AUTOTEST
7

Citroën C3 FEEL PureTech 82 BVM: Biti poseban, biti samo svoj

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Novom generacijom modela C3 Citroën ne skriva želju da bude poseban po svaku cijenu. Ovaj put su napravili potpuni zaokret, a mi smo provjerili da li je rezultat bolji i zaista drugačiji C3 nego što je to bio prije.

Citroën je, čini nam se, u još jednoj svojoj eri pravljenja jedinstvenih automobila, bez obzira na klasu i cijenu. Već neko vrijeme su odlučili da ne podilaze trendovskim dizajnerskim pravcima, a iako su bajkovito udoban hidraulični ovjes poslali u historiju, ne odustaju od imperativa udobnosti u njihovim autima.

Takva strategija je ukomponovana i u novi C3, naizgled kompleksan i vrlo originalan mali kompakt u suštini je jednostavan i vrlo svestran. Ipak, da li je baš toliko potpun da dostojno zamijeni svog prethodnika, ali i ugrozi bestsellere klase?

Uz jasno prepoznatljiv i originalan dizajn Citroën je otišao i korak dalje, pa je za novi C3 ponudio nivo personalizacije koji do sada nije viđen u ovoj klasi. Količina kombinacija boja i detalja garantuje da nećete vidjeti mnogo istih C trojki. Također, kako demonstrira upravo ovaj testni primjerak, originalni "airbump" dodaci na bokovima automobila nisu nužni, mada mislimo da C3 sa njima izgleda potpunije, sviđali se oni vama ili ne.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Treba napomenuti i to da osnovni model i modeli iz sredine ili vrha ponude izgledaju poprilično različito, te svakako preporučujemo da se iskoriste akcijske ponude na dodatne pakete ili elemente opreme.

U duhu Cactusa, ali ipak svoj i poseban

Unutrašnjost je možda i najsnažniji adut novog C3. Iako smo slično rješenje već vidjeli na modelu C4 Cactus, ovdje je dodatno razrađeno i definitivno odlično priliči ukupnom utisku originalnosti i posebnosti.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Uređenje kokpita je slično onom u Cactusu, pa tako dominira veliki ekran osjetljiv na dodir koji je poput tableta postavljen na centralnu konzolu, a ističu se detalji obloženi tkaninom koja je ugodna za pogled ali i dodir. Kako je većina kontrola objedinjena u digitalnom okruženju centralnog displeja, ergonomija je zadovoljavajuća mada nam i dalje najviše nedostaju fizičke tipke za kontrolu klima uređaja. Također, u nekim situacijama ekran će biti lošije vidljiv zbog odsjaja sunca, pa će tako jednostavna operacija poput regulacije temperature biti prilično dugotrajan proces.

S druge strane, pozicija sjedenja, oblik upravljača ali i sama ponuda prostora su na izuzetno visokom nivou, pa čak i boljem nego što to rade neki za broj veći kompakti. Veliku ulogu tu igraju i odlično projektovana sjedišta. Vrlo su široka i izraženo mekana i udobna, pa čak i na izuzetno dugim putovanjima leđa ostaju odmorna i opuštena.

Sviđa nam se: ponuda prostora, udobna sjedišta, cijena, nivo opremljenosti...

Vrlo je ugodno i na zadnjim sjedištima koja nude jednak nivo komfora, a ponuda prostora nazad jedna je od boljih u segmentu, dok je prtljažnik u okvirima klase i može ispuniti sve zadatke manjih porodica. Svakodnevna praktičnost bila bi bolja da je utovarni rub prtljažnik nešto niži, dok u kabini život olakšava veliki broj manjih pretinaca i mjesta za odlaganje.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Detalj koji nam je unutra najviše zasmetao je ustvari neobičan kontrast luksuznih i dizajnerski odličnih detalja sa vrlo neuglednim i jeftinim plastičnim oblogama i dijelovima. Tako uz obloge od štofa koji se uklapa sa onim na sjedištima i kožne ručke na vratima nikako ne priliči sjajna i gruba plastika na gornjem dijelu kokpita koja uz to daje i snažan odsjaj u vjetrobranu i narušava preglednost.

