Klix.ba u Provansi: Peugeot 2008 je sada pravi SUV, vozili smo i električnu verziju

Klix.ba u Provansi: Peugeot 2008 je sada pravi SUV, vozili smo i električnu verziju
29
D. B.
7.12.2019. u 15:13
29
komentara
29

dijeljenja
1/57
2/57
3/57
4/57
5/57
6/57
7/57
8/57
9/57
10/57
11/57
12/57
13/57
14/57
15/57
16/57
17/57
18/57
19/57
20/57
21/57
22/57
23/57
24/57
25/57
26/57
27/57
28/57
29/57
30/57
31/57
32/57
33/57
34/57
35/57
36/57
37/57
38/57
39/57
40/57
41/57
42/57
43/57
44/57
45/57
46/57
47/57
48/57
49/57
50/57
51/57
52/57
53/57
54/57
55/57
56/57
57/57
Za sve one koji žele pozitivnu promjenu u svom životu, vrhunsko iskustvo, uživanje u vožnji te napredne tehnologije, Peugeot je pripremio model 2008, koji smo vozili u Provansi u Francuskoj, a isprobali smo i njegovu potpuno električnu verziju.
Ono što smo uočili na prvi pogled te već nakon prvih pređenih kilometara jeste činjenica da je Peugeot 2008 “prerastao” epitet “gradski crossover” te se sada može nazvati pravim SUV-om. To jasno pokazuju i njegove dimenzije, a pažnju plijeni svojim prepoznatljivim stilom i moćnim izgledom.


Peugeot 2008 je dug 4,30 m, a njegovo međuosobinsko rastojanje iznosi 2,60 m. Njegovom snažnom izgledu doprinose i 18-inčni naplaci. Prema tvrdnjama njegovog proizviđača, ovaj model je definitivno u srcu segmenta kompaktnih SUV-ova, a ističe se svojim unikatnim dizajnom, inovacijama i tehnologijom. Čak i najveći kritičari će priznati da je poseban, unikatan i privlačan, elegantan i robustan u isto vrijeme. Paleta boja je proširena, pa osim standarnih, u ponudi su još tri boje, Elixir crvena, Vertigo plava visokog sjaja i Fusion metalik narandžasta koja je ekskluzivna za Peugeot 2008.

Atraktivan, praktičan i sportski



Atraktivan dizajn eksterijera te kvalitet izrade prisutni su i u unutrašnjosti. Paneli su napravljeni od kombinacije mekanih materijala te nešto tvrđe plastike, koja ipak ne izgleda jednostavno i jeftino. Sadrže i imtaciju karbona, a u unutrašnjosti su u značajnoj mjeri prisutni kvalitetni i na dodir ugodni materijali poput Alcantare ili Nappa kože. Sjedišta su profilisana i pružaju odličnu udobnost i bočnu potporu te u njima nisu naporna ni ona duga putovanja. Mjesta ima sasvim dovoljno za putnike na prednjim i stražnjim mjestima, zapravo, prostor za putnike u stažnjem dijelu kabine je rekordan za CMP platformu. Svidjela nam se i pozicija vozača koja istovremeno nudi preglednost, ali i osjećaj da ste u nekom sportskom automobilu, a ne u kompaktnom SUV-u. Ovjes je dobro podešen i omogućava prilično "mekanu" vožnju, a pozitivno smo iznenađeni i impresionirani ponašanjem u zavojima. Naginjanje je u ogromnoj mjeri eliminisano što vozaču ulijeva osjećaj sigurnosti i pri bržim prolascima kroz zavoje, dok je upravljač također precizan u šta smo se uvjerili prilikom "provlačenja" uskim ulicama Provanse i mimoilaženja s drugim automobilima.



Bez obzira na verziju, zapremina prtljažnika koji ima duplo dno ostaje ista i iznosi 434 litra. Prostora za odlaganje sitnica također ima, njegova zapremina iznosi 30 litara. Osim standardnog pretinca na strani suvozača i pregrada u panelima vrata, na raspolaganju je i diskretni pretinac ispod naslonjača za ruke te u samoj centralnoj konzoli ispred potpuno električne ručice osmostepenog automatskog mjenjača. Poseban ugođaj i više svjetla omogućava opcioni panoramski krov koji ovaj SUV čini još poželjnijim i atraktivnijim.

