Na tržištu od 2026.
36

Renault će lansirati novi Twingo EV kao jeftini odgovor kineskim modelima

A. M.
Novi Twingo će imati potrošnju energije od 10 kWh na 100 pređenih km, što bi bilo 50 efikasnije od sadašnjih malih elekričnih modela u Evropi. Proizvodit će se takođe u Sloveniji, a Renault planira da ga ponudi po cijeni nižoj od 20.000 eura prije subvencije.

‘’Renaultov odgovor na jeftine električne automobile evropskih rivala i novopridošlica iz Kine bit će nova generacija Twinga, potpuno električnog gradskog automobila proizvedenog u Evropi po cijeni manjoj od 20.000 eura prije subvencije’’, rekao je izvršni direktor Luca de Meo.

Proizvođač automobila u svom saoštenju navodi da će lansirati automobil 2026. godine.

"Ovo je srebrni metak za održivu urbanu mobilnost", rekao je de Meo. On je takođe dodao da će automobil biti razvijen za "rekordne" dvije godine kako bi bio usklađen sa brzinom nastanka kineskih proizvođača automobila.

Renault je opisao novi Twingo kao tipično gradsko vozilo s mjesečnom cijenom (leasinga) manjom od 100 eura i "najboljom u klasi" potrošnjom energije od svega 10 kWh/100 km, što bi bilo 50 posto efikasnije od sadašnjih malih elekričnih modela u Evropi.

Budući Twingo također iz Slovenije

Takav Twingo bi se trebao nastaviti proizvoditi u Renaultovoj tvornici u Novom Mestu u Sloveniji, koja proizvodi aktuelni model u verzijama s električnim pogonom i motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. U Novom Mestu se takođe tradicionalno proizvodi Clio, a slovenačka fabrika zaslužna je i za produkciju Twingovog klona Smarta ForFour.

Među konkurencijom će biti potencijalni budući modeli iz Tesle i Volkswagena, kao i Citroen e-C3, koji će se proizvoditi u Slovačkoj, po cijeni od 18.300 eura sa subvencijom i dometom od 300 km. Očekuje se da će verzija novog e-C3 kraćeg dometa, koja treba da se pojavi 2025. godine, koštati manje od 15.000 eura sa subvencijom.

Međutim, stručnjaci očekuju da će stvarna prijetnja doći iz Kine, gdje se proizvodi najjeftiniji Renaultov EV - Dacia Spring. De Meo je opisao novi Twingo kao "odgovor na mnoga pitanja, izazove i paradokse koje treba savladati", uključujući profitabilnost mini automobila, geopolitička pitanja o Kini, održivost i pitanja logistike.

"Morali smo da se zapitamo kako da napadnemo A segment", rekao je on, priznajući da se mnogo diskutuje o nabavci Springa iz Kine.

Uzor će biti japanski Kei automobili

On je uporedio novu generaciju Twinga sa japanskim kei automobilima, koji čine više od jedne trećine tržišta u toj zemlji.

"Twingo je evropski kei auto," rekao je. To je vrlo inteligentan koncept. Nema smisla koristiti automobil od 2,5 tone za transport jedne osobe u gradu. Moramo se vratiti na manje automobile. Umjesto da pričam o tome, predstavljam rješenje koje je izvodljivo, a to je Twingo", dodao je šef Renaulta.

De Meo ima iskustvo u lansiranju uspješnih gradskih automobila. Kao šef Fiata 2000-ih, podržao je razvoj modela 500, koji je na tržištu uglavnom nepromijenjen od 2007. godine i koji dan-danas pravi čuda na tržištu.

‘’Podsjeća me na Fiat 500“, rekao je o nadolazećem Twingu, kojeg je nazvao ikonom Renaulta. "To je projekat koji proizlazi iz utrobe organizacije. Ne morate da ga planirate - ljudi žele da poizvodimo", zaključio je de Meo.