auto
0

Loeb rekordom okončao sezonu

AutoOnline
Novi svjetski prvak samo se prvoga dana morao boriti za pobjedu. Protivnik je bio Marcus Grönholm, koji u Australiji već tradicionalno bilježi dobre vožnje.

Finac je prvi dan završio na vrhu poretka, no na samom početku drugog dana njegov Peugeot je skliznuo sa ceste. Oštećenja na prednjem dijelu automobila pokazala su se prevelikim, te je bivši svjetski prvak morao odustati. Nakon toga Loebu je jedini protivnik bio on sam. Francuz je sa lakoćom iza sebe držao Rovanperu i Duvala, te na cilj stigao sa skoro dvije minute prednosti, izjednačivši rekord Didiera Auriola po broju pobjeda u sezoni.

'Carlos je rekao da želi da ga u Madridu dočekaju vijest da smo pobijedili,' izjavio je nakon relija Loeb. 'Još jednom mi je Citroën dao savršen auto, sa kojim sam bio u mogućnosti to ostvariti. Hvala svima!'

Njegov timski kolega Sainz ranije je napustio Australiju. Oproštajni nastup 'Matadora' se, nažalost, nije odvijao po planu, jer su mu doktori zabranili vožnju nakon bliskog susreta sa drvetom za vrijeme 'izviđanja' brzinaca. Kada se tome doda odustajanje Märtina (kvar motora na prvom 'brzincu'), te Solberga i Grönholma (oba izlijetanje), samo su četiri tvornička automobila stigla do cilja. Četvrta pozicija pripala je Hirvonenu, čime je mladi Finac izjednačio svoj najbolji plasman u WRC-u. Solberg i Grönholm startali su trećeg dana, ali van konkurencije, i sa različitom srećom – i dok je prošlogodišnji prvak ostvario nekoliko najbržih vremena, Peugeotova prva violina završila je sezonu punu frustracija u bolnici. Iako su nakon višestrukog prevrtanja na BI 24 i Grönholm i njegov suvozač Rautiainen sami izašli iz skršenog automobila, organizatori su iz predostrožnosti odlučili poslati 'pilota' na pregled.

Pomalo u pozadini svega toga odvijala se dramatična borba za svjetsku titulu u Grupi N (PCWRC). Kruna je na kraju pripala sjevernoirskom vozaču Niallu McSheau, nakon što su iz utrke otpali i Janni Paasonen i Alister McRae. Paasonen, koji je u Australiju stigao kao vodeći u poretku, nije dočekao ni kraj prvog dana, zbog loma ovjesa na svom Mitsubishiju. Nakon toga se činilo da je titula u rukama mlađeg McRaea, no njega je zaustavio kvar na mjenjaču Subarua na BI 22. Na kraju je, završivši reli na 9. poziciji ukupno, slavio McShea, koji je jedva 'skucao' novac da uopće dođe u Australiju.

'Grupa irskih biznismena pružila nam je potporu bez koje ne bismo bili u mogućnosti ostvariti ovaj fantastični rezultat,' govorio je presretni šampion na cilju.

Iako su 1., odnosno 3. poziciju u grupi N ostvarili domaći vozači Atkinson i Crocker, njihov plasman nije imao utjecaja na poredak u PCWRC-u, za koji nisu bili registrirani.

Vozači i ekipe nakon Australije odlaze na zasluženi odmor, koji ipak neće trajati predugo. Već 21.1. slijedeće godine počinje nova sezona, tradicionalnim 'Rulet relijem' u Monte Carlu.

Rezultati Relija Australije:

  1. Loeb / Elena Citroën – 3h 39:46.8
  2. Rovanperä / Pietilainen - Peugeot + 1:55.1
  3. Duval / Prevot – Ford + 3:40.2
  4. Hirvonen / Lehtinen - Subaru + 6:00.4
  5. Atkinson / McNeal - Subaru (Gr.N) + 16:55.6
  1. Pons / Julia - Mitsubishi (Gr. N) + 17:36.1
  2. Crocker / Foletta - Subaru (Gr. N) + 17:43.3
  3. Arai / Sircombe - Subaru (Gr. N) + 19:32.3
  4. McShea / Orr - Subaru (Gr. N) + 19:55.7
  5. Baldacci / Bernacchini - Mitsubishi (Gr. N) + 22:56.3

Ivica Nikšić