Vozili smo
23

Nova Mercedes-Benz C-Klasa: Sedan i karavan za ugodan život, coupe i kabriolet za čisti užitak

Piše: D. B.
(Foto: Klix.ba)
U Luksemburgu i Njemačkoj je prošle sedmice upriličena međunarodna prezentacija nove C-Klase, najprodavanijeg modela kompanije Mercedes-Benz.

Među onima koji su dobili poziv na prezentaciju bio je i novinar portala Klix.ba pa smo stoga imali priliku vidjeti šta to donosi nova C-Klasa, ali i njena AMG verzija C 43. Također, na raspolaganju je bio coupe, izuzetno atraktivni kabriolet i praktični karavan.

Već na prvi pogled se da primijetiti da nova C-Klasa zrači sportskim duhom osjetno više nego ranije, posebno kada se pogleda s prednje i stražnje strane s naglaskom na dizajn svjetala. Svakako doprinose i novi lagani naplaci od lakih legura, ali i nove boje karoserije. S obzirom na popularnost prethodne C-Klase i prodanih više od 415.000 primjeraka sedana i karavana širom svijeta samo u 2017. godini, već se može zaključiti da će nova generacija biti barem jednako uspješna. Popularnosti C-Klase svakako su doprinijele dvije dvovratne sportske verzije, a to su coupe i kabriolet.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Među najvažnijim novitetima koje donosi C-Klasa svakako je nova generacija četverocilindričnih motora koji na mala vrata uvode elektrifikaciju u osnovne modele. Tako novi 1,5-litarski benzinski motor u modelima C 200 i C 200 4MATIC ima dodatni 48-voltni sistem s alternatorom koji je pokretan remenom. C 200 isporučuje 184 KS i 280 Nm obrtnog momenta, dok električni motor nudi dodatnih 14 KS i 160 Nm obrtnog momenta. Prilikom ubrzavanja on pruža pomoć u kratkom periodu, dok turbopunjač ne stvori puni pritisak. Također, koristi se za ranije dostizanje idealnog obrtnog momenta tokom promjene stepena prijenosa pa je ujedno i vrijeme koje je potrebno automatskom mjenjaču za izmjenu stepena prijenosa skraćeno. S druge strane, pri usporavanju, alternator vrši rekuperaciju kinetičke energije i puni bateriju. Prednost je i takozvani "gliding mod" koji se odnosi na gašenje motora tokom vožnje i tako štedi gorivo, a start/stop sistem radi odlično jer se motor pali gotovo nečujno s malo vibracija i veoma brzo.

Novost je 2,0-litarska verzija četverocilindričnog motora u modelu C 300, koja nudi 258 KS i 370 Nm obrtnog momenta. Osnovni benzinski modeli su C 160 (129 KS i 210 Nm) i C 180 (156 KS i 250 Nm).

Najsnažnija verzija Mercedesovog motora nalazi se u modelu C 400 4MATIC, a taj motor razvija 333 KS i 480 Nm obrtnog momenta.

U ponudi dizelskih motora nova verzija 1,6-litarskog motora doživljava svjetsku premijeru u C-Klasi, a fokus je svakako na smanjenju potrošnje. Također, tu su i C 180 d s 9G-TRONIC mjenjačem (122 KS i 300 Nm), C 200 d sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem (160 KS i 360 Nm), C200 d sa 9G-TRONIC mjenjačem (150 KS i 360 Nm), C 220 d (194 KS i 400 Nm) te C 220 d 4MATIC (194 KS i 400 Nm).

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Modeli C 200, C 220 i C 400 dolaze sa stalnim 4MATIC pogonom na sva četiri točka kako bi trakcija i stabilnost vožnje bili na visokom nivou, posebno u slučaju nepovoljnih uvjeta na cesti. 4MATIC ima aktivnu distrubuciju obrtnog momenta od 45 posto na prednju i 55 posto na stražnju osovinu. Kombinacija ESP-a i 4ETS elektronskog sistema čini mehaničku blokadu diferencijala suvišnom, čime je ostvarena ušteda na težini. To je rezultiralo primjetno boljim voznim osobinama i udobnijom vožnjom.

