Testovi
69

AUTOTEST / Renault Clio Intens Energy dCi 110: Ni traga borama

Piše: E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
S minimalnim korekcijama na i u karoseriji aktuelni (izvorno odlično dizajniran) Clio je i nakon skoro pet godina proizvodnje ostao svjež, zanimljiv i konkurentan kao što je bio i u jesen 2012. godine. Davno smo rekli da Renault u ovoj klasi automobila oduvijek igra na sigurno, jer nema redizajna s kojim se može popraviti loš izvorni dizajn.

Uz činjenicu da je sve već rečeno i napisano o četvrtoj generaciji Renaultovog megapopularnog automobila B segmenta, koji francuskoj državnoj automobilskoj kompaniji ostvaruje značajne prihode, u ovom slučaju ćemo se podsjetiti na ono što nam se dopada i ne dopada na Cliu uz koji je, eto, stigao i naš omiljeni dodatak "Phase II" s kojim Renault već godinama označava svoje redizajnirane i tehnički unaprijeđene modele.

I u svom redizajniranom izdanju, koje izvana suštinski obilježava LED tehnologija u kućištima svjetala, motor automobila pokreće se kratkim pritiskom na taster. I dok smo se svojevremeno pitali kako će u Cliu IV "Phase I" ići i zvučati novi 0,9-litarski benzinski turbo motor s kojim se Renault po prvi put odlučio za trocilindarsku opciju, u ovom slučaju sreli smo se s poznatim 1,5-litarskim četverocilindarskim turbodizelskim motorom koji Renault već dugo ugrađuje u nekolicinu svojih modela.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

1.5 dCi u ovom izdanju nudi 110 KS i 260 Nm najvećeg obrtnog momenta koji se na prednju osovinu distribuira preko 6-stepenog ručnog mjenjača, što je 20 KS (ali i jedan stepen prijenosa) više u odnosu na najsnažniju dizelsku opciju koju je Renault nudio u Cliu prije redizajna. Nije nas iznenadio potencijal motora (kojem u prilog ide i prilično lagano okruženje), njegova ukupna uglađenost i zavidno nizak nivo buke pri većim brzinama na autocesti, ali nas je iznenadilo značajno odstupanje u prosječnoj potrošnji goriva u odnosu na zvanične podatke proizvođača koji su, definitivno, previše ambiciozni.

Gledajući ga izvana opet smo zaključili da nam Clio dizajnerski mnogo više "miriše" na Italiju nego na Francusku i opet nam se učinilo da Renaultov "bestseller" odraslim putnicima na zadnjim sjedištima nudi skroman prostor u području nogu. Doduše, zapremina prtljažnika je odlična, ali ako se većinu vremena nećete voziti sami ili u paru, onda bi ipak trebali razmisliti o automobilu C segmenta ili možda o najprodavanijem crossoveru B segmenta koji se krije iza imena Captur.

Unutrašnjost redizajniranog Clia opremljena je novim prednjim sjedištima s boljim bočnim osloncem, tu su i nove boje, ali i kvalitetniji materijali na sjedištima i oblogama vrata. U kombinaciji s najboljim paketom opreme tvrde plastike nema previše. Zadržana je i jednostavnost rukovanja svim komandama, bez nepotrebnih detalja i neergonomično postavljenih prekidača.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Na centralnom grebenu dominira display (opcionog) multimedijalnog sistema R-Link Evolution Bose, a "unutra" je sve: radio, navigacija, MP3, bluetooth, putni kompjuter, aplikacije koje su kompatibilne s današnjim „pametnim“ mobitelima, povezivost s internetom... Zabava prvenstveno za suvozača, ako ga vozi odgovoran vozač.

Nama je i ovaj put ipak mnogo bitnije što vozač(ica) može optimalno podesiti sjedište, nagib i dubinu upravljača, a ugodno smo iznenađeni preciznošću i hodom ručice mjenjača kojoj u ovom slučaju nije smetalo ni brzo "šaltanje". Iako kombinacija analogno-digitalne kontrolne table na prvi pogled djeluje siromašno, sve što vozač treba da zna zapravo je tu.

