auto
0

Pobjeda Loeba na tri točka

AutoOnline
Loebova Xsara na tri točka
Loebova Xsara na tri točka
Posljednja četiri 'brzinca' Relija Turske nisu donijela veće promjene u odnosu na subotu, te je Sebastien Loeb ostvario svoju 4. ovogodišnju pobjedu, konsolidiravši vodstvo u ukupnom poretku.

Francuz je sva tri dana vozio bez greške, čak je i kazna zbog preranog starta na BI 9 nakon naknadnog pregleda snimke ukinuta. Malu dozu dramatike donijelo je samo blokiranje stražnjeg točka na putu između posljednjeg brzinskog ispita i sjedišta relija, no Loeb i suvozač Elena jednostavno su to riješili – skinuli su stražnji desni točak i u servis se dovezli na preostala tri, uz ovacije iz publike!

Marcus Grönholm zadržao je drugo mjesto usprkos cjelodnevnim napadima Solberga. Finac se na pretposljednjem 'brzincu' morao nositi sa blokiranim mjenjačem, no uspio je riješiti problem prije samog finiša, izbjegavši sudbinu timskog kolege Rovanpere. Grönholmov nastup zamalo je završio još u subotu, nakon bizarnog incidenta – metalna šipka, koja je virila iz betonskog bloka pokraj ceste, probila je podnicu automobila i sjedište suvozača. Srećom, bez većih posljedica po Rautiainena.

Problemi sa vodom prvoga dana koštali su Solberga boljeg plasmana, no svjetski prvak nije bio nezadovoljan trećim mjestom. Šansa za sustizanje Grönholma postojala je sve do samog kraja, no usprkos pucanju gume i problemima sa mjenjačem koji su snašli vozača Peugeota, posljednji 'brzinac' bio je jednostavno prekratak za nadoknađivanje razlike. Četvrto mjesto za Carlosa Sainza je odličan rezultat, pogotovo stoga što je iskusni vozač Citroëna posljednja dva dana vozio pod sunčanicom. Duval je pružio koliku-toliku utjehu ekipi Forda svojim 5. mjestom, dok je njegov timski kolega Märtin na kraju završio na 24. poziciji, sa mršavim konstruktorskim bodom. Mikko Hirvonen je ciljem prošao šesti, nakon još jednog solidnog, ako ne previše brzog, nastupa. Od ukupno 65 automobila na startu, cilj nije ugledalo njih 33, među kojima su jedini tvornički bili Rovanperin Peugeot i Panizzijev Mitsubishi. To je otvorilo put 'privatnicima', te je Janne Tuhino osvojio 7. mjesto, a nakon odustajanja Henninga Solberga zbog problema sa mjenjačem, osmo je pripalo Nijemcu Warmboldu.

Dvije uništene gume na BI 14 koštale su Mirca Baldaccija pobjede u konkurenciji JWRC. Vozač Suzukija na kraju je pao na 6. mjesto, no njegova ekipa ipak je slavila trostruku pobjedu. Na vrhu pobjedničkog postolja našao se Per-Gunnar Andersson, ispred Katajamäkija i Wilksa. U ukupnom poretku i dalje je u vodstvu vozač Renaulta Bernardi, iako je njegov nastup u Turskoj završio odustajanjem.

Nakon Turske, ekipe prelaze preko Atlantika, u Južnu Ameriku. Slijedeći reli vozi se za tri sedmice u Argentini, gdje bi vozače trebale dočekati nešto manje grube makadamske ceste nego što su bile tokom posljednja tri mediteranska relija.

Rezultati Relija Turske:

  1. S. Loeb / D. Elena – Citroën - 4h 48:26.8
  2. M. Grönholm / T. Rautiainen – Peugeot +26.2
  3. P. Solberg / P. Mills – Subaru +36.7
  4. C. Sainz / M. Marti – Citroën +2:49.3
  5. F. Duval / S. Prevot – Ford +4:26.8
  6. M. Hirvonen / J. Lehtinen – Subaru +6:01.1
  7. J. Tuohino / J. Aho – Ford +11:44.9
  8. A. Warmbold / G. Price – Ford +21:15.3