Sa staze na cestu
4

Tehnologija iz Formule E u budućim Nissan i Jaguar Land Rover cestovnim automobilima

A. M.
Japanski Nissan i Grupa Jaguar Land Rover pokušavaju pratiti brzu evoluciju industrije električnih automobila. Kao proizvođači sa timovima u Formuli E, oni planiraju koristiti tehnologiju trkaćih bolida u svojim uličnim automobilima.

Trkačka tehnologija je uvijek je pomagala proizvođačima automobila da razvijaju naprednije cestovne automobile. Proizvođači poput Nissana ili Jaguar Land Rover grupe nisu izuzetak, jer pokušavaju povratiti izgubljene pozicije za liderima u segmentu električnih vozila poput Tesle.

Stoga se oslanjaju na svoje trkačke timove iz Formula E šampionata, kako bi napredne inovacije implementirali u efikasnije cestovne baterijske automobile s većim dometom, pa čak i po nižoj cijeni.

Formula E iz godine u godinu privlači sve veći broj pratitelja, a proizvođači automobila koji učestvuju u ovom šampionatu kažu da im ovo takmičenje mnogo pomaže elektromobilnost.

Da bismo bolje razumjeli stvari, moramo napomenuti da bolidi Formule E započinju svaku trku sa samo 60% potrebnog kapaciteta baterije, a ostatak moraju generisati kočenjem. Stoga su proizvođači primorani da razvijaju efikasnije sisteme kao i bolji softver za poboljšanje performansi i posebno autonomije.

U prelasku na snažnija, efikasnija, ali i pristupačna električna vozila, Grupa Jaguar Land Rover, koja ulaže 15 milijardi funti u proizvodnju električnih vozila, koristit će tehnologiju invertera od silicijum karbida. Ovo rješenje je primarno razvijeno za njihove Formule E bolide, ali će se sada koristiti i za poboljšanje efikasnosti u budućim premium električnim modelima. JLR je već koristio znanje stečeno upravljanjem temperaturama baterije kako bi poboljšao domet Jaguara I-Pace za 20 kilometara.

Nissan također pokušava držati korak s industrijom električnih vozila, planirajući 19 potpuno električnih modela do 2026. godine. Šef Nissanovog tima Formule E, Tommaso Volpe, rekao je da je softver njihovog trkačkog automobila prvobitno bio zasnovan na softveru Nissan Leafa.

Međutim, Nissan želi graditi buduće električare s efikasnijim motorima i inverterima, kao i manjim baterijama, budući da je izgubio korak za vodećim proizvođačima, iako je među prvima bio u kreiranju EV scene.