U kombinaciji s (opcionim) atraktivnim 17-inčnim točkovima i prilično preciznim upravljačkim sistemom, uz podsjećanje da je lakši i niži nego prije, način na koji Clio (bez oznake Renaultsport) prolazi kroz zavoje različitih radijusa naveo nas je da čvrsto podešenom ovjesu oprostimo određenu neuglađenost praćenu bukom, kada se točkovi sretnu s ozbiljnijim neravninama. Za prerano podupravljanje u pojedinim situacijama krivili smo loše zimske gume. Dizelski motor iznad prednje osovine, istina, jeste teži od benzinskih opcija koje se mogu dobiti uz ovaj automobil, ali znamo da te kilograme koji bi da povuku "preko nosa“ kvalitetne gume u ovom slučaju u potpunosti anuliraju.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

S karoserijom čiji sklad i ljepota ni nakon pet godina zaista ne blijede, proširenim zadnjim blatobranima, novim LED svjetlima, markantnijim odbojnicima i zanimljivim opcijama za personifikaciju, Clio i dalje ima savršeno lice bez bora i nema razloga da se previše boji najnovije konkurencije koja je u međuvremenu stigla iz Citroëna, Forda i SEAT-a.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Clio Intens Energy dCi 110 Cijena osnovnog dizelskog modela (Clio Zen Energy dCi 75): 25.980 KM Cijena testnog modela: 35.585 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 8 ventila, dizelski, turbo-punjač, međuhladnjak, "common-rail“ ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.461 ccm. Maksimalna snaga 81 kW – 110 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 260 Nm pri 1.750 obr/min.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 17 inča, gume 205/45 R17 (Petlas Snow Master W651).

Ovjes: naprijed Mac-Pherson i stabilizator, nazad elastična osovina sa spiralnim oprugama.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,2 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 3,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,3 l/100 km, kombinovano 3,5 l/100 km. Zapremina rezervoara – 45 l. Prosječna emisija CO2 90 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.063 mm. Širina - 1.732 mm. Visina - 1.448 mm. Međuosovinski razmak - 2.590 mm. Trag prednjih točkova - 1.506 mm. Prtljažnik od 300 do 1.146 litara. Masa praznog vozila – 1204 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.706 kg.

Serijska oprema: ABS, ESP, ASR, AFU, pomoć pri kretanju na uzbrdici, automatsko paljenje pokazivača pravca u slučaju naglog kočenja, sistem za kontrolu pritiska u gumama, kit za popravak gume, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, mogućnost isključenja zračnog jastuka za suvozača, indikator za nezakopčan sigurnosni pojas, ISOFIX, Renault kartica "hands free“, električni progresivni servo-upravljač, putni računar, tempomat i limitator brzine, senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala, LED dnevna i glavna prednja i zadnja svjetla, spojler na petim vratima, zadnji parkirni senzori, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, pokazivači pravca u vanjskim retrovizorima, hromirani donji okvir prozora, grijano zadnje staklo, dodatno zatamnjena zadnja stakla, električno pokretanje prednjih i zadnjih stakala, upravljač podesiv po visini i dubini, ručica mjenjača Zamac, vozačevo sjedište podesivo po visini, djeljiva zadnja klupa u odnosu 1/3 - 2/3, automatski klima-uređaj, multimedijalni sistem Medianav Evolution sa 7-inčnim ekranom (s funkcijama MP3, AUX, Bluetooth, USB, DAB), navigacioni sistem Navteq + kartografija Evrope (područje Adriatic), ECOMODE, vanjske ručke vrata u boji karoserije, impulsno otvaranje stakla na vozačevim vratima, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, ukrasni elementi na obruču upravljača, unutrašnji detalji u sjajno crnoj boji, dodatno hromirani elementi na ventilacionim otvorima, priprema za alarm, hromirani elementi na prednjoj maski, bočnim dijelovima karoserije i na prtljažnim vratima, 16-inčne aluminijske felge...

Opciona oprema na testnom automobilu: Paket SIGURNOST (parkirni senzori 360˚, zadnja kamera, sistem za parkiranje Slobodne ruke) – 715 KM, presvlake u kombinaciji imitacija kože i baršuna crne boje +rubovi ventilacionih otvora i mjenjača u crvenoj boji - 515 KM, paket R-LINK EVOLUTION Intens – 1.000 KM, 17-inčne aluminijske felge Optemic – 1.000 KM, metalik boja (posebna) – 1.200 KM, naljepnica na krovu i crni vanjski retrovizori – 615 KM, produžena garancija (5 godina ili 100.000 km) – 390 KM.