Intervju
20

Sadko Mezgec, Citroen: Noviteti iz Ženeve uskoro u Bosni i Hercegovini

Piše: E. Z.
Sadko Mezgec, C Automobil Import
Na sajmu automobila u Ženevi sreli smo se i sa Sadkom Mezgecom, vođom komunikacija i menadžerom za evente kompanije C Automobil Import, zastupnika marke Citroen za tržište Slovenije i Bosne i Hercegovine. Ovu priliku iskoristili smo da provjerimo kada noviteti ove francuske marke iz Ženeve stižu u BiH.

Gospodine Mezgec, sreli smo se ovdje u Ženevi da porazgovaramo o novitetima marke Citroen. Citroen je snažno nastupio na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, ali Berlingo je definitivno najveći novitet. Ipak, uz Berlingo šta još treba istaći?

Na ovogodišnjem 88. izdanju Sajma automobila u Ženevi Citroen na svom izložbenom prostoru predstavlja šest noviteta koje je lansirao u Evropi u ovoj godini i to znači da su ti automobili najava velikih promjena koje stižu u narednim godinama. Posjetioci mogu vidjeti moderan i veliki izbor automobila koji predstavljaju obnovljen izgled Citroena i koji nikada nije bio usklađen na svim modelima kao što je to sada slučaj. Kao što ste već rekli, zvijezda Citroen izložbenog prostora, a mogu reći i Ženevskog sajma, svakako je novi Citroen Berlingo, a njemu uz rame je i novi C4 Cactus.

Berlingo zaista donosi dosta novosti. Zanima nas koliko je napravio odmak u odnosu na prethodni model i koliko je usklađen s novitetima i trenutnim trendovima marke Citroen? Tačnije, zanima nas koliko Berlingo "želi" biti drugačiji od prethodnika i šta je to novo što on donosi?

Novi Citroen Berlingo je sada već u svojoj trećoj generaciji i nastavlja uspješnu sagu ovog modela. Njegovi funkcionalni i jednostavni oblici karoserije dopunjeni su s više inteligentnih funkcija koje su podređene praktičnosti i udobnosti, a ujedno su preuzeli i Citroenove najnovije stilske elemente. Berlingo je još 1996. godine praktično zasnovao ovaj automobilski segment porodičnih monovolumena ove forme, a danas nam otkriva svoje novo izdanje.

Uz sve novosti koje donosi u ponudi da li Berlingo sada traži možda i neko novo tržište i drugačiju vrstu kupaca u odnosu na prethodne modele? Da li ima ambicije za šire tržište s obzirom na to da su najavljene i neke nove verzije koje prije nisu bile u ponudi?

Svakako, u samom prodajnom programu Berlingo će biti ponuđen u dvije verzije i dvije dužine. Takozvane M i XL verzije, gdje će prva biti duga 4,40 m, a druga 4,75 metara, s tim da će obje verzije biti ponuđene uz izbor s pet ili sedam sjedišta. To znači da idemo u neki drugi segment i tražimo veći broj kupaca kojima treba tako svestran auto, što pokazuju dosadašnji kupci koji taj auto mnogo vole.

Kada novi Berlingo dolazi u Bosnu u Hercegovinu, znate li s kojim cijenama ga možemo očekivati i koji su planovi Citroena za Berlingo u prodaji na našem tržištu, kako do kraja ove godine, tako i u narednim godinama, i da li očekujete veće pomake u odnosu na prodajne rezultate prethodnog modela?

Mislim da će novi Berlingo biti lanisran u Bosni i Hercegovini krajem ove godine, odnosno, prve narudžbe ćemo očekivati već krajem godine. Ipak, zvanično ćemo auto predstaviti u BiH u januaru 2019. godine. Cijene još uvijek nisu poznate, ali iz iskustva mogu vam reći da će biti neznatno skuplji od prethodnika.

Što se tiče prodaje i planova, sigurno je konkurencija dosta jaka, imamo i novog konkurenta u obliku Opela Combo koji je razvijen na istoj osnovi i dolazi u okviru PSA grupe, kao i druge etablirane konkurenti. Što se tiče udjela, za tržišta Slovenije i Bosne i Hercegovine mi držimo značajnih 60 posto u tom segmentu i računamo da ćemo biti još snažniji i prisutniji s novim Berlingom.

Šta još možemo očekivati od Citroena u ovoj godini, kako na globalnom planu tako i u Bosni i Hercegovini?

U Bosni i Hercegovini već u maju počinjemo predstavljanje novog C4 Cactusa, kada ćemo imati novinarsku prezentaciju i školovanje svih prodavača. Nakon toga odmah počinjemo prodaju tog novog modela. Citroen je s tim automobilom počeo nuditi dva modela u jednom, kako znate, standardni C4 odlazi iz ponude ove marke te njegov segment preuzima C4 Cactus.

Kad smo kod toga, koliko je C4 nakon objavljivanja drugačiji od izvornog modela i da li se sada distancira od modela C3 Aircross s kojim je prije redizajna dijelio dosta sličnosti?

Mislim da se ne preklapa s modelom C3 Aircross, jer njegov dizajn je sada nešto drugačiji i prestižniji, dok unutrašnjost donosi još više komfora i ugodnosti. Također, C4 Cactus ima benefite od Citroenovog programa Advanced Comfort koji u ovaj segment unosi jedinstven ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima. To je nešto sasvim novo te u principu radi kao hidropneumatski ovjes sa starijih modela kao što je C5. Sudeći prema prvim kilometrima koje smo s njim "odradili" mogu vam reći da su svi oduševljeni nivoom komfora. Jasno, uz nove motore auto je promijenio i stil te sada nema prepoznatljive "airbump" odbojnike na vratima te je i nešto veći.

I još za kraj, koliko ste zadovoljni prošlom godinom i prodajnim rezultatima Citroena u Bosni i Hercegovini? Koji model je do sada bio najpopularniji izbor te za koji model očekujete da će biti najčešći izbor kupaca Citroena u BiH?

Prema informacijama koje imam, možemo biti zadovoljni prodajom u BiH u prošloj godini. Ako zbrojimo sve, dolazimo na nivo prodaje iz 2016. godine, što znači da je moglo biti i malo bolje, ali trenutno smo u prošloj godini imali samo jedan novi auto, što je bio Citroen C3. Ove godine ulazimo s novim modelima C3 Aircross i C4 Cactus te računamo da ćemo poboljšati rezultate i da bismo mogli stići na četvrto mjesto u poretku marki, u čemu bi nam na kraju godine trebao pomoći i novi Berlingo.