Jednostavni auto koji možete do te mjere personalizirati i odabrati skupe opcije poput kožnih obloga u raznim bojama ili drugih detalja raznog dizajna morao je imati bolje izrađane detalje koji su i dalje "pred očima".

Ugodan i skroman ali ne i pretjerano rafiniran

U vožnji, kako gradskoj tako i onoj na otvorenoj cesti novi C3 je također sličniji Cactusu nego prethodnom C3. Ono što nam se sviđa u tom pristupu je da je u većini situacija novi C3 izuzetno udoban i komforan, ali ono što nam se ne sviđa je da sa rastom brzine nivo pouzdanja u mogućnosti ovjesa opada, dok buka osjetno raste.

Sama zvučna izolacija mogla je biti bolja, mada u ovom slučaju nije pomogao ni bučni trocilindraš koji puni kabinu svoj prepoznatljivim zvukom, a koji će se nekome možda i svidjeti. Na momente zvuči kao malo bokser motor, pa iznenada C3 dobije i tu zabavnu dimenziju.

Ne sviđa nam se: bučan i nemiran rad ovjesa preko neravnina, zvučna izolacija, bučan rad trocilindarskog motora...

Osim buke i vibracija motora sa neparnim brojem cilindara same performanse motora su nas pozitivno iznenadile. Možda jer nismo imali velika očekivanja, a možda i zbog toga što isti motor u ovom C4 Cactusu nije bio pretjerano uvjerljiv.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Zahvaljujući ukupnoj masi od samo 980 kilograma ovako pogonjen C3 može biti dobar izbor, a performanse su solidne čak i na otvorenom putu. Naravno, kako raste opterećenje i broj putnika u autu performanse rapidno opadaju, te se tu najviše otkriva skromnih 118 Nm okretnog momenta. Ono gdje nas je najviše iznenadio je potrošnja goriva, bez obzira koliko velike zahtjeve imali od ovog malog motora, na testu gdje smo imali dosta i gradske vonje ali i vožnje na autoputu sa visokim brzinskim prosjecima na kraju je puti kompjuter pokazivao prosjek od 5,5 litara na 100 kilometara. Obećanje fabrike od 4,1 litra na 100/km otvorene vožnje je sasvim ostvarivo i realno uz nešto blaži tempo.

Ipak, ako svoj C3 planirate koristiti i nešto više van grada, a zbog umjerene razlike u cijeni i velike razlike u performansama ipak bismo preporučili isti ovaj motor sa turbopunjačem i 110 KS, koji je vjerovatno najbolji izbor u cijeloj gami novog C3.

Neočekivano pristupačan i raznovrstan

Uz brojne mogućnosti personalizacije i jedinstvenu ponudu bojali smo se da će novi C3 biti preskup. Srećom, upravo suprotno, Citroën C3 trenutno je jedna od najpovoljnijih ponuda u segmentu na našem tržištu, pogotovo kada se u kontekst stavi i nivo opremljenosti.

Od dolaska na tržište Citroën je za C3 uz standardne pakete opreme ponudio i svojevrsne akcijske pakete opreme gdje pristupačnije modele možete opremiti odabranim elementima ujedno zadržavajući vrlo konkurentnu cijenu.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Tako testni model uz poprilično bogatu dodatnu opremu košta malo preko 23 hiljade maraka, što je za tek oko 500 maraka više od redovne cijene ovog modela sa osnovnom opremom paketa Feel. Upravo ovako konfigurisan C3 predstavlja možda i "best buy" u ponudi novog C3, a čak i u samom segmentu. Jednostavno ima sve elemente komfora i luksuza, bez suvišnih detalja koji bi bespotrebno podizali cijenu.

