan običan ključ i jedan ključ s daljinskim podešavanjem i sa tri dugmeta, električno podešavanje prednjih stakala, centralni LCD ekran na instrument tabli, putni kompjuter, senzor za vanjsku temperaturu, indikator promjene stepena prijenosa, hlađen zatvoreni pretinac ispred suvozača, dva držača za čaše, osvjetljenje putničkog prostora u prvom i drugom redu, 12V utičnica, ISOFIX (x2), električno podesivi vanjski retrovizori, prednja halogen svjetla H7/H7 s integrisanim svjetlima za maglu, automatsko uključivanje dnevnih svijetala, zadnja svjetla sa 3D efektom, ručice na vratima u boji karoserije, prednji i zadnji branik u boji karoserije, crni obrubi blatobrana i pragova, A nosač u mat crnoj boji, spojler u boji karoserije, unutrašnjost od tkanine u sivoj boji Mika, uzdužni krovni nosači u crnoj boji Brilliant, kožom obložen multifunkcionalni upravljač s umetkom u sjajnoj crnoj, hromirani obrubi mjerača, LED dnevna svjetla, 12V utičnica u zadnjem dijelu, zaštita podvozja naprijed i nazad u sivoj boji Anthra, kućišta vanjskih retrovizora, krovni nosači i obrubi farova u crnoj boji, djeljiva i po dužini podesiva zadnja sjedišta u omjeru 2/3 - 1/3, preklopiv i podesiv naslon sjedišta u omjeru 2/3 - 1/3, srednji naslon za ruke i otvor za skije u drugom redu, automatski klima-uređaj, Citroën Connected NAV 3D navigacija, 7-inčni display osjetljiv na dodir, "Mirror Screen" (Mirror Link/AppleCarplay/Android Auto), Bluetooth, USB, šest zvučnika, električno sekvencijalno otvaranje prednjih i zadnjih stakala sa zaštitom od uštinuća, električno preklopivi i grijani vanjski retrovizori, senzor za kišu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, dodatno zatamnjena zadnja stakala (osim u slučaju paketa u boji), zadnji parking senzori, 16-inčne aluminijske felge MATRIX, set za popravak guma.

Dodatna oprema testnog automobila: Krov u crnoj boji "INK BLACK" (488 KM), paket karoserijskih detalja u bijeloj boji (0 KM), metalik plava boja "BREATHING" (675 KM).