Bogato tehnološki opremljen, u fokusu i-Cockpit 3D



Što se tiče tehnološkog segmenta, u francuskoj kompaniji fokus stavljaju na Peugeot i-Cockpit 3D koji predstavlja istinsku inovaciju. Debitovao je u novom Peugeotu 208, a sada je dio i 2008-ice koja je postala prva u segmentu s ovakvom tehnologijom. Instrument klaster vozaču prikazuje informacije 3D-u, a odlikuju ga efikasnost, preglednost i povećanje sigurnosti. Tu je i HD ekran infotanment sistema osjetljiv na dodir koji kontroliše određene sisteme u automobilu. Ovisno o verziji, ekran može imati dijagonalu do 10 inča. Povezivanje sa smartphonea s centralnim ekranom je moguće zahvaljujući MirrorScreen kompatibilnosti uključujući MirrorLink protokole povezivanja, Apple CarPlay i Android Auto sisteme. Peugeot je zadržao prepoznatljivu fizičku dugmad za kontrolu ventilacijskog sistema i klima uređaja. Nekima se to sviđa, drugima baš i ne, ali je svakako jedan od zaštitnih znakova.



Multifunkcionalni upravljač je ergonomski dizajniran s ravnim gornjim i donjim dijelom, a iza njega su polugice koje omogućavaju vozaču da preuzme kontrolu nad mjenjačem kada je to potrebno, odnosno kada to poželi. Optimalno "leži" u rukama i kao što smo već rekli, veoma je precizan.

Izolacija u unutrašnjosti je zadovoljavajuća, a za odlično ozvučenje se brine FOCAL Hi-Fi sistem s deset zvučnika koji je razvijan tri godine. Bogat i čist zvuk koji proizvodi dodatno doprinosi užitku u vožnji Peugeotovog novog SUV-a. Putnicima je su na raspolaganju USB portovi za punjenje uređaja, odnosno do četiri USB porta ovisno od paketa opreme (dva naprijed uključujući jedan USB-C port i dva nazad). Također, u centralnoj konzoli je pretinac za odlaganje mobitela koji funkcioniše i kao bežični punjač.

Kao što smo rekli, Peugeot 2008 je bogato tehnološki opremljen, a neke funkcije je preuzeo od modela iz viših segmenata. S pravom se može reći da je "tehnološki arsenal" prilično impresivan te uključujuje sistem kao što su Drive Assist Plus, sistem koji predstavlja velik korak ka poluautonomnoj vožnji. Njega čini kombinacija sistema koji sprečava napuštanje trake, a koji je povezan s Lane Positioning sistemom koji omogućava odabir pozicije u traci te adaptivnog tempomata sa Stop & Go funkcijom u osmostepenom automatskom mjenjaču. Naš Peugeot 2008 je praktično sam upravljao, a demonstraciju možete pogledati u videu.

Vozaču je na raspolaganju sistem za pomoć pri parkiranju koji automatski vrši manevre upravljačem prilikom ulaska ili izlaska iz mjesta za parking. Ovaj sistem će bez problema parkirati automobil i kada prostor između vašeg i ostalih automobila svega 60 cm. Prilično korisno za one sa slabijim vještinama parkiranja.

Peugeot 2008 je dobio najnoviju generaciju automatskog kočenja u hitnim situacijama, a ovaj sistem može detektovati pješake i bicikliste tokom dana i noći i to pri brzini između 5 i 140 km/h.



Dio paketa pomoćnih i sigurnosnih sistema također je sistem aktivnog upozorenja na nenamjerni prelazak u drugu traku ili napuštanje ceste. Tu je i sistem za upozorenje vozača na umor koji preporučuje pauzu kada je to potrebno.

Novi 2008 ima LED svjetla te automatsko aktiviranje dugog snopa, a sada prepoznaje i više saobraćajnih znakova. Sigurnosti doprinosi i sistem za pračenje vozila u slijepom uglu, a tu je i električna parking kočnica.

Da dođete na svoje odredište pobrinut će se TomTom Traffic 3D navigacija koja se prikazuje na centralnom ekranu osjetljivom na dodir, ali se može pratiti i na 3D klasteru.

Grip Control sistem je povezan sam HADC sistemom pomoći pri spuštanju nizbrdo te predstavlja opcionu opremu.

Peugeot 2008 će biti ponuđen s četiri paketa opreme, a to su Active, Allure, GT Line i GT. Vrhunski GT Line i GT paketi su prepoznatljivi po LED svjetlima i svjetlosnim potpisom koji izgleda kao tri kandže, 18-inčnim aluminijskim naplacima s umecima, detaljima u unutrašnjosti, crnim ukrasima, kontrasnim koncem, osvjetljenju, sjedištima te aluminijskim papučicama. Sve to odiše kvalitetom, reći ćemo i luksuzom.

