Testovi
0

TEST: Renault Clio 1,5 dCi Expression

Klix.ba
Na prvi test smo dobili najekonomičniji, najsnažniji i po mnogima najzanimljiviji dizelski model Renault Clia.

Radi se o snažnijoj varijanti 1,5 dCi motora sa 80 ks pri 4000okr/min. Oznaka nam govori da je riječ o 1,5 litrenom motoru common-rail tehnologije posljednje generacije.

Mi smo na testu, naravno, imali aktuelnu verziju Clia čiji je dizajn znatno efektniji i prepoznatljiviji od faceliftinga napravljenog 2001 godine.

Francuzi nisu poradili samo na vanjskom izgledu. Naime poboljšano je i vješanje, koje je ionako bilo jedno od boljih u klasi. Stigli su i novi motori: 16-ventilska verzija 1,2 litrenog motora; 1,5 dCi bez intercoolera sa 65 ks, i motor kojeg mi imamo na testu koji se od slabijeg razlikuje u prisustvu već spomenutog intercoolera. Povećan mu je pritisak prednabijanja sa 1,05 bara na 1,2 bara, ugrađeni su otporniji ventili, klipovi i ležajevi radilice, a napravljena su i neophodna poboljšanja na sistemima usisa i ispuha.

Serijska oprema je ubjedljivo najbogatija na tržištu u nižoj klasi. Ona se sastoji od: ABS-a, predjih i bočnih zračnih jastuka, električnog servo volana podesivog po visini, blokade paljenja, daljinskog centralnog zaključavanja, električnih podizača prednjih stakala, zatamnjenih stakala itd.

Naš testirani model od dodatne opreme je imao ručnu klimu i metalik boju koji mu povisuju cijenu za nekih 2000 KM ali se itekako isplate u ljetnim mjesecima.

A sada da pređemo na vozne osobine. Već na sami okret ključa iznenađuju nas tišina i kultiviranost ovog dizelskog motora, i pri normalnim uslovima eksploatacije nećete ni primijetiti da se radi o dizelašu, otkrivaju ga tek rani jutarnji hladni startovi. Motor svoj temperament pokazuje i na najmanji dodir papučice gasa, i počinje vući sve dok ne dođe do otprilike 4000 okr/min i tada traži drugu i sve tako do pete brzine i maximalnih 175 km/h i malo iznad 4100 okr/min, a nakon toga se uključuje limitator okretaja, tačnije na 4400 okr/min koji sprječava nepotrebno "prženje" motora. Poslije ovakve vožnje prvo pitanje koje vam na pamet padne je: kako li tek leti Clio 2.0 16V sport sa 172 KS?

U prilog performansama govori i mala težina koja iznosi 990 kg i daje mu prilično povoljan omjer mase i snage: 12,1 kg na 1 KS (za dizelaša).

U normalnim uslovima nema potrebe tjerati motor preko 3500 okr/min jer motor posjeduje izvanrednu elastičnost i sposobnost ubrzanja iz "podruma" okretaja. Oni vozači koji paze i koji hoće da se voze ekonomično mogu voziti sa nevjerovatnih 3,5 litara dizela na otvorenom, a u gradu se potrošnja penje malo preko 5 litara na 100 km, ali treba računati i sa 1 litrom više jer se zaista teško oduprijeti performansama koje nudi ovaj motor.

Po kvaliteti izrade i obradi materijala Clio je u samom vrhu niže klase, a i redizajnirani interijer miriše na klasu iznad, ali sve ima svoju cijenu jer se ugradnjom debljih i kvalitetnijh obloga i sjedišta podosta izgubilo na ionako skučenom prostoru pa to čini Clia jednim od skučenijh predstavnika niže klase. Naprijed je sjedenje udobno i poprilično komforno, ali zato na zadnjoj klupi nije preporučljivo prevoziti bilo koga preko 180 cm pogotovo na duže relacije. A ni prtljažnik nije na nivou novih predstavnika niže klase kao što su Fiesta, C3, Polo, Ibiza... i sa 255 litara nalazi se pri dnu tabele.

Sve u svemu Clia možemo ocijeniti kao vrlo zreo automobil koji će vas u potpunosti zadovoljiti u pogledima performansi, dizajna, kvalitete izrade, potrošnje i sigurnosti, a ako vam se čini premalim i preuskim za vaše potrebe ostaje vam da pričekate novu generaciju čije su špijunske slike već objavljene ili da potražite neki veći model iz široke Renaultove game vozila, ali uzimajući u obzir faktor uloženo-dobiveno ovaj minus je veoma lako zanemariti.