Dvosmjerno punjenje
33

Renault električni modeli će dio svoje struje vraćati u mrežu

Klix.ba
CEA i Renault Grupa razvili su visokoefikasni ugrađeni punjač s funkcijom dvosmjernog punjenja koji će smanjiti gubitke energije za 30 % i ubrzati punjenje automobilskih baterija. Sistem za dvosmjerno punjenje omogućit će napajanje električne mreže energijom iz povezanih vozila.

Šta kada bi automobili postali temelj električne mreže? Upravo na toj pretpostavci počiva načelo povezivanja vozila i mreže, odnosno tehnologija dvosmjernog punjenja koja će uskoro omogućiti Renaultovim vozilima da iskoriste dio električne energije pohranjene u svojim baterijama i tako optimiziraju rad električne mreže te osiguraju rješenje za prekide u isporuci obnovljive energije.

CEA, kao vodeća istraživačka organizacija, i Renault Grupa, kao pionir i stručnjak u području električnih vozila, već sad surađuju na razvoju novih generacija sustava za povezivanje vozila s mrežom, a koji bi se do kraja desetljeća trebali naći u primjeni. U tu su svrhu zajedno razvili novu arhitekturu elektroničkog pretvarača koji će se izravno ugrađivati u punjače vozila. Nakon gotovo tri godine istraživanja i 11 zajednički prijavljenih patenata, stvoren je još kompaktniji pretvarač ! Razvijen uz pomoć inovativnih materijala, taj bi pretvarač trebao smanjiti gubitke energije za 30 % te skratiti vrijeme punjenja baterije i učiniti je trajnijom. Štoviše, temeljit će se na dvosmjernom sustavu punjenja, što znači da će pohranjivati energiju iz električne mreže.

Inovativni materijali

Timovi odjela za istraživanje i razvoj organizacije CEA i Renault Grupe udružili su svoja znanja u području ugrađene energetske elektronike, konkretno širokopojasnih poluvodičkih materijala proizvedenih od galijeva nitrida (GaN) ili silicijeva karbida (SiC). Rezultat je toga nova arhitektura temeljena na širokopojasnim poluvodičkim materijalima koja smanjuje gubitke energije pri pretvorbi za čak 30 %. Kako bi se optimiziralo hlađenja sustava za pretvorbu energije, nova arhitektura za jednak postotak smanjuje i intenzitet grijanja.

Smanjenje kapaciteta punjača

Osim toga, rad inženjera na optimizaciji aktivnih (poluvodiči) i pasivnih (kondenzatori te induktivne komponente s navojem) komponenti rezultirao je smanjenjem kapaciteta punjača te s njim povezanih troškova. Zahvaljujući feritnim materijalima koji se upotrebljavaju za visoke frekvencije i postupku injekcijskog prešanja, odnosno „Oblikovanja električnim ubrizgavanjem”, pretvarač je postao još kompaktniji.

Bolje performanse

Nova arhitektura pretvarača omogućuje punjenje snagom do 22 kW u trofaznom načinu rada te istovremeno skraćuje vrijeme punjenja baterija i osigurava njezinu trajnost. Jednako tako omogućuje dvosmjerno punjenje, što znači da se energija pohranjena u bateriji može upotrijebiti za opskrbu električne mreže ili pojedinog kućanstva, pod uvjetom da je ono opremljeno uređajem za mjerenje dvosmjernog protoka energije. Ovo je rješenje u skladu s normom elektromagnetske kompatibilnosti za mreže i vozila.