Što se tiče sportskih Mercedes-AMG modela, C43 4MATIC pokreće impresivni 3,0-litarski V6 twin-turbo motor koji isporučuje 390 KS i 520 Nm obrtnog momenta.

Moderan i sportski dizajn, luksuzna unutrašnjost

Kako ističu u Mercedesu, izgled nove C-Klase ogleda se u kombinaciji "emocija i inteligencije". Najuočljivije su promjene prednjeg i stražnjeg dijela s naglaskom na svjetla koja izgledaju drugačije i modernije. C-Klasa sedan i karavan dolaze s halogenim svjetlima i LED dnevnim svjetlima u osnovnoj opremi. LED High Performance svjetla su dodatna oprema, a u slučaju kabrioleta i coupea su standardna. Prvi put za C-Klasu su opciono dostupna i MULTIBEAM LED svjetla s ULTRA RANGE dugim snopom. Također, sedan i karavan posjeduju rešetku hladnjaka dijamantnog oblika u kombinaciji s AMG Line opremom. Prednji branik je potpuno redizajniran, a dolazi sa srebrenom ukrasnom letvicom ili sa hromiranom letvicom u zavisnosti od opreme. Izgled branika i završetaka izduvnih cijevi zavise od opreme i motora.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Što se tiče unutrašnjosti, ona je u slučaju nove C-Klase izašla iz svog segmenta te predstavlja kombinaciju sportskog izgleda i modernog luksuza. Centralna konzola izgleda veoma elegantno, a uz doplatu je moguće dobiti i nove materijale među kojima su smeđe drvo oraha i hrasta.

Pravi 3D drveni furnir je korišten u izradi centralne konzole. Kupcima su na raspolaganju i nove boje unutrašnjosti, uključujući magma sivu, odnosno crnu boju te smeđu boju za AMG Line opremu. Opciono je moguće dobiti i sigurnosne pojaseve u magma sivoj boji umjesto u kristalno sivoj boji.

Sistem KEYLESS-GO koji podrazumijeva ulazak u automobil bez korištenja ključa je standardan, a start/stop dugme je redizajnirano te sada ima izgled turbine. Dizajn ključa je također promijenjen.

Mercedesova sjedišta su uvijek besprijekorno udobna, a takav je slučaj i s novom C-Klasom. No, ako ste pomislili da ne može bolje od toga, varate se, jer je tu Multicontour Seat paket za sedan i karavan. Ovaj paket podrazumijeva individualno prilagođavanje lubalnih i bočnih potpora pomoću elektronske pneumatske pumpe. Funkcija masažera je također dostupna, a zasniva se na zračnim komorama koje se napušu i ispušu u pulsirajućem ili valovitom ritmu.

U zavisnosti od opreme C-Klasa dolazi s grijačima sjedišta i upravljača, hlađenjem sjedišta te mirisima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Mercedes za novu C-Klasu opciono nudi potpuno digitalnu instrument tablu s tri vizuelno različita stila, a to su Classic, Sport i Progressive. Osnovni model posjeduje dva klasična brojčanika, a između njih je 5,5-inčni ekran u boji i u ovom slučaju je stil Classic.

Potpuno digitalna instrument tabla je dodatna oprema, a radi se o 12,3-inčnom ekranu s tri pomenuta stila. Multimedijalni ekran je postavljen iznad centralne konzole te je dostupan u dvije veličine, 7 i 10,25 inča u kombinaciji s Audio 20 sistemom.

Na upravljaču su dugmad osjetljiva na dodir, a infotainment sistemom se može upravljati i putem touchpada s kontrolerom. Također, dostupna je i LINGUATRONIC glasovna kontrola, ali ne i novi Mercedesov MBUX sistem. Opcioni head-up ekran je sada još prilagodljiviji.

