Sve što ste željeli znati o motornim uljima, a niste bili sigurni je li tačno

Sve što ste željeli znati o motornim uljima, a niste bili sigurni je li tačno
17
D
DP
12.2.2020. u 17:36
36
komentara
17

dijeljenja
Sve što ste željeli znati o motornim uljima, a niste bili sigurni je li tačno Ilustracija: Shutterstock
Postoje mnoge neistine koje se tiču motornog ulja. Kako bismo dokučili što je zaista tačno, a što nije, pripremili smo nekoliko mitova u koje biste trebali prestati vjerovati.
Kada je pravo vrijeme promijeniti ulje i je li nužno mijenjati i filtere?

1) Mijenjajte ulje nakon svakih 5.000 km

Sve ovisi o motoru i vrsti ulja koju koristite, kao i uvjetima u kojima vozite i načinu na koji to radite. Podrazumijeva se da ćete češće mijenjati ulje ako se imate običaj upustiti u bržu vožnju. Ako nemate sklonost prema brzoj vožnji, niste primorani često mijenjati ulje. Da bi se održali optimalni uvjeti motora, dovoljno je vršiti izmjenu ulja između svakih 8.000 i 10.000 prijeđenih kilometara, piše sgCarMart.

2) Morate promijeniti ulje prije nego što se otisnete na dugačak put

Ovo ne mora nužno biti istina. Pridržavajte se redovnog servisa i mijenjajte ulje u skladu s normom. Jedino u slučaju kada znate da će vam tokom puta zatrebati promjena ulja, onda to učinite na vrijeme. Ne bi štetilo ni odvesti auto mehaničaru na provjeru prije nego što se otisnete na svoje putovanje. Možda postoje neke druge stvari koje biste trebali provjeriti.

3) Kvalitet ulja raste s gustoćom

Mnogi mehaničari preporučuju gušće ulje. Kao objašnjenje navode da je rjeđe ulje pogodnije za razdoblja zahlađenja, jer dopušta da se motor brže podmaže. Iako u tome ima istine, nemojte brzopleto donijeti takvu odluku. Preporučuje se provjeriti kakvu vrstu ulja proizvođač vašeg auta smatra najpogodnijom, uzevši u obzir model auta i tip motora.

4) Sintetičko ulje oštećuje brtvu motora i izaziva curenje

Možda je ova tvrdnja bila tačna prije nekoliko desetljeća, ali sintetička ulja današnjice ne izazivaju propadanje brtve motora. Nekada je dolazilo do neželjenog djelovanja sintetičkog ulja na brtve zbog nepogodnih kemijskih spojeva, ali je taj problem danas iskorijenjen. Curenje se može dogoditi jedino ako već postoji rupa u motoru, pa će vam sintetičko ulje ukazati na oštećenje.

5) Filteru nije potrebna zamjena kada mijenjate ulje

Filteri ulja služe kako bi spriječili neželjene ostatke ući u motor. Ako promijenite svoje ulje, a da niste promijenili i filter, zapravo vraćate te ostatke u motor. Svaki put kada mijenjate ulje, zamijenite i filter.

6) Aditivi u ulju unaprjeđuju rad motora

Mnogi entuzijasti za automobile preporučuju primjenu aditiva u motornim uljima, navodeći poboljšanje u radu motora. Ipak, ne postoji konkretan dokaz koji bi potkrijepio ovu tvrdnju. Štoviše, motorna ulja su formulirana tako da već sadrže sve što je potrebno vašem motoru da bi funkcionirao najbolje moguće. Primjenom aditiva možete izazvati kemijski disbalans, što dalje može negativno utjecati na rad motora.

7) Koristite vrhunsko ulje, jer nema boljeg

Nije svim autima potrebno vrhunsko motorno ulje. Ne samo da je skuplje od uobičajenog ulja, već je beskorisno, ako je neadekvatno vašem motoru. Provjerite kakvo ulje preporučuje proizvođač vašeg auta, odnosno, motora.

8) Motul 300v je trkaće ulje

Iako ulja i maziva Motul 300v jesu prvenstveno namijenjena za vožnju trkaćom stazom, pogodna su i za promet. Formulirana su tako da pospješe rad motora i zaštite ga od ekstremnih uvjeta. Ključ je u gustoći. Preporučuje se pridržavati se ulja tipa 5W30 i 5W40 za uobičajenu upotrebu.
Prijavi grešku


Komentari (36)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...