Testovi
35

VOZILI SMO / Citroen C4 Picasso i SpaceTourer predstavljeni u Neumu: Praktičnost i šik dizajn idu zajedno

Klix.ba
(Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba)
Citroen je ove sedmice u Neumu organizovao prezentaciju svoja četiri modela, a to su C4 Picasso, Grand C4 Picasso te kombije SpaceTourer i Jumpy. Iskoristili smo idealnu klimu našeg jedinog morskog grada da isprobamo Citroenove zvijezde praktičnosti, ali i prepoznatljivog dizajna.

Novinar portala Klix.ba imao je priliku voziti Citroenova vozila duž obale bh. primorskog grada te iskustiti sve ono čime se ponosi francuska kompanija.

C4 Picasso poziva na ugodno i nezaboravno putovanje

Druga generacija Citroenovog modela Picasso pojavila se na tržištu 2013. godine te je prodana u 300.000 primjeraka nakon što je svojim dizajnom i udobnošću osvojila srca kupaca. Još više od toga obećava novi C4 Picasso koji je dostupan od jeseni ove godine. Napravljen je na usavršenoj EMP2 platformi koja omogućava besprijekorno prijanjanje na cesti i vrhunsku udobnost na koju je Citroen navikao svoje kupce.

Prednji kraj automobila znatno je drugačiji u odnosu na prethodnika, u ponudi je dvobojni krov za model C4 Picasso, krovni lukovi su u sivoj boji na modelu Grand C4 Picasso, a unutrašnjost se može personalizirati zahvaljujući četiri različita načina uređenja. Automobil dolazi s novim aluminijskim naplacima od 17 inča s pet krakova (na izvedbi C4 Picasso) i sadašnjim sjajnim naplacima obojenim u crno (na izvedbama C4 i Grand C4 Picasso). Dobio je jedinstvena prednja svjetla, kao i nova stražnja svjetla sa 3D efektom.

Novi Citroën C4 Picasso donosi novu paletu boja koja obuhvata energičnu i dinamičnu plavu boju LazuliBlue te boju pijeska Sable i sivu boju Acier. Te boje nadopunjuju sadašnju paletu boja koju čine bijela Banquise, crvena Rubi, siva Shark, crna Onyx i smeđa Moka.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Kabina je opremljena vrhunskom tehnologijom, među kojim je 3D Citroen Connect Nav navigacija sa 7-inčnim tabletom osjetljivim na dodir. Ovaj ekran omogućava veću reaktivnost i nudi nove internetske usluge, taj novi sistem omogućava i optimiziranu upotrebu zaslona visoke razlučivosti od 12-inča radi veće fleksibilnosti i čitljivosti.

C4 Picasso i njegov veći brat posjeduju i niz pomoćnih i sigurnosnih sistema, među kojima su sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova i preporučivanje brzine, prilagodljivi regulator brzine s funkcijom za zaustavljanje, aktivni sistem za upozorenje na nenamjeran izlazak iz trake, sistem aktivnog sigurnosnog kočenja, sistem praćenja pozornosti, sistem za nadzor mrtvog ugla, Coffe Break Alert sistem za upozorenje na umor vozača i sistem upozorenja na opasnost od sudara.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Kao snažne adute svojih modela kompanija Citroen ističe praktičnu i prostranu unutrašnjost. Uz kompaktne dimenzije (dužina 4,44 m, širina 1,83 m, visina 1,61 m), novi Citroën C4 Picasso s pet sjedišta spaja uzornu prostranost kabine i modularnost. Citroën Grand C4 Picasso izduženog je oblika, ali pritom održava ravnotežu između fluidnih linija i prostranosti kabine (dužina 4,60 m, širina 1,83 m, visina 1,63 m). U prvom redu udobnih sjedišta, uz mogućnost preklapanja suvozačevog sjedišta, povećava se zapremina prostora za teret (za dodatnih 2,5 m). U drugom redu, tri zasebna sjedišta jednake su širine te su sklopiva, podesiva po nagibu radi udobnije vožnje i klizna radi veće prilagodljivosti. Prostor za noge (159 mm) među najvećim je u segmentu. Treći red jednako udobnih sjedišta izvedbe Grand C4 Picasso sastoji se od dva sklopiva sjedala s ventilacijskim otvorima dostupnim u višim nivoima opreme.