C-Klasa standardno dolazi s Audio 20 multimedijalnim sistemom sa dva USB porta, čitačem SD kartice, Bluetoothom i medijskim interfejsom. Najnovija generacija COMAND Online sistema dostupna je opciono, a nudi 3D navigaciju s ekranom za topografsku mapu, fotorealističnim 3D objektima i 3D rotacijom mape. Dodatne informacije se prikazuju na mapi navigacije. Concierge usluga omogućava brojne individualne usluge korisnicima.

Život bez smartphonea je nezamisliv pa je opciono moguće dobiti bežično punjenje. Naravno, bez toga se uređaji mogu puniti pomoću kabla. Povezivanje s multimedijalnim sistemom se obavlja putem Appleovog CarPlayja ili Googleovog Android Auto sistema.

Snažniji i atraktivniji C 43 4MATIC, privlačni coupe i kabriolet za čisti užitak

Moćni 3,0-litarski V6 biturbo motor koji pokreće Mercedes-AMG C43 4 MATIC zaista je impresivan uzimajući u obzir njegovu snagu, malu potrošnju i emisiju CO2. Ovaj motor je opremljen s dva turbopunjača. U slučaju modela C43 4MATIC AMG-ovi inžinjeri su povećali snagu 3,0-litarskog V6 motora tako da isporučuje 23 KS više, odnosno ukupno 390 KS. Maksimalan obrtni moment od 520 Nm dostupan je između 2.500 i 5.000 obrtaja. Kombinovana potrošnja goriva iznosi 9,8 do 9,3 l/100 km, a kombinovana emisija CO2 od 223 do 213 g/km.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

C 43 4MATIC sedan od 0 do 100 km/h ubrzava za impresivnih 4,7 sekundi, dok je karavanu potrebno 4,8 sekundi. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h.

Motor je uparen sa AMG SPEEDSHIFT TCT 9G mjenjačem koji su AMG-ovi inžinjeri specijalno prilagodili za dinamičnu vožnju. Tu je i specijalni softver koji skraćuje vrijeme promjene stepena prijenosa.

4MATIC pogon na sva četiri točka standardna je oprema za Mercedes-AMG C 43 s distribucijom obrtnog momenta koja iznosi 31 posto na prednju i 69 posto na stražnju osovinu.

Najviše vremena smo proveli upravo u C43 sedanu i kabrioletu. Sedan je fantastičan spoj sportskog i porodičnog automobila koji jednako dobro služi u obje svrhe. Moćan motor i odlične performanse zadovoljit će i najzahtjevnije ljubitelje automobila "ozbiljnih" performansi, a u isto vrijeme će ponuditi udobnost, komfor, ugodnu i sigurnu vožnju, dosta prostora i veliki prtljažnik. Isto važi i za karavan s nešto većim prtljažnikom, a zamjerku ovako potpunom paketu je zaista teško pronaći.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Coupe je sportska varijanta C-Klase, fokusiran je na uživanje u vožnji i zrači sportskim duhom. Opciono je moguće dobiti panoramski krov s električnom zaštitom od sunca. Zahvaljujući ovjesu dvovratni coupe je za 15 mm niži od sedana te izgleda veoma sportski sa standardnim 17-inčni naplacima. Ovjes reaguje osjetljivo na pokrete upravljača, zbog čega coupe omogućava sportsku i agilnu vožnju, automobil je izuzetno stabilan na pravcu a uz to i oštar te precizan u zavojima, a kada je potrebno usporavanje i zaustavljanje, besprijekorne moćne kočnice su na visini zadatka.

Prvi dan naše posjete Luksemburgu i Njemačkoj vrijeme nas je poslužilo pa smo odabrali crni kabriolet s crvenim krovom. Krov se može otvoriti i zatvoriti za manje od 20 sekundi i to pri brzini do 50 km/h. Pored toga što je brz, proces je i tih i precizan, a mekani krov završava u prtljažniku.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Mercedesovi dizajneri i inžinjeri su obavili odličan posao tako da ni pri spuštenom krovu nema prevelike buke i turbulencija zraka. Iako se radi o kabrioletu, može se reći da su stražnja sjedišta iskoristiva za putnike. U zavisnosti od modela, kapacitet prtljažnika iznosi do 360 litara. Opciono je moguće dobiti i AIRSCARF grijače u visini vrata tako da kabriolet možete voziti 365 dana godišnje, kao i AIRCAP vjetrobran protiv zračnih strujanja. Vjetar u kosi i uživanje do maksimuma u impresivno snažnom kabrioletu.

