Optužbe za prevaru
2

Šta Mitsubishi krije ispod haube? Pokrenuta istraga zbog nedopuštenih dijelova

T. T.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Samo što je izbjegao propast, Mitsubishi se sada našao na meti istrage zbog ilegalnih uređaja u dizel motorima.

Ne tako davno, Mitsubishi se nalazio na rubu propasti. Tada je Carlos Ghosn, sada već bivši izvršni direktor Renault-Nissan alijanse, donio odluku o kupovini izmučenog japanskog proizvođača, u namjeri da ga pripoji alijansi. Činilo se da je budućnost Mitsubishija osigurana.

Ipak, razdoblje oporavka ubrzo je poremećeno. Naime, kako prenosi Reuters, njemačko tužilaštvo pokrenulo je istragu protiv Mitsubishija pod sumnjom da je japanska fabrika koristila nedozvoljene uređaje u svojim dizel motorima, koji se koriste za lažno pokazivanje manje emisije štetnih plinova.

Pod istragom su se našli četverocilindrični agregati zapremnine 1,6 i 2,2 litra, od inače malobrojnih Mitsubishijevih vozila s dizel motorom. Tužitelji su istragom obuhvatili i pojedine predstavnike Mitsubishija pod optužbom za prevaru, uz to i jedan ogranak predstavništva, kao i dvije tvornice proizvođača dijelova.

Iz Mitsubishija su potvrdili da su mete istrage njihov njemački distributer vozila, kao i evropski ogranak za istraživanje i razvoj. Poznato je, također, da je njemački proizvođač Continental jedan od dva dobavljača autodijelova koji je pod istragom, dok podaci o drugom osumnjičenom dobavljaču još uvijek nisu otkriveni, prenosi Carbuzz.

Uređaji uz pomoć kojih se lažira emisija ispušnih plinova bili su praktično nepoznati široj javnosti sve do izbijanja afere s Volkswagenom tokom 2015. godine, u kojem je fabrika, suočena s optužbama, priznala da je stavljala nedozvoljen softver u svoje dizel motore kako bi prošla rigorozna testiranja na emisiju ispušnih plinova, na dizel vozilima za američko tržište. Njemački proizvođač ubrzo je postao predmet mnogih drugih istraga što je rezultiralo plaćanjem kazni u milijardama dolara, kao i brojnim programima vraćanja vozila uz refundaciju.

Istrage provedene i nad drugim velikim proizvođačima vozila s dizel motorima, poput Daimlera i FCA-a, također su pokazale varanja u vezi s emisijom ispušnih plinova nakon čega je uslijedilo plaćanje skupih kazni.

U ovoj fazi postupka, nije poznato kako će proći Mitsubishi po pitanju kazni, ali je sigurno da će oporavak japanskog proizvođača koji je već duže u krizi, ovim biti značajno otežan.