Zapremina prtljažnika iznosi 537 litara, a može se povećati do 630 litara (od 645 do 704 litara za Novi Grand C4 Picasso) kada su sjedala drugog reda pomaknuta posve naprijed. Osim odižućih vrata prtljažnika, Novi Citroën C4 Picasso ima ugrađen inovativni sisitem za otvaranje vrata prtljažnika slobodnih ruku. Ta oprema omogućava jednostavno otvaranje vrata prtljažnika, čak i punih ruku, zahvaljujući senzoru ispod stražnjeg odbojnika. Dovoljno je pomaknuti nogu da bi se vrata prtljažnika otvorila ili zatvorila.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

U ponudi su benzinski motori snage 130 i 165 KS po cijeni od 42.728 do 58.427 KM, kao i dizelski motori koji razvijaju 120 i 150 KS, a njihova cijena se kreće od 47.886 do 62.197 KM.

Citroen SpaceTourer, odlična kombinacija udobnosti, praktičnosti i estetike

Citroenov kombi SpaceTourer objedinjuje udobnosti, praktičnost i estetiku, a zahvaljujući novoj modularnoj platformi po uzoru na EMP2 nudi izuzetna vozna svojstva, učinkovitosti i potrošnju najbolju u klasi.

Opremljen je tehnologijama koje garantuju visok nivo sigurnosti i svakodnevni život čine lakšim. SpaceTourer prava je pratnja za intenzivan život bez granica, odlikuje ga dizajn fluidnih linija, bez agresivnih oblika, pojava koja odiše smirenošću. Stil SpaceTourera ujedno je energičan i pouzdan, visok prednji kraj omogućava mu da dominira na cesti i daje mu sav njegov karakter.

Novi kombi nudi više mjesta u kabini, veći prtljažnik i bolju upravljivost. Dostupne su tri dužine po izboru, među kojima je izvedba od 4,60 m, jedinstvena na tržištu, u koju stane čak do devet osoba, što ga čini idealnom svakodnevnom pratnjom i na selu i u gradu. Zahvaljujući visini od 1,90 m, lako može pristupiti parkiralištima. Vrlo je funkcionalan i ima klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem, stražnje staklo koje se može otvoriti te brojne pretince.

Za SpaceTourer dostupna je lepeza od devet boja, od otmjene crne Onyx, plave Impérial, smeđe RichOak, sive Platinium i sive Aluminium do jarke narandžaste Tourmaline, plave Lagoon, bež Sable i bijele Banquise. A kako bi mu izgled postao potpuno savršen, može se opremiti aluminijskim Curve naplacima od 17-inča.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Ojačana platforma ima nove osovine koje podnose teret do 1.400 kg. Zahvaljujući modularnosti platforme moguća su dva osovinska razmaka (2,92 m i 3,27 m), ali i dva stražnja prevjesa (0,80 m i 1,15 m). Tako je njihovim kombiniranjem moguće dobiti tri dužine: XS od 4,60 m (jedinstvena u segmentu) s kratkim međuosovinskim razmakom, Mod 4,95 m i XL od 5,30 m s dugim međuosovinskim razmakom.

Nova platforma nudi prilagodljivost za prijevoz do devet osoba, prostranost u drugom i trećem redu sjedala, lak ulazak u vozilo, osobito u trećem redu, zahvaljujući velikom otvoru bočnih kliznih vrata (do 0,93 m ovisno o odabranoj izvedbi), veliku zapreminu prtljažnika (do 2.932 litra u izvedbi XL – 5 mjesta). Uz optimalne dimenzije (dužina od 4,60 do 5,30 m, širina 1,92 m, visina 1,90 m), električni hidraulični upravljač i promjer kruga okretanja od 11,30 m do 12,40 m kojima se odlikuje, Citroen SpaceTourer okretno je vozilo koje se prilagođava svim situacijama i ispunjava svačije zahtjeve.

Spacetourer je opremljen tehnologijom koja život čini lakšim, kao što su head-up display i navigacijski sistem 3D povezan s internetom s opcijom CITROËN Connect Nav, ali i tehnologije koje pridonose sigurnosti, na primjer sljedeće funkcije: CoffeeBreakAlert, opcija koja nakon dva sata neprekidne vožnje naznačava da je vrijeme za pauzu, Driver Attention Alert koji otkriva kada vozač nije pozoran i Collision Risk Alert. Sve su te tehnologije i usluge omogućile da SpaceTourer osvoji maksimalnih pet zvjezdica na testiranju EuroNCAP.