Naravno, za one čiji su budžeti nešto "komotniji" lako je odabrati sa bogate liste opcija opreme ali i boja i "modnih" dodataka. Ipak, podsjećamo da u tom slučaju ne zaboravite i na snažniji motor koji će C3 učiniti još ugodnijim i sposobnijim.

Podaci o testnom automobilu: Citroen C3 PureTech 82 BVM FEEL Cijena testnog modela: 23.043,02 KM

Motor: benzinski, atmosferski, radna zapremina motora - 1.199 ccm, tri cilindra, smješten naprijed poprečno, najveća snaga 60 kW/82 KS pri 5.750 okr/min. Najveći okretni moment 118 Nm pri 2.750 okr/min. Eko norma - Euro VI.

Prijenos snage: ručni mjenjač s 5 stepeni prenosa, krug okretanja 10,7 m, električni servo upravljač.

Mase: masa praznog vozila 980 kg, dozvoljeno opterećenje 570 kg, dozvoljena ukupna masa 1.550 kg.

Performanse: najveća brzina 168 km/h, ubrzanje od 0 do 1000 m 36,1 s, ubrzanje od 0 do 100 km/h 14,9 s. Potrošnja: na testu 5,5 l/100 km, gradska vožnja 5,7 l/100 km, izvangradska vožnja 4,1 l/100 km, kombinirana vožnja 4,7 l/100 km, emisija CO2 108 g/km.

Dimenzije: dužina 3.996 mm, širina 1.749 mm, visina 1.474 mm. Međuosovinsko rastojanje 2.539 mm. Broj sjedala 5, zapremina prtljažnika 300 l, zapremina rezervoara za gorivo 45 l.

Serijska oprema testnog modela: ABS, REF, AFU, ESP Sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist) - osim za PureTech 68, detektor niskog pritiska u gumama, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za putnike u prvom redu, bočni zavjesasti zračni jastuci za putnike u prvom i drugom redu, Ručna parkirna kočnica Upozorenje o nenamjernom prelaženju crte Prepoznavanje znakova ograničenja brzine Servo volan Volan podesiv po visini i dubini Tempomat i limitator brzine s podešavanjem uz volana 1 običan ključ + 1 ključ s daljinskim podešavanjem i sa tri dugmeta Centralno zaključavanje vozila Električno podešavanje prednjih stakala Ručice na vratima i kućište vanjskih retrovizora u crnoj boji Centralni ekran LCD na instrument tabli Putno računalo Brojač okretaja Senzor za temperaturu Indikator promjene stepena prijenosa Zadnja svjetla sa 3D efektom Coffee break allert Unutrašnjost od tkanine u sivoj boji Mica sa zeleno žutima šavovima Po visini podesivo vozačevo sjedalo ISOFIX LED dnevna svjetla Električno podesivi i grijani vanjski retrovizori Ručice na vratima u boji karoserije Kućište vanjskih retrovizora u crnoj boji Perla Nera Armaturna ploča sa umetkom sjajne crne boje i sivom obrubom Volan sa kromiranim umetkom i podešavanjem određenih funkcija na volanu Centralni ekran LCD na instrument tabli s tekstualnim prikazom u bijeloj boji Ručni klima uređaj Radio RD6, Bluetooth, USB, AUX 4 zvučnika Crni blatobrani i pragovi 15'' čelične felge sa ukrasnim poklopcem ARROW

Dodatna oprema: CITROËN Connect Radio sa 7-inčnim ekranom na dodir 600,00 KM, Rezervni točak 244.00 KM, Krov, kućište vanjskih retrovizora, obrub maglenki u crnoj boji Onyx 563,00 KM, 16'' čelične felge sa ukrasnim poklopcem 3D 375,00 KM, Prednje maglenke 188,00 KM, Zelena Almond 281,00 KM, Ambient Metropolitan Grey 563,00 KM.