Raznovrsna ponuda motora



U životopisnoj Provansi smo se vozili pored legendarnih francuskih vinograda, a tokom dva dana međunarodne prezentacije Peugeota 2008 isprobali smo šta može ponuditi s različitim pogonskim jedinicama jer smo imali priliku voziti benzince, dizele, ali i potpuno električni model koji je dokaz da se Peugeot razvija prateći trendove te da je posvećen tranziciji kada je u pitanju energija.

U ponudi su tri verzije trociliindričnog benzinskog 1,2-litarskog motora koja ispunjavaju Euro 6 normu, a to su PureTech 100 s manuenim 6-stepenim mjenjačem, PureTech 120 s manuelnim 6-stepenim ili osmostepenim automatskim mjenjačem te PureTech 155 s osmostepenim automatskim mjenjačem dostupan samo u slučaju GT verzije.



Ljubitelji dizela će moći zabrati između dvije verzije četverocilindričnog 1,5-litarskog motora koji zadovoljava Euro 6d-temp normu, a to su BlueHDI 100 sa 6-stepenim manuelnim te BlueHDI 130 sa osmostepenim automatskim mjenjačem.

Naš izbor su snažnije verzije, ali ni one s nešto manjom snagom nisu slabe za ovaj SUV.

Što se tiče modova vožnje, vozač može odabrati, Eco, Normal i Sport, čiji nazivi govore sami za sebe.

Iz Peugeota su naglasili da će neki motori biti prilagođenji određenim tržištima.

Peugeot e-2008 je potpuno električni SUV



U Peugeotu su izuzetno ponosni na novi 2008, ali električni e-2008 ima posebno mjesto. Radi se o potpuno električnom SUV-u s električnim motorom koji isporučuje 136 KS i 260 Nm obtnoh momenta te baterijom kapaciteta 50 kWh koja omogućava domet od 310 km po WLTP standardu. Peugeot na bateriju daje garanciju od osam godina ili 160.000 pređenih kilometara za 70 posto kapaciteta baterije. Postoje dva moda povratka energije kočenjem koji se mogu odabrati putem ručice mjenjača, a to su Drive (D) koji je standardan i karakterističan za vožnju automobila s benzinskim ili dizelskim motorom, te Brake (B) koji omogućava usporavanje direktno putem papučice "gasa".



Baterije su postavljene u pod tako da ne utječu negativno na performanse SUV-a, kao ni na prostor u unutrašnjosti za putnike i njihov prljag. Osovine su adaptirane kako bi raspodjela težine bila optimalna.

Vrijeme punjenja baterije je različito, a korištenjem običnog priključka u domaćinstvu te učinkovitog priljučka Green Up za punjenje će biti potrebno 16 sati. Ukoliko se koristi trofazni Wallbox (11 kW) priključak koji se može instalirati i kod kuće, punjenje će trajati 5 sati i 15 minuta. S obzirom da Peugeot e-2008 ima toplotnu regulaciju akumulatora, za punjenje s emože koristiti i punjač snage 100 kW će za svega 30 minuta napuniti bateriju do 80 posto kapaciteta. U Evropi postoji mreža koju čini više od 105.000 ovakvih punjača.




Kupcima će biti na raspolaganju MyPeugeot aplikacija koja će nuditi informacije o dometu, stanju punjenja baterije i potrošnji. Također, omogućit će programiranje grijanja ili klimatizacije vozila.

Recimo i da Peugeot e-2008 nema specifičnu siluetu u odnosu na verzije s konvencionalnim pogonom, ali se ipak razlikuje po nekim detaljima. Prije svega, tu je oznaka "e" na prednjim blatobranima i vratima prljažnika, elegantna prednja rešetka u boji karoserije, sjedišta presvučena Alcantarom, specifični prikazi na ekranima. logo lava čija se boja mijenja iz zelene u plavu ovisno o uglu iz kojeg se gleda.

Sama vožnja gotovo da ničim ne otkriva da se radi o električnom vozilu, jer su i motori sa unutrašnjim sagorijevanjem zaista tihi.



U BiH stiže početkom 2020. godine



Što se tiče novog Peugeota 2008, on će u BiH biti dostupan početkom naredne godine, u februaru ili martu, a cijene zasad nisu poznate. Proizvodnja će se obavljati u Wuhanu za kinesko tržište, odnosno u Vigu za sve ostale zemlje.
Prijavi grešku


Komentari (29)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...