auto
0

Škoda Auto povećava prodaju u zapadnoj Evropi

NINA
Najveći češki proizvođač automobila Škoda Auto u prvom je ovogodišnjem polugodištu prodao 244.569 automobila, što je 7,3 posto više nego u istom razdoblju lani, s time da je prodaja na domaćem tržištu bila za postotak manja i iznosila 32.475 komada, objavila je kompanija u saopštenju za javnost.

Iako nisu poznati rezultati poslovanja za cijelo prvo polugodište, zna se da je u prvom kvartalu ostvareno 43,79 milijardi kruna ili 1,45 milijardi eura prihoda od prodaje (+17 posto) uz udvostručenje neto dobiti na 1,17 milijardi kruna ili 38,7 miliona eura.

Zapadna Evropa ostala je najvažnije izvozno tržište Škode, na kojemu je prodano 140.000 automobila ili 17 posto više na godišnem nivou. Pojedinačno gledano, Njemačka je najvažnije tržište s 42.000 prodanih automobila (+15 posto), a slijede Velika Britanija i Španija sa porastom prodaje od 50 posto.

Prodaja u središnjoj i istočnoj Evropi bilježi pad od 7 posto, na 57.460 automobila i to zbog većeg uvoza polovnih automobila nakon prošlogodišnjeg ulaska tih zemalja u punopravno članstvo Evropske unije. Jedino je porasla prodaja njihovih automobila u Rumunjskoj, Bugarskoj i baltičkim zemljama.

U prvih šest mjeseci najprodavaniji modeli Škode bili su Fabia s 121.315 i Octavia s 112.812 prodanih komada, no u lipnju je prodaja Octavie bila uvjerljivo najbolja, objavljeno je iz kompanije.

Osim u Češkoj, Škoda Auto ima fabrike u BiH, Ukrajini, Kazahstanu i Indiji, a početkom ove godine dobila je odobrenje i od kineskih vlasti da u toj zemlji pokrene proizvodnju, što bi se trebalo realizovati početkom 2007. i to proizvodnjom modela Octavia.

Time se počinje realizirati ambiciozni plan rukovodstva kompanije da premjesti dio proizvodnje automobila u zemlje s jeftinijom radnom snagom i većim tržištem.