U ponudi su dizelski motori najnovije generacije BlueHDi, a to su BlueHDi 95 s ručnim mjenjačem (5,5 l/100 km i 144 g/km CO2), BlueHDi 95 S&S ETG6 (5,2 l/100 km i 135 g/km CO2), BlueHDi 115 S&S sa šestostepenim ručnim mjenjačem (5,1l/100 km i 133 g/km CO2), BlueHDi 150 S&S sa šestostepenim ručnim mjenjačem (5,3l/100 km i 139g/km CO2) te BlueHDi 180 S&S EAT6 (5,8l/100 km i 151 g/km CO2).

Kombi je dostupan u četiri izvedbe SpaceTourerFeel, SpaceTourerShine, SpaceTourer Business i SpaceTourer Business Lounge.

Cijene se kreću od 47.736 do 81.592 KM u zavisnosti od motora, dimenzija i izvedbe.

Citroen Jumpy, idealan za poslovne korisnike

Lansiran 1995. i proizveden u više od 600 000 primjeraka, Citroen Jumpy ulazi u novo doba s modelom sasvim nove generacije. Zahvaljujući svom iskustvu u proteklih 80 godina u segmentu gospodarskih vozila, francuska kompanija ima idelano vozilo za poslovne korisnike.

Dolazi u tri dužine (XS: 4,60 m, M: 4,95m i XL: 5,30m) među kojima svaki poslovni korisnik može birati u skladu s vlastitim potrebama i djelatnostima.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Modularna platforma po uzoru na EMP2 nudi nosivost do 1.400 kg, zapreminu tovarnog prostora do 6,6 m3 i omogućava kombiju da vuče do 2,5 tone. Ograničena visina do 1,90 m na izvedbama XS i M omogućava mu da pristupi parkirnim mjestima koja su često teško dostupna za vozila iz tog segmenta.

Klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem, neviđena u ovom segmentu, pojednostavljuju utovar i istovar opreme, paketa ili razne robe. Sistem Moduwork zahvaljujući posebnoj pregradi i modularnom bočnom suvozačevom sjedalu u preklopljenom položaju, oslobađa ravnu podnicu.

Novi CitroënJumpy nudi najviši nivo udobnosti u vožnji, posebno zahvaljujući osovinama koje omogućavaju vrlo precizno upravljanje uz istodobno očuvanje izvrsne amortizacije. Novi Jumpy opremljen je ojačanom prednjom osovinom Pseudo MacPherson sa stabilizatorom te novom stražnjom osovinom s trokutastim ramenima pa njegova nosivost doseže 1.400 kg. Uz te osovine moguć je pogon 4x4 (prerada koju je izvelo poduzeće DANGEL).

Kombi je opremljen oprugama promjenjive krutosti te amortizerima promjenjive amortizacije prilagođene opterećenju (AMVAC), "pasivnim" sistemom koji omogućava promjenu amortizacije ovisno o položaju karoserije.

Pri parkiranju pomaže Top Rear Vision sistem, a kombi je opremljen i drugom korisnom tehnologijom koju posjeduje SpaceTourer uz funkciju MirrorScreen za sigurno korištenje smartphonea. Funkcija je kompatibilna sa sistemima Apple Car Play i MirrorLink

Novi Citroen Jumpy dobio je maksimalnih pet zvjezdica na testiranju EuroNCAP.

U ponudi motora su BlueHDi 95 s ručnim mjenjačem (70 kW - 210 Nm pri 1750 o/min): 5,5 l/100 km i 144 g/km CO2, BlueHDi 95 S&S ETG6 (70 kW - 240 Nm pri 1750 o/min ): 5,2 l/100 km i 135 g/km CO2, BlueHDi 115 S&S s ručnim šestostepenim mjenjačem (85 kW - 300 Nm pri 1750 o/min): 5,1 l/100 km i 133 g/km CO2, BlueHDi 120 s ručnim šestostepenim mjenjačem (90 kW - 340 Nm pri 2000 o/min): 5,5 l/100 km i 144 g/km CO2, BlueHDi 120 S&S s ručnim šestostepenim mjenjačem (90 kW - 340 Nm pri 2000 o/min): 5,3 l/100 km i 139 g/km CO2, BlueHDi 150 S&S s ručnim šestostepenim mjenjačem (110 kW - 370 Nm pri 2000 o/min): 5,3 l/100 km i 139 g/km CO2, BlueHDi 180 S&S EAT6 (130 kW - 400 Nm pri 2000 o/min): 5,8 l/100 km i 151 g/km CO2.

Cijene se kreću od 38.652 do 54.783 KM za putnički Jumpy, odnosno 40.702 do 54.957 KM za furgon.