Ostaju na tržištu
1

Šef Renaulta tvrdi da će se cijena supermini automobila udvostručiti

Klix.ba
Na mnogim tržištima subkompaktni automobili, u Evropi poznati kao B-segment ili supermini automobili, umiruća su vrsta. Svakako, u nekoliko zemalja Starog kontinenta to su i dalje dominantne vrste novih vozila, ali postoje mnogi regioni u kojima su mali krosoveri nova norma za potrebe gradske vožnje. Sa otprilike 2,25 miliona prodanih primjeraka u 2020. godine, B-segment je nešto za što su proizvođači u Evropi, ipak, i dalje zainteresirani.

Računajući na sve veću složenost malih automobila i potrebu zadovoljavanja novih i strogih propisa o emisijama ispušnih gasova situacija za ove automobile postaje komplikovana. Ekološki propisi Euro 7 za koje se očekuje da će stupiti na snagu od kraja 2025. godine predstavljaju još jedan problem za modele B-segmenta sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem. U konačnici to znači da će poskupjeti. Tačnije, značajno će poskupjeti.

Luca de Meo, šef Renault Grupe, nedavno je izjavio: "Postoji ulazna cijena za čišćenje bilo kojeg motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Potreban vam je filter za čestice koji sadrži platinu, rodijum i druge skupe stvari, bez obzira na to ide li on za Clio od 15.000 eura ili Mercedes S klasu od 120.000 eura. Naravno, filter S-klase je malo veći, ali u postocima je mnogo jeftiniji i kupac to može platiti. Ali život postaje sve teži za kompanije koje proizvode male automobile."

Ne ulazeći duboko u druge detalje, de Meo je rekao da bi supermini automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem mogli imati uskoro dvostruko veću cijenu sa standardnom Euro 7. Šta je rješenje? Generalni direktor Renaulta vjeruje da je ovdje odgovor električna energija.

"U međuvremenu, prema našim iskustvima, cijene baterija padaju na oko 10 posto godišnje. A mali električni automobili trebaju manje baterije, pa su u procentima čak i jeftiniji od EV-a porodične veličine. Kako cijene malih automobila sa motorima SUS rastu, ekvivalentan EV supermini ima pad cijene. Približava se trenutak kada će se dvije krivulje troškova ukrstiti - u tom će trenutku električni automobil postati održiviji u Evropi“, objasnio je de Meo.