Iz godine u godinu
30

SUV-ovi postaju preveliki za evropske ceste

D. B.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Novo istraživanje je pokazalo da su automobili sve širi te da postaju preveliki za ceste i parking mjesta u Evropi, a problem posebno naglašavaju SUV-ovi.

Da bismo znali da automobili postaju sve veći, istraživanje nam nije potrebno. Dovoljno je samo pogledati nova vozila da bi se nametnuo zaključak kako "rastu" iz godine u godinu. Kada je riječ o Evropi, problem sa SUV-ovima je sve evidentniji, dok pickupa za razliku od SAD-a baš i nema previše. Novo istraživanje je pokazalo da nadležni trebaju obratiti pažnju na problem sve većih automobila.

Evropska federacija za transport i okoliš je analizirala brojke i otkrila da novi putnički automobili postaju širi za jedan centimetar svakih nekoliko godina. Shodno toga, sve "deblji" automobili postaju prevelike za puteve i parking mjesta u Evropi.

Prosječan novi automobil je sada širi od 180 cm, što je otprilike širina tipičnog parking mjesta na Starom kontinentu. Ovim se sužava i iskoristiva kolovozna traka, što predstavlja poseban izazov u historijskim gradovima s užim ulicama. Istraživanje naglašava primjere primjetno širih vozila, a to su očekivano SUV-ovi. Primjera radi, BMW X5, X6, X7 i XM su širi od 200 centimetara, dok su Mercedes-Benz GLS, Audi Q8, Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg nešto ispod tog praga.

Pošteno govoreći, ne bismo trebali kriviti samo SUV-ove, jer su i obični automobili postali veći. Popularni automobil u Evropi, Škoda Octavia, tehnički je kompaktni automobil, ali je duga 4,86 i široka 1,82 metra. Najprodavaniji automobil u historiji Starog kontinenta, Volkswagen Golf, dug je 4,28 metara, dok je Golf prve generacije bio dug samo 3,7 metara.

Kontinuirani rast nije samo rezultat potražnje za prostranijim automobilima, nego na to utječu i sve strožiji sigurnosni propisi. Jedan lako uočljiv primjer su prošireni stubovi današnjih vozila u odnosu na vrijeme od prije nekoliko decenija. Nadležni zahtijevaju više sigurnosnih funkcija, tako da proizvođači automobila trebaju više prostora da smjeste potrebni hardver. Rastom veličine raste i težina, što ima negativne reperkusije na efikasnost automobila, tako da se potrošnja goriva povećava, a time i emisija.

Jedna od pokretačkih snaga ovog zabrinjavajućeg trenda su SUV modeli. Na tržištu su veoma traženi, a proizvođači rado udovoljavaju zahtjevima. Postoji i zabrinutost za sigurnost, jer istraživanje belgijskog Instituta za sigurnost na cestama daje zabrinjavajuće rezultate. Podaci o sudarima zabilježeni u Belgiji između 2017. i 2021. godine pokazali su da podizanje prednjeg dijela vozila za 10 posto povećava rizik od smrti pješaka ili bicikliste za 30 posto.

Rješenje ovog problema bi moglo biti zaustavljanje "debljanja" automobila. Evropska federacija za transport i okoliš vjeruje da se trend neće zaustaviti ako evropski zakonodavci ne poduzmu regulatorne mjere.