Vrhunski sigurnosni sistemi

Nova C-Klasa opremljena je najnovijim Mercedesovim sigurnosnim i pomoćnim sistemima te zbog toga nudi viši nivo sigurnosti od prethodne. Također, C-Klasa sada ima više poluautonomnih mogućnosti vožnje. Koristi mapu i navigacijske podatke za pomoć vozaču, a primjer je Active Distance Assist DISTRONIC sistem koji je dio paketa Driving Assistance. Ovaj sistem pomaže vozaču u različitim situacijama te može prilagođavati brzinu pri ulasku u zavoje, dolasku na raskrsnice ili na kružne tokove. Nove funkcije Active Steering Assita, odnosno aktivnog sistema pomoći pri upravljanju su Lane Change Assist sistem za pomoć pri promjeni trake, kao i Active Emergency Stop Assist sistem zaustavljanja vozila u hitnim situacijama i kada vozač ne reaguje. Nova C-Klasa i u standardnoj opremi posjeduje Active Brake Assist sistem koji u zavisnosti od situacije minimizira posljedice sudara s vozilima koja se sporo kreću, zaustavljaju ili koja stoje, a čak djeluje i u slučaju kada se pješaci ili biciklisti pojave ispred automobila. Ovaj sistem može i u potpunosti spriječiti incidente.

Za sigurnost je svakako važna i optimalna vidljivost u svim uvjetima. Opciono su dostupna MULTIBEAM LED svjetla, a njihove nove mogućnosti u pored prethodnih dostupnih u sklopu LED Intelligent Light sistema su svjetlo za skretanje, svjetlo za kružni tok, gradsko svjetlo i svjetlo za uslove pri lošem vremenu. U režimu dugog svjetlosnog sklopa Adaptive Highbeam Assist Plus omogućava kontinuirano osvjetljenje ceste ispred automobila, ali bez zasljepljivanja vozača koji se kreću u suprotnom smjeru. Kada na cesti nema drugih učesnika saobraćaja, cesta je ravna i brzina automoila iznad 40 km/h, ULTRA RANGE dugi snop se aktivira automatski. Međutim, kada se pojavi drugo vozilo ispred, LED svjetla se djelomično gase.

Attention Assist sistem je prilagodljiv, a on upozorava vozača na umor i neaktivnost. Ovaj sistem je dio standardne opreme. Od ostalih sistema tu su Traffic Sign Assist (prepoznavanje saobraćajnih znakova), Active Blind Spot Assist (otkrivanje i obavještavanje o vozilu u slijepom uglu), Active Lane Keeping Assist (vibracijsko upozorenje na nenamjerno napuštanje trake), Evasive Steering Assist (pomoćni sistem izbjegavanja pješaka u opasnoj zoni), PRE-SAFE Plus (interveniše kada vozilo koje se nalazi iza predstavlja opasnost, upozorava vozača i zateže pojaseve. Ako vozilo stoji, sistem aktivira kočnice).

Automobili nove C-Klase posjeduju i sistem za automatske obavijesti ukoliko ih udari drugi automobil dok su parkirani, ukoliko automobil odveze vučna služba ili ukoliko se detektuje pokušaj krađe. Visokoosjetljivi senzori opcionog Anti-theft alarmnog sistema ATA mogu otkriti različite situacije i poslati push notifikacije na aplikaciju Mercedes me App.

C-Klasa već dostupna, poznate cijene

Osnovni Mercedesov model C-Klase C 200 d košta 34.117 eura, dok je za C 42 4MATIC potrebno izdvojiti minimalno 52.545 eura. C 220 d Coupe košta najmanje 37.920 eura, a cijena najskupljeg Mercedes-AMG C43 4MATIC Coupe modela iznosi 54.768 eura.

Najjeftiniji C220 d Cabrio košta 43.185 eura, a najskuplji Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabrio 59.448 eura.