Smjena slavnih imena
3

Renault Sport: U čast cestovnim performansama

Klix.ba
Megane R.S. Ultime, posljednji model koji nosi oznaku Renault Sport, plod je strasti i stručnosti koja se već 20 godina širi projektnim uredima i radionicama Renault Sporta u Les Ulisu na periferiji jugozapadnog dijela Pariza. Testni vozač Laurent Hurgon osvrnuo se na niz modela Renault Sporta te nam prenio strast prema performansama koja svakodnevno motivira zaposlenike Renault Sporta u Les Ulisu – jedinici koja je sada posvećena pustolovini marke Alpine.

"Sretan sam što sam se sve ove godine imao priliku profesionalno razvijati u Renault Sportu. Biti na mojem mjestu, sudjelovati u razvoju cestovnih automobila visokih performansi, san je mnogih ljubitelja automobila!", rekao je Laurent Hurgon, testni i razvojni vozač za Renault Sport/Alpine Cars.

Činjenica je da je skraćenica R.S. simbol koji već odavno za ljubitelje sportskih automobila vrlo jasno i odmah budi maštu i predstavlja sinonim za uzbudljive automobile. Upravo je to bila zamisao marke Renault kada je prvi put odlučila proizvesti automobil s tim znakom. Potaknut prodajnim uspjehom modela Clio Williams, Renault Sport razvio je model "W94" koji je iznenadio javnost kada je predstavljen na Ženevskom salonu automobila 1995. godine. Krajnje netipičan cestovni automobil Spider Renault Sport izazvao je pravu senzaciju.

Spider je roadster s dva sjedišta, aluminijskom šasijom i motorom smještenim u sredini nazad koji se proizvodio u Alpineovoj tvornici u Dieppeu od 1995. do 1999. i koji je postavio temelje budućnosti marke.

Smjer Renault Sport marke time je bio utvrđen te je kasnije primijenjen na brojne modele s jednakim beskompromisnim pristupom performansama i užitku u vožnji. Tako je 2000. godine ta filozofija primijenjena na Clio R.S. koji se temeljio na serijskom modelu Clio 2 i nudio bolje performanse od Clija Williams, s naglaskom na diskretan izgled. Modeli Clio 3 i Clio 4 također su predstavljeni u izdanjima s potpisom Renault Sport, iako je najveći trag ostavio zapanjujući Clio V6 koji je predstavljen iste godine kad i Clio 2 R.S. Clio V6 s 230 KS snažnim motorom, ugrađenim u sredinu nazad, i potpuno drugačijom karoserijsom sa velikim proširenjima i usisnicima zraka. Ovaj "enfant terrible" postao je predmet žudnje kolekcionara, a njegova se vrijednost danas procjenjuje na oko 100.000 eura!

Timovi stručnjaka Renault Sporta, sa sjedištem u Les Ulisu jugozapadno od Pariza, ubrzo su se posvetili Méganeu s istom strašću i željom za performansama. Kao glavni odgovorni za razvoj različitih modela Megane pod markom Renault Sport, Laurent Hurgon otkriva nam nekoliko tajni uspjeha automobila te marke: "Renault Sport stekao je veliko iskustvo u području automobilskih takmičenja, a mi smo to iskustvo stečeno na trkaćim stazama i relijima prenijeli na cestovne modele. Na primjer, hidraulični graničnici kompresije, prvobitno ugrađivani u Clio 2 R.S., plod su našeg sudjelovanja u relijima.”

Testnog vozača oduševila još jedna tehnološka inovacija: upravljanje na sva četiri točka. "Kad sam prvi put isprobao tu tehnologiju, bilo mi je kao da iznova otkrivam automobil! Bio je to revolucionaran sistem koji se ugrađivao u svaki Megane R.S.”

Posebno mjesto u sjećanju ima i radikalni model R26R: "Taj je automobil za nas označio početak nove ere. Ideja za njegov razvoj bila je jednostavna – samo je trebalo Megane 2 R.S. pretvoriti u trkaći automobil! Uklonili smo zadnju klupu, ugradili prozore od pleksiglasa, ispušni sistem od titanijuma, poklopac motora od kompozitnog materijala s karbonskim vlaknima itd.”

Renault Sport Megane R26 R
Renault Sport Megane R26 R

Ovaj posebni Megane je djelomično razvijen na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife. "Ta je staza savršena za razvoj trkaćeg automobila. Ima sve vrste zavoja: spore, srednje brze, vrlo brze... Vrlo je zahtjevna za automobil, šasiju i dijelove karoserije. Štoviše, predstavlja veliko opterećenje za čitav automobilski sklop! Ondje smo proveli brojna ispitivanja izdržljivosti i oborili rekorde u kategoriji automobila s prednjim pogonom!” Megane R26R bio je prvi automobil marke Renault Sport koji je postavio rekord na Nürburgringu.

Prvi je rekord postavio Vincent Bayle 2008. godine za upravljačem modela R26R. Zatim ga je zamijenio Laurent Hurgon koji je postigao tri nova rekorda: 2011. godine s Meganeom 3 Trophy, 2014. godine s Meganeom 3 Trophy-R i 2019. s Meganeom 4 Trophy-R.

"Bila je to nevjerojatna pustolovina, ispunjena pravim timskim duhom. Svi smo se udružili u postizanju zajedničkog cilja. Imao sam nevjerojatnu sreću što sam bio zadnja karika u tom lancu. To je nešto na što sam jako ponosan, privilegija koju nikada neću zaboraviti.” Rekordi su postavljeni i na drugim, jednako legendarnim trkaćim stazama, kao što su Spa-Francorchamps i Suzuka.

Radeći na razvoju raznih izdanja Meganea, Laurent Hurgon razvio je poseban odnos s dva modela: "S R26R, dakako, ali i s Meganeom 4 Trophy R. Taj mi je zadao najviše problema! U pogledu performansi, mogu reći da smo postavili letvicu vrlo, vrlo visoko – njegov nas je razvoj u cijelosti zaokupio. Bio je to jedini automobil s kojim sam morao odvoziti drugi krug dok sam pokušavao oboriti rekord na Nürburgringu."

Kako je Renault Sport Cars 1. maja 2021. godine postao Alpine Cars, model Megane R.S. Ultime posljednja je serija s oznakom R.S. U tu posebnu seriju, predstavljenu u januaru 2023. godine, utkana je sva stručnost odjela Renault Sport, uključujući nezavisni prednji ovjes, spuštenu Cup šasiju, hidraulične graničnike kompresije i sistem upravljanja na sva četiri točka 4CONTROL. Ova serija je proizvedena u 1976 numeriranih primjeraka (kao posveta godini osnivanja Renault Sporta) koji nose posebne oznake s potpisom Laurenta Hurgona